3RD NEW YEAR CHECK-RIDES'10...

Place to get informations about Turkish Virtual Checkrides.

3RD NEW YEAR CHECK-RIDES'10...

Postby Checkride Department » 21 Dec 2009, 17:47

YENİ YILA YENİ RÜTBELER SLOGANIYLA YOLA ÇIKIYORUZ... ÇEKİLİŞLE DEĞİL BİLEKLE! :lol:


CHECK-RIDE 10 OCAK PAZAR AKŞAMI SAAT 21:00 LOCAL'DE OLACAKTIR...

CHECKRIDE'A YAZILI SINAVI GEÇEN PİLOTLARIMIZ VE DAHA ÖNCE CHECKRIDE'A GİRMİŞ FAKAT BAŞARILI OLAMAMIŞ OLAN PİLOTLARIMIZ KATILABİLİRLER...


BAŞVURU İÇİN: checkride@flythy.org

SON BAŞVURU TARİHİ: 09.01.2010

SFO--> Captain Checkride :

LTAC - LTCD: GURBU UL615 BUDAK

Adaylardan beklenenler:

Düzgün SID STAR uygulaması
Beklemeler
Circle To Land Landing Procedure
Failure (Arızalar)
Düzgün ATC Muharebatı (ingilizce)

Student--> F/O Checkride :

LTAC- LTAI: HALIL UW77 DAMLA

Adaylardan beklenenler:

Chart okuma
Düzgün SID STAR uygulaması
ILS landing
Düzgün ATC muharebatı (ingilizce veya türkçe)


PUANLAMA

Ground Briefing : %20
ATC Communication : %20
Flight Watch (SID,STAR,Enroute) : %20
Flight Recorder : %20
Check Captain Contentment : %20

Geçme notu : %75

Şimdiden Keyifli Uçuşlar...
Last edited by Checkride Department on 21 Dec 2009, 20:50, edited 1 time in total.
Checkride Department
 

Re: 3RD NEW YEAR CHECK-RIDES'10...

Postby Apollo » 21 Dec 2009, 19:24

Hemen talep yoladım. 2 kez kaçırdım bu sefer gireceğim umarım:))
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: 3RD NEW YEAR CHECK-RIDES'10...

Postby artuncs » 21 Dec 2009, 20:36

Son basvuru tarihinde yanlislik olmus bilginize.
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1936
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: 3RD NEW YEAR CHECK-RIDES'10...

Postby THY133 » 21 Dec 2009, 20:51

artuncs wrote:Son basvuru tarihinde yanlislik olmus bilginize.


Uyarı için teşekkürler, düzelttim... :)
Deniz IREZ
ATPL-A (B737-A330)
User avatar
THY133
VIP Member
 
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 12:19
Location: Istanbul
Name: Deniz İrez
PID: 133
Skype: DNZIRZ

Re: 3RD NEW YEAR CHECK-RIDES'10...

Postby oytun737 » 21 Dec 2009, 21:59

Katılacak olan herkese şimdiden başarılar diler ve bu başarıya giden yolun temel taşlarının topu topu dört linkten geçtiğini sınav öncesi tekrar hatırlatmak isterim:

http://www.flythy.org/syllabus_show.asp ... sson_ID=14

http://www.flythy.org/syllabus_show.asp ... sson_ID=13

http://www.flythy.org/syllabus_show.asp ... sson_ID=15

http://www.flythy.org/syllabus_show.asp ... esson_ID=6
Oytun AKÇAY
CPL/A-06142
737(300-900)

Corendon

A I R L I N E S
oytun737
Average User
 
Posts: 169
Joined: 17 Aug 2007, 07:14
Location: Turkey
Name: Oytun AKÇAY
PID: 1811

Re: 3RD NEW YEAR CHECK-RIDES'10...

Postby aSSaLaviSSa » 22 Dec 2009, 09:39

Bende artık merak etmeye başlamıştım yeni checkride ne zaman olacak diye. Umarım bu kez katılabileceğim artık.
Aytugan Utku AKDOĞAN
FlyTHY PID2118
Eskişehir, 1986
aSSaLaviSSa
Average User
 
Posts: 125
Joined: 16 Oct 2006, 17:47
Location: Turkey
Name: Aytugan Utku AKDOĞAN
PID: 2118
Skype: auakdogan

Re: 3RD NEW YEAR CHECK-RIDES'10...

