Some Useful Calculations for Good Pilots

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.

Some Useful Calculations for Good Pilots

Postby THY2100 » 14 Jun 2018, 10:50

Merhaba arkadaşlar bugün size bir çok ATPL öğrencisinin zorlandığını söylediği fakat aslında hiçte zor olmayan basit ama bir o kadarda faydalı bir kaç bilgiyi sizlere anlatmak istiyorum.
Formüldeki birimler sakın gözünüzü korkutmasın toplamda 1 tane hesap yapacağız.




POINT OF EQUAL TIME - POINT OF SAFE RETURN




POINT OF EQUAL TIME (PET)

iki nokta arasında güncel rüzgar durumu ve GroundSpeed'imize bağlı olarak iki noktayada eşit olan uzaklığı hesaplamamıza yarayacak kural bu arkadaşlar.


A ve B meydanları arası mesafe 1240 NM ve rüzgar hızımız Outbound uçarken (uzaklaşırken ayrılış meydanından) 40 Knot kafa rüzgarı olsun.

True Airspeed'imiz = 370 diyelim.

point of equal time nedir?

formülümüz şöyle - Distance x Home (toplam mesafe çarpı eve dönüş Groundspeed'i )
-------------------
O + H (gidiş ve dönüşteki grounspeedler toplamı)


1240 x 410 (dönüşte 40 knot kuyruk rüzgarı olacak unutmayın )
-------------- = 660 NM' yani bu demektir ki mevcut mesafe sürat ve rüzgar durumuyla 660 mil sonunda iki noktayada eşit uçuş süresinde oluyoruz demektir.PET hesabı bu kadar.
330 +410 (gidiş ve dönüş Groundspeedleri ) sonucu home süratine bölerseniz zaten süre ortaya çıkar.






POINT OR SAFE RETURN

safe return hesabında ise mesafe yerine uçağın "Endurance" yani uçabileceği süre ile işlem yapacağız.Sorumlu pilot olarak uçuş öncesinde yakıtınız ve tüm hesaplamalarınız ile beraber uçağınızın ne kadar havada kalabileceğini zaten biliyor olduğunuzu farz ederek konuya devam ediyorum.

konuyu karmaşıklaştırmamak adına aynı örnekten yola çıkacak olursak

6 saat Endurance süremiz var,

Rüzgar bilgimiz yine aynı outbound uçarken 40 kt kafa rüzgarı.

True Airspeed = 370 kt

outbound = 330
Home = 410


Hesaplamamız şöyle ;

Endurance x Home (GS)
------------------------------
O + H (hepsi GS cinsinden)

6 x 410
-------- = 3,19 saat (block saat cinsinden ) sonunda uçağımız mevcut rüzgar ve endurance durumları için Güvenli dönüş noktasında olacak demektir.
740



Bu hesaplamalar nerede işimize yarayacak diyen arkadaşları duyar gibiyim,eğer sadece boeing'i yükleyimde FMC'ye bilgileri girip ne olup bittiğini bilmeden uçayım gitsin diyen bir simülatörcü değilseniz zaten ne demek istediğimi anlamışsınızdır.

hatam eksiğim olduysa kusura bakmayın ders aralarında sizlere bir katkım olsun,bunlarda burada gençlere ışık tutsun diye yazıyorum.

Soru,görüş ve önerileriniz için konu altına yazabilirsiniz,elimden geldiğince istediğiniz konuları anlatabilirim.

Saygılar sevgiler.
Armağan BURCU
Boeing 737-800
User avatar
THY2100
Advanced Member
 
Posts: 649
Joined: 03 Dec 2009, 19:18
Location: Turkey
Name: Armagan BURCU
City: Tekirdağ
PID: 2100
Vatsim ID: 973633

Re: Some Useful Calculations for Good Pilots

Postby THY2100 » 14 Jun 2018, 13:08

Image

biraz komplike hale getirilmiş ama trigonometri yardımıyla kolayca halledilecek bir soru iddialı olanlar cevabı paylaşabilirler :)
Armağan BURCU
Boeing 737-800
User avatar
THY2100
Advanced Member
 
Posts: 649
Joined: 03 Dec 2009, 19:18
Location: Turkey
Name: Armagan BURCU
City: Tekirdağ
PID: 2100
Vatsim ID: 973633

Re: Some Useful Calculations for Good Pilots

Postby THY3716 » 14 Jun 2018, 20:22

Armi eline emeğine sağlık kardeşim. Soru için ben seyirciye sorma hakkımı kullanıyorum :)
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY3716
Administrator
 
Posts: 1366
Joined: 25 Apr 2009, 22:33
Location: Turkey
Name: Bahadir ALKES
City: Istanbul
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118

Re: Some Useful Calculations for Good Pilots

Postby THY2100 » 14 Jun 2018, 20:41

THY3716 wrote:Armi eline emeğine sağlık kardeşim. Soru için ben seyirciye sorma hakkımı kullanıyorum :)


biraz kopya vereyim abi soruda Wind direction ve true track'e bak.
Armağan BURCU
Boeing 737-800
User avatar
THY2100
Advanced Member
 
Posts: 649
Joined: 03 Dec 2009, 19:18
Location: Turkey
Name: Armagan BURCU
City: Tekirdağ
PID: 2100
Vatsim ID: 973633


Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests

cron