Page 1 of 1

airbusda son yaklaşma

PostPosted: 08 Aug 2009, 19:01
by THY1789
Herkese merhaba!Airbuslarda belli şiddette çapraz rüzgarda autoland tavsiye edilmiyor.Bu yüzden son inişimde biraz siddetli rüzgardan dolayı biraz deneme amaclı 2000 ft de A/P disengage yaptım.Bu durumda merak ettiğim A/T yeşil aktif ışığı yanmakta,ucak ILS app G/S alçalmaya devam eder mi yani lateral nav bende vertical nav auto mu?Tamamen manuele gecmek için A/T ve F/D ü de disengage etmem gerekiyor ama son yaklaşmada sadece A/P off yaparsam hangi kontroler bende olur?Tesekkürler.Herkese iyi ucuslar.

serhan tüzemen

FLYTHY 1789

Re: airbusda son yaklaşma

PostPosted: 08 Aug 2009, 20:26
by THY2294
AP1 off olduğunda vertical and horizantal olarak iki yönde de kontrol siz de olur. F/D off yapmanıza gerek yok...

Re: airbusda son yaklaşma

PostPosted: 09 Aug 2009, 13:25
by THY3564
kaptanım bilgim beni yanıltmasın; sadece Airbus için değil tüm uçaklarda, yaklaşmada A/P off yaptığınızda uçağın o an trim değerleri ne ise onunla devam edersiniz. yani o an dakikada 650 feet ile alçalıyorsanız 650 feet ile alçalmaya devam edersiniz. taki palye ile müdahale edene kadar.

tabiki burada rüzgarın da etkisi ile uçağın yatay yön değiştirmesi mümkün olacaktır. çünkü A/P aktif iken Rudder da oto.pil. kontrolündedir.
Ayrıca uçuş esnasında C/G göre ön dikmeye çökme veya kuyruğa doğru oturma da olabilir.
A/T için ise yine off yaptığınızda o anki thrust değeri ne ise o değerde devam eder.

A/P ve A/T off yaptığınızda sanki uçağın aslında otomatik pilotta imişcesine yaklaşmaya devam etmesinin mantığı budur. yani arabaki gibi dönüş sonrası direksiyonu bıraktığınızda direksiyonun toplaması işlemini uçakya göremezsiniz. 8) :D :D
uzun lafın kısası o anki uçağın ağırlık, vs.değerleri ile hava şartları gibi bir çok etken A/P - A/T off olduğunda uçağın tepkisini etkiler....

Re: airbusda son yaklaşma

PostPosted: 10 Aug 2009, 18:22
by THY1789
Cevaplar için teşekkürler.Ulaş kaptan aslında problem A/P off yaptığımda aktif halde olan A/T kontrolü.Özellikle de airbusda.Boeinglerde throttle biraz daha kontrol edilebilir.Bir de gercek ucaklarda throttle kolu sürekli hareket halinde olduğu için zaten A/P ve A/T disengage edildiğinde,joystickde ayrıca aynı seviyeyi tutturmak gerekmiyor. Herkese iyi ucuşlar.

serhan tüzemen
FLYTHY 1789

Re: airbusda son yaklaşma

PostPosted: 11 Aug 2009, 09:46
by THY3564
serhan wrote:Cevaplar için teşekkürler.Ulaş kaptan aslında problem A/P off yaptığımda aktif halde olan A/T kontrolü.Özellikle de airbusda.Boeinglerde throttle biraz daha kontrol edilebilir.Bir de gercek ucaklarda throttle kolu sürekli hareket halinde olduğu için zaten A/P ve A/T disengage edildiğinde,joystickde ayrıca aynı seviyeyi tutturmak gerekmiyor. Herkese iyi ucuşlar.

serhan tüzemen
FLYTHY 1789

Serhat KAptanım;
Biliyorsunuz ki A/P'ı kapatmış olsanız bile Airbuslarda Throttle ı CT pozisyonunda bıraktığınızda; önpanelde elle girerek belirlediğiniz veya o anki hızı tayyaremiz korur. Hatta A/P off konumuna getirdiğinizde MCDU da belirlenmiş bir hız veyahut o anda mevcut olduğunuz hız; SPEED panelinde görülür. diyelimki MCDU vasıtası ile alçalıyorsunuz. pistimiz de LTBA 36R ve STAR ımız YAA1A olsun ve MCDU vasıtası ile yaklaşma yapalım (ILS sinyali yakalamadan). YAA vor dan sonra SADIK akabinde ERMAN İntrsec. larını MCDU otopilotta uçarak son yaklaşmaya kadar uçağı getirir. bu uçuş esnasında da hızını otomatik olarak yaklaşma hızına düşürür. siz sadece uçağın irtifasına müdahale edersiniz. diyelim ki SADIK inter. 220 KIAS ile döndünüz. son yaklaşmaya müteakip pist seçimi yaptığınızdan oto piilot otomatik olarak hızınızı APP.Vref ine indirecektir. diyelim ki uçağımız STAR da belli olan alçalma irtifasına yaklaşmadan önce A/P off yaptınız. uçağınız o an hangi süratte ise onu korumaya devam eder. Diyelim ki GPWS RA vasıtası ile size 1000 feet uyarısı verdi siz bu an A/P off yaptınız ve MANUEL devam etmek istediniz. doğal olarak MCDU hızı yani APP. Vref iniz kaç ise uçak o hızı tutmaya devam edecektir.(bu arada halen throttle ımız CT posizyonunda) PAnelde de sabit tutacağı hızı görürsünüz.
Bir de bildiğim kadarı ile thottle kolunu MCT ye getirirseniz Max.Climb Thrust ile yolunuza devam edersiniz. biraz daha kolu ittirirseniz o da Max.N1 thrust ıdır...
iyi uçuşlar olsun....

NOT: vermiş oldğum bilgiler yapmış olduğum araştırmalar vasıtası iledir. bir yanlışımız var ise diğer kaptanlarımızın düzeltmesini rica ederim... :)