Postby tower » 22 Dec 2009, 11:20

Ben de katılıyorum.
Her türlü tiyoya açığım :lol: :lol:

Oytun kaptan vermiş tiyoları aslında, Holding e çok çalışmam lazım çok...... :D :D
tower
Rookie
 
Posts: 27
Joined: 25 Jul 2009, 10:05
Name: Oğuz Kösebay
PID: 3839

Re: 3RD NEW YEAR CHECK-RIDES'10...

Postby morhan » 22 Dec 2009, 16:04

bir dahaki chekride ne zaman olacak ki?
morhan
Average User
 
Posts: 134
Joined: 07 Sep 2009, 13:18
Name: Mert ORHAN
PID: 4073
Skype: mert.orhan

Re: 3RD NEW YEAR CHECK-RIDES'10...

Postby THY133 » 22 Dec 2009, 17:38

Checkride'larımızı 2 ayda bir yapmaya çalışıyoruz. Aksi bir durum olmazsa Mart Ayı olur.
Deniz IREZ
ATPL-A (B737-A330)
User avatar
THY133
VIP Member
 
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 12:19
Location: Istanbul
Name: Deniz İrez
PID: 133
Skype: DNZIRZ

Re: 3RD NEW YEAR CHECK-RIDES'10...

Postby THY3716 » 22 Dec 2009, 22:59

Beklenen checkride geldi nihayet. Bir aksilik olmazsa inşallah captain rütbesi için katılacağım. En çok çekindiğim meydanı seçmiş departmanımız. Şu Erzincan'a tam olarak nasıl inileceğini hala çözebilmiş değilim. 3-4 kez uçtum, ama hep sancılı oldu inişlerim. Charttaki VOR-DME yaklaşmasını yapsam 10 millik açılma sonrası 10 mil içinde 11.000 den 3780 e alçalma durumunda oluyoruz ki, son derece yüksek bir varyo istiyor. (1 milde 720 feet alçalmak için yaklaşık rüzgar durumuna da bağlı olmakla beraber yaklaşık 1600-1700 varyo istiyor). Hele chartta yazan tam uygulanırsa, yani ilk 5 milde sadece 2000 alçalıp kalan 5000 küsür feeti 5 milde alçalmak tam karın ağrısı. Diğer yandan son yaklaşma paterni üzerinde haritanın yükseklik eğrileri (münhaniler) de yetersiz. En son 5000 feet stadyaları gösterilmiş. 4000 de gösterilseydi, belki karşılama dönüşü tamamlanır tamamlanmaz hızlı bir alçalma yapıp son 2-3 milde varyoyu düşürürdük, ki gerçekte yolcuların mideleri ağzına gelir mi, onu da düşünmek lazım. Kendimce biraz riskli de olsa çözümlerim var, hatta daha önceden yine bu meydanla ilgili açılan bir forumda bahsetmiştim, ama hocalar ne kadar kabul eder, bilemem. Mümkünse buraya yapılması gereken iniş şeklini açıklasınlar, çalışıp harfiyen uygulayalım.

Ayrıca, arıza meselesi nedir? Yani, ne biliyim, tek motor, ya da çift motor arızası şeklinde mi olacak? Yeniden çalıştırma prosedürü mü, yoksa tek motor, ya da motorsuz iniş prosedürü mü aranacak? (Bu meydana sağlamken zor iniyoruz, arızayla nasıl ineriz, Allah bilir)

Bir heyecan sardı ki, sormayın gitsin. Neyse, hayırlısı olsun...
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY3716
Administrator
 
Posts: 1366
Joined: 25 Apr 2009, 22:33
Location: Turkey
Name: Bahadir ALKES
City: Istanbul
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118

Re: 3RD NEW YEAR CHECK-RIDES'10...

Postby Apollo » 22 Dec 2009, 23:45

Bahadır Kaptanım adı üstünde Captain Checkride..... :lol:

Not: FO checride ı küçümsemiyorum sayın Check Kaptanlarımız yanlış anlamasın :x Aman haaa....
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: 3RD NEW YEAR CHECK-RIDES'10...

