airbus flap slat

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...

airbus flap slat

Postby THY1789 » 09 Jun 2009, 21:02

Herkese merhaba!Airbusda take off ve landing için kullanılan flap dereceleri 1 1+F 2 3 ve Full .Burda 1 ile 1+F kademeleri ne şekilde acılıyor çözemedim.Flap açma tamam ama slatler otomatik mi açılıyor.Manuellerini okudum her kademe için hız limiti ayrı, iniş kalkış için ağırlığa göre ama ikisi arasındaki ilişkiyi çözemedim(flap-slat) airbusda.Bilgi verebilirseniz sevinirim.Herkese iyi uçuşlar.

serhan tüzemen

FLYTHY 1789

Image
User avatar
THY1789
Average User
 
Posts: 138
Joined: 20 Jan 2006, 13:48
Location: Istanbul
Name: Serhan TUZEMEN
City: Istanbul
PID: 1789
Vatsim ID: 955320

Postby silistreli » 20 Jun 2009, 18:24

Merhaba,

Öncelikle aşağıda çok uzun süre önce gördüğüm güzel bir açıklamayı size alıntılamak isterim. Bu ilişkiyi anlamanın bir bölümünü çözecektir ki ne istediğinizi tam olarak anlayabilmiş isem.

To expand slightly:

When changing configuration from Flap 0 to Flap 1 the 100 knot switch is correct. ie Below 100 knots (on the ground selecting a take off flap setting you get both slats and flaps at setting 1), above 100 knots (ie decelerating and generally descending to wards landing you only get the slats)

When moving the lever from Flap 2 to Flap 1 a similar trigger occurs at a speed of 210knots IAS.

Above 210 knots you only get the slats, below this you get both.

If you actually accelerate through 210knots with both the flaps and slats extended in config 1 then the flaps will automatically retract.

Slats'a gelecek olursak şöyle bir açıklama doğru oluyor sanırım. Farz edelim kalkıştayız, bir tutorial'da izlediğim kadarı ile 1+f flap ayarı ile kalkışta 200kn ı geçtikten sonra uçak yarım olan flabı toparlıyor ve slatıda bırakıyordu ama bir forumda okuduğum ve wilconunda kullanım klavuzunu incelediğim kadarı ile wilco Vol 1 serisinde bu simüle edilmemiş sanırım. Edilmiş olsaydı uçak bunu otomatik olarak yapacaktı.

N. Tekin Silistireli
FlyTHY, Pid 3841
LTFD - ArKent
silistreli
Senior Member
 
Posts: 303
Joined: 15 May 2009, 11:19
Location: Turkey
Name: N. Tekin Silistireli
PID: 3841
Skype: ntekins

Postby THY066 » 20 Jun 2009, 18:58

negative Wilco slats ı otomatik alıyor geriye

Sevgiyle, Keyifli ve Bol Uçuşlar

Kemal Tolu
FlyTHY , PID66
Antakya 1967
User avatar
THY066
VIP Member
 
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 16:49
Location: USA
Name: Kemal Tolu
PID: 66

Postby silistreli » 20 Jun 2009, 21:07

Kemal Kaptanım düzelttiğiniz iyi oldu, ben sadece Vol 2 de oluyor diye biliyordum mesela. Teşekkür ederim.

N. Tekin Silistireli
FlyTHY, Pid 3841
LTFD - ArKent
silistreli
Senior Member
 
Posts: 303
Joined: 15 May 2009, 11:19
Location: Turkey
Name: N. Tekin Silistireli
PID: 3841
Skype: ntekins


Return to Airbus Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests