Sevgili
Turkish Virtual ailesi,
05 Kasim 2014 Carsamba akşamı saat 19:30 TSI ile yapılacak olan “Checkride” uygulamamıza yönelik uygulama esasları aşağıdaki şekilde olacaktır :
1. Checkride uygulaması için LTAC-LTCG ve LTCR meydanları seçilmiştir.
2. F/O Checkride LTAC-LTCG güzergahında, CPT Checkride ise LTAC-LTCR güzergahında yapılacaktır.
3. Checkride uygulaması iki bölüm halinde uygulanacaktır. İlk bölümde SKYPE ortamında buluşularak check kontrolörlerince tanışma ve sözlü bilgi ölçme kısmı, ikinci bölümde ise adaylarca uçuş kısmı uygulanacaktır.
4. SKYPE ortamında buluşma Türkiye saati ile 19:25’den itibaren başlayacaktır. 19:25 ile 19:30 saatleri arasında ilgili kontrolörler ile adaylar SKYPE ortamında buluşacaklardır. 19:00-19:25 arasında checkride departmanı (check pilotlar) kendi aralarında ve yine SKYPE üzerinde koordinasyon toplantısı yapacaklarından bu saatler arasında SKYPE çağrısı / daveti yapılmayacaktır.
5. 19:30 dan itibaren adaylar ve kontrolörler buluşmalarını tamamlayarak faaliyetlerine başlayacaklardır. Toplu tanışma sonrası check kontrolörleri adaylarla aynı ortamda, topluca sınavlarına başlayabilir veya tek tek görüşmek suretiyle de sınavlarını yapabilirler, bu kendilerinin belirleyeceği bir konudur.
6. Kontrolörler görüşmenin sonlandığını bildirdikten sonra adaylar belirlenen güzergahta uçuşlarına başlayacaklardır. Dolayısıyla, bu andan itibaren her zaman yapıldığı şekilde ATC ler ile irtibat kurularak uçuş prosedürü başlatılmalıdır. Uçuşlar ve muhaberat check kontrolörünce kontrol edileceğinden yapılacak her faaliyetin tekrar kontrolöre sorulmasına gerek yoktur. Havaalanında online olunduktan sonra talimat alınacak tek kişi ATC lerdir.
7.
F/O adaylarından beklenecekler :
a.
Sözel Kısım :
(1) Uçulacak meydana ait chart okuma (En güncel olan kullanılmalı)
(2) METAR bilgisi
(3) Rota ve yakıt planlama
(4) Genel havacılık bilgisi
b.
Uygulama Kısmı :
(1) Sesli muhabere yapıp yapmama
(2) Sesli muhabere usulleri
(3) FDR raporu
8.
Captain adaylarından beklenecekler :
a.
Sözel Kısım :
(1) Uçulacak meydana ait chart okuma (En güncel olan kullanılmalı)
(2) METAR bilgisi
(3) Rota ve yakıt planlama
(4) Genel havacılık bilgisi
b.
Uygulama Kısmı :
(1) Sesli muhabere yapıp yapmama
(2) Sesli muhabere usulleri
(3) FDR raporu
(4) Çeşitli arızalara karşı hareket tarzları
9. Ayrıca, eğer ATC ler herhangi bir aday hakkında sözlü ya da yazılı olarak bir rapor beyan etmek isterlerse verecekleri rapor dikkate alınacaktır.
10. Faaliyetler tamamlandıktan sonra check kontrolörü ile tekrar SKYPE ortamında buluşulup buluşulmayacağı hususunu kontrolörler adaylara yapacakları görüşmede bildireceklerdir.
11. Sınav sonuçları ertesi gün katılımcı pilotların adreslerine mail ile bildirilecektir.
12. Sınav grupları, check kontrolörleri ve adaylara tahsisli kapı (gate) numaraları aşağıdaki gibidir:
a.
Birinci “F.O” grubuCheck Kontrolörü :
Uğur BİLGİN (
ugurbilgin@live.com )
(1) H Semih BATUK (
semihbatuk@gmail.com ) gate 104
(2) Hakan KARABIYIK (
hkarabiyik@me.com ) gate 105
(3) Batuhan USTUN (
Batush@live.se ) gate 106
b.
İkinci “F.O” grubuCheck Kontrolörü :
Berhan DONMEZ (
berhandonmez@gmail.com )
(1) M Efe KURT (
mertefe1998@yahoo.com.tr ) gate 107
(2) Can BECERIK (
canbecerik@gmail.com ) gate 108
(3) Gunes ZEYTUNLU (
gunes_zz@hotmail.com )gate 109
c.
Ucuncu Captain-F/O grubuCheck Kontrolörü :
Batu DEMIR (
batudemir@gmail.com )
(1) Yunus C KARADEMIR (
krdmryns@gmail.com ) gate 110
(2) Fatih CEVIK (
fatihcewik@gmail.com ) gate111
(3) Nihat OZSENGEZER (
nipomeister@gmail.com ) gate 112
Gozetmenler;
Yalcin KESER
Erhan M. ARTUC
13. Tüm adaylar check kontrolörleri ile mail irtibatını sağlamalı ve SKYPE isimlerini bildirmelidir.
14. Tahsis edilen kapı dolu ise bahsedilen kapıların dışında yedek bir kapıda başlanılmalıdır.
15. FS2004 ve FSX ortamında bir meydanda uzun süre hiç hareket etmeksizin beklenmesi durumunda program hata vererek kapanabilmektedir. Bu durum scenery hatalarından kaynaklanan ve sanal hafızanın tamamının kullanılması sonucu “hafıza yetersizliği” hatasına yol açan bir durumun oluşmasından kaynaklanmaktadır. LTAC scenery si ile ilgili böyle bir durumun söz konusu olduğu bugüne kadar görülmemiştir. Adaylar istiyorlarsa zaman kazanmak açısından SKYPE görüşmeleri esnasında simülatörlerini açık ve hazır tutabilirler, yine de bu husus kendilerinin bileceği bir husustur.
16. Checkride akşamı, tüm adaylar
http://www.turkishvirtual.com/downloads.asp linkinden “Charts of Turkey – TR charts” adlı tüm Türkiye meydanlarının bulunduğu dosyadaki haritaları kullanacaklardır. Scenery yükleme adayların sorumluluğundadır. Diledikleri scenery yi kullanabilirler.
17. Planlanan rotalar assagidaki gibidir;
LTAC - LTCR -
KUBER UG8 GEM UW73 DYBLTAC - LTCG -
ILHAN UW71 TEMELTüm adaylara başarılar diliyoruz.Dear
Turkish Virtual Family,
“Checkride” application will take place at 05 November 2014 Wednesday night, the policy will be set out as below;
1. Choosing LTAC-LTCG and LTCR airports for the Checkride.
2. F/O Checkride will take place at LTAC-LTCG route, where as CPT Checkride at LTAC-LTCR route.
3. Checkride application will be carried out in two parts. In the first part, will be meeting at SKYPE and meeting with the check controllers and the verbal information measuring section. In the second part, candidates will be applied with the flight section.
4. Meeting at SKYPE will be carried out in Turkey’s time of starting at 19:25. Between 19:25 and 19:30 will be based on controllers and candidates meeting at SKYPE. Between 19:00-19:25 Checkride department (check pilots) within themselves and again over SKYPE be making a coordination meeting and so during these minutes, SKYPE invitations will not be made.
5. After 19:30 as candidates and controllers carry out their meetings, they will start their activities. After a whole meeting, check controllers with their candidates at the same place may all start their exams or if they wish may do their exams as they meet 1 on 1. This is a decision they will choose themselves.
6. After the controllers notify that their meetings have ended; candidates may start their flights in their indicated routes. Therefore as always been done, after this moment flight procedures should start by getting into contact with ATC’s. The flights and correspondence controlled through check controllers will not need to ask every activity to the controller. During the airport, being online the only instructions should be gained through ATC’s.
7.
Expectations for F/O candidates:
a.
Verbal section:
(1) Reading charts against the area to be flying at. (Most recent should be used.)
(2) METAR Data
(3) Route and fuel planning.
(4) General flight knowledge
b.
Application section:
(1) Voice communications
(2) Voice communications procedures
(3) FDR Reports
8.
Expectations for captain candidates:
a.
Verbal section:
(1) Reading charts against the area to be flying at. (Most recent should be used)
(2) METAR Data
(3) Route and fuel planning
(4) General flight knowledge
b.
Application Section:
(1) Voice communications
(2) Voice communications procedures
(3) FDR report
(4) Actions against several different problems
9. Additionally, If ATC’s decide to give a verbal or written report against any candidates, will be considered to importance.
10. After activities have been carried out, the decision of having to re-meet with the check controllers at SKYPE will be decided during the meeting between the candidates and the controllers.
11. Exam results will be sent to participating pilots email adress’ the next day.
12. For Exam groups, check controllers and candidates allocated gate numbers are as follows:
a.
First “F.O” groupCheck Controller:
Uğur BİLGİN (
ugurbilgin@live.com )
(1) H Semih BATUK (
semihbatuk@gmail.com ) gate 104
(2) Hakan KARABIYIK (
hkarabiyik@me.com ) gate 105
(3) Batuhan USTUN (
Batush@live.se ) gate 106
b.
Second “F.O” groupCheck Caontroller:
Berhan DONMEZ (
berhandonmez@gmail.com )
(1) M Efe KURT (
mertefe1998@yahoo.com.tr ) gate 107
(2) Can BECERIK (
canbecerik@gmail.com ) gate 108
(3) Gunes ZEYTUNLU (
gunes_zz@hotmail.com )gate 109
c.
Third Captain-F/O groupCheck Controller:
Batu DEMIR (
batudemir@gmail.com )
(1) Yunus C KARADEMIR (
krdmryns@gmail.com ) gate 110
(2) Fatih CEVIK (
fatihcewik@gmail.com ) gate111
(3) Nihat OZSENGEZER (
nipomeister@gmail.com ) gate 112
Inspectors;
Yalcin KESER
Erhan M. ARTUC
13. All candidates should strengthen their contact by mail with their check controller and should state their SKYPE names.
14. If the allocated gate is full, should start at an extra gate which is not been stated.
15. At the FS2004 and FSX, staying for too long without action may end the program giving an error. This situation arises from scenery errors where having been used all of the virtual memory leads to as “memory not enough” error. It hasn’t been seen of LTAC scenery of these type of errors.If candidates wish to; they may in order to gain more time, will keep their simulators switched on and ready during SKYPE meetings. However, this again is a decision they should make for themselves.
16. During the Checkride night, all candidates from the link;
http://www.turkishvirtual.com/downloads.asp should use the maps within the “Charts of Turkey – Latest TR charts”. Downloading Scenery is the responsibility of the candidates. They may wish to download whichever scenery they want.
17. Routes for;
LTAC - LTCR -
HALIL UT54 KULARLTAC - LTCG -
KUBER UG8 GEM UW73 DYBWe wish all candidates good luck.