Postby aSSaLaviSSa » 23 Dec 2009, 09:03

Bu arada bir şey belirtmek isterim ya da önermek; eğitim departmanına. Team-Viewer programını kullanarak kişinin bilgisayar monitörüne girebilirsiniz. Ve ne yaptığını kokpitin içinden görebilirsiniz. Anladığım kadarıyla OBS pozisyonunda seyrediliyor uçaklar. Hoş her uçanın kokpitine girebilecek kadar yeterli Check Captain var mı bilmiyorum ama randevu yoluyla da halledilebilir belki. Ya da bu öneri çok mu uçuk oldu? Hani hep gerçekcilik diyoruz ya sonuçta release olma benzeri bir şey buda ve kaptanın o an kokpitte olmasıen doğru şey diye düşünmüştüm :wink:
Aytugan Utku AKDOĞAN
FlyTHY PID2118
Eskişehir, 1986
aSSaLaviSSa
Average User
 
Posts: 125
Joined: 16 Oct 2006, 17:47
Location: Turkey
Name: Aytugan Utku AKDOĞAN
PID: 2118
Skype: auakdogan

Re: 3RD NEW YEAR CHECK-RIDES'10...

Postby aSSaLaviSSa » 23 Dec 2009, 15:49

THY3716 wrote:. Hele chartta yazan tam uygulanırsa, yani ilk 5 milde sadece 2000 alçalıp kalan 5000 küsür feeti 5 milde alçalmak tam karın ağrısı. Diğer yandan son yaklaşma paterni üzerinde haritanın yükseklik eğrileri (münhaniler) de yetersiz. En son 5000 feet stadyaları gösterilmiş. 4000 de gösterilseydi, belki karşılama dönüşü tamamlanır tamamlanmaz hızlı bir alçalma yapıp son 2-3 milde varyoyu düşürürdük,



Kesinlikle doğru az önce bir uçuş gerçekleştireyim dedim Erzincan'a tam charta uygun olarak; son 5 milde 6000 feet alcalmanız gerekiyor. Uçağı neredeyse -20 derecelik bir dalışa sokmak zorunda kalıyorsunuz.
Aytugan Utku AKDOĞAN
FlyTHY PID2118
Eskişehir, 1986
aSSaLaviSSa
Average User
 
Posts: 125
Joined: 16 Oct 2006, 17:47
Location: Turkey
Name: Aytugan Utku AKDOĞAN
PID: 2118
Skype: auakdogan

Re: 3RD NEW YEAR CHECK-RIDES'10...

Postby THY133 » 23 Dec 2009, 15:56

THY3716 wrote:Beklenen checkride geldi nihayet. Bir aksilik olmazsa inşallah captain rütbesi için katılacağım. En çok çekindiğim meydanı seçmiş departmanımız. Şu Erzincan'a tam olarak nasıl inileceğini hala çözebilmiş değilim. 3-4 kez uçtum, ama hep sancılı oldu inişlerim. Charttaki VOR-DME yaklaşmasını yapsam 10 millik açılma sonrası 10 mil içinde 11.000 den 3780 e alçalma durumunda oluyoruz ki, son derece yüksek bir varyo istiyor. (1 milde 720 feet alçalmak için yaklaşık rüzgar durumuna da bağlı olmakla beraber yaklaşık 1600-1700 varyo istiyor). Hele chartta yazan tam uygulanırsa, yani ilk 5 milde sadece 2000 alçalıp kalan 5000 küsür feeti 5 milde alçalmak tam karın ağrısı. Diğer yandan son yaklaşma paterni üzerinde haritanın yükseklik eğrileri (münhaniler) de yetersiz. En son 5000 feet stadyaları gösterilmiş. 4000 de gösterilseydi, belki karşılama dönüşü tamamlanır tamamlanmaz hızlı bir alçalma yapıp son 2-3 milde varyoyu düşürürdük, ki gerçekte yolcuların mideleri ağzına gelir mi, onu da düşünmek lazım. Kendimce biraz riskli de olsa çözümlerim var, hatta daha önceden yine bu meydanla ilgili açılan bir forumda bahsetmiştim, ama hocalar ne kadar kabul eder, bilemem. Mümkünse buraya yapılması gereken iniş şeklini açıklasınlar, çalışıp harfiyen uygulayalım.

