Page 1 of 1

thrust red/acc alpha floor

PostPosted: 28 May 2009, 20:44
by THY1789
Herkese merhaba!Airbus 320 serisiyle deneme kalkışları yaparken bazen alpha floor uyarısı alıyorum.Bu uyarıyı almamak için ne yapmam gerekiyor?Ya da neyi yanlış yapıyorum?Ozellikle full yakıtla kalkışı deniyorum V1 125 Vr 135 V2 160 giriyorum,, FMC de CLMB 220 kn giriyorum.A Floor uyarısı kalkışta hızım güvenli limit altına geldiğinde veriyor bunu biliyorum ama neden hızım düşük kalıyor?Kalkıştan hemen sonra LG up sonra hemen mi A/P engage yapmam lazım?Thrust reduction ve acceleration 1000/1000 giriyorum.Bu ikisi farklı olabilir mi yani 1000/1500 gibi bu durumda ne fark eder aradaki 500 ft.Bir de kalkışta FLEX moda geçince A/T otomatik engage oluyor A floor uyarısıyla gaz full TOGA, A/T disengage,gaz CLMB sonra A/T engage durumu kurtarıyorum ama Alpha Floor uyarısı almamak için neyi nasıl yapmam lazım soru biraz uzun oldu ama :) bilgi verebilirseniz sevinirim.Şimdiden teşekkürler herkese iyi uçuşlar.

serhan tüzemen
FLYTHY 1789


Image

PostPosted: 28 May 2009, 23:35
by THY2294
merhabalar,
eğer full yakıtla kalkıyorsanız size tavsiyem CLB değil de TOGA ile kalkmanız. Dahası kalkış esnasında 5 dereceyle tekerleri yerden kesip daha sonra 5er derece arttırarak 15 dereceye kadar uçağın burnunu kaldırmanız. Zaten Panelde güvenli yüksekliğe ulaşınca CLB Leveler'a geçmeneiz için uyarı tarzında CLB yanıp sönecektir. Sanırım siz kalkış esnasında uçağa 3000 ya da 4000 FPM gibi bir rate of climb yaptırıyorsunuz..!
Kazasız uçuşlar,



Ömer Faruk Gençkal
PID: 2294
Samsun, 1984

PostPosted: 29 May 2009, 00:23
by THY157
Airbus'da görülen Alpha Floor'un diğer uçaklardaki karşılığı Stall'dur. Thrust reduction/acceleration ise flx mode'dan clb mode'a geçiş yüksekliğidir.

Kullandığınız Airbus modelini bilsek iyi olur aslında ona göre yorumlayabilirdik sorununuzu.

Keyifli uçuşlar.

Selçuk Poyraz
FlyTHY, PID157
Kocaeli, 1971
Virtual A3xx Instrument Rating


Image

PostPosted: 29 May 2009, 20:54
by THY1789
Kullandığım model A319.Thrust red ve acceleration aynı mı olmalı yoksa arada fark olabilir mi?Mesela 1000/1500 ft gibi?teşekkürler,iyi uçuşlar.

serhan tüzemen
FLYTHY 1789

Image

PostPosted: 31 May 2009, 19:51
by THY1789
LVR CLB uyarısından sonra gazı CL moda çekiyorum ve otopilotu aktif ettiğimde ucak burnunu 20-30 derece yukarı kaldırıyor ve hız yavaşlıyor.Bu durumda A floor uyarısı,FMC ye CLB da cost index 30 veya 35 giriyorum,V/S 2000-2300 ft bu değerler normal olmalı ziraa boeingde kalkış sonrası initial FL a kadar 2000-2500ft ile yükselebiliyorum.Hızım neden halaa düşmekte henüz çözüm bulamadım :)teşekkürler.

serhan tüzemen
FLYTHY 1789

Image

PostPosted: 31 May 2009, 21:11
by THY066
Serhan