Ayrıca, arıza meselesi nedir? Yani, ne biliyim, tek motor, ya da çift motor arızası şeklinde mi olacak? Yeniden çalıştırma prosedürü mü, yoksa tek motor, ya da motorsuz iniş prosedürü mü aranacak? (Bu meydana sağlamken zor iniyoruz, arızayla nasıl ineriz, Allah bilir)

Bir heyecan sardı ki, sormayın gitsin. Neyse, hayırlısı olsun...


Amacımız zaten sınav yapmaktan çok sınavı kullanarak eğitim sağlamak. Briefing'de zaten merak ettiklerinizi elimizden geldiğince açıklamaya çalışıyoruz. Yukarda Oytun Kaptan'ın verdiği linklerde zaten nasıl chart okunacağı hakkında Berhan Kaptan'ın hazırladığı çok verimli bir döküman mevcut. Biz sınavdan önce açıklarsak, sınavda chart okuma gibi kriterimizi kaldırmak zorunda kalırız. Biz her zaman yardıma hazırız ama istediklerimizi aldıktan sonra. :) Arızalarımız süpriz oluyor, yukarıdaki saydıklarınızdan biri başınıza gelebilir de gelmeyebilir de. Zaten Checkride'ın en zevkli yanı bu bence. Hatta kim bilir belki o gün Erzincan METAR, TAF bile müsait olmayabilir divertlara da hazırlıklı olunursa üzülmeyiz... :lol:

Ne diyelim bileklere kuvvet... Biz pilotlarımıza güveniyoruz! 8)

Sevgiler,
Deniz IREZ
ATPL-A (B737-A330)
User avatar
THY133
VIP Member
 
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 12:19
Location: Istanbul
Name: Deniz İrez
PID: 133
Skype: DNZIRZ

Re: 3RD NEW YEAR CHECK-RIDES'10...

Postby oytun737 » 23 Dec 2009, 17:09

Teamviewer ile bilgisayara girmeye hiç gerek yok.. Geçen checkride ta benimle uçan arkadaşlar hatırlayacaltır..
Piste line up olup kalkışa hazır pozüsyon aldıklarında bir adet ve son yaklaşmada Autopilottan çıkmadan hemen önce bir adet olmak üzere toplamda iki adet Screenshot rica etmiştim.. O gece evde olabilir isem görev alacağım ve Yine aynı şekilde ikişer adet SS rica edeceğim.. Bu iki adet SS zaten tüm uçuşu anlamaya yetip artmakta başka hiçbir şeye gerek yok.. Akabinde cevaplarını sunduğumuz sorulara da yeterli yanıt alabildiğimiz zaman hayırlı olsun diyeceğiz..

Temel atmadan ikinci üçüncü katı çıkmanın ILS chartını sol üst köşesinden sağ alt köşesine kadar bilmeden karmaşık havacılık kurallarının yada kullanılan uçağın sisteminin konuşulması ne derece doğru olurdu?
Bu sebeple isterse senior kaptan olsun herkesin yeni birşey öğrenmeye hakkı olduğunu düşünüyor ve herkesin ilk adımı kendisinin atıp kendisine sağlanan kaynaklardan en iyi şekilde yararlandığını,belli bir seviyeye de bu mevcut dökümanlar aracılığı ile geldiğini kabul ediyoruz...
Bu anlamda Deniz kaptan bir açıklama yapmıştır..
Kimseye, yalnızsın! kendi kendinesin! ne yaparsan yap! sınavda görüşürüz! demek değil amaç..
Ancak bizler, FLYTHY yönetimi ve Eğitim Departmanı olarak bu sınavlara girecek arkadaşların ilk etapta edinmesi gereken birincil tüm temelleri, dökümanlar dolusu hazır bilgi ile paylaşmış olmanın verdiği bir beklenti içerisindeyiz...

Okumayan elbette anlamaz...
Bir çaba sarfedip birşeyleri başarmaya çalışmış, birşeyleri öğrenmeye hevesli arkadaşlarımızın sorduğu sorular ise bizim için en değerli sorular oluyor her zaman..

Ben bu checkride ta herkesin emek sarfederek gireceğine eminim...

Katılacak herkese tekrar başarılar dilerim...
Oytun AKÇAY
CPL/A-06142
737(300-900)

Corendon

A I R L I N E S
oytun737
Average User
 
Posts: 169
Joined: 17 Aug 2007, 07:14
Location: Turkey
Name: Oytun AKÇAY
PID: 1811

Next

Return to Checkride Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 84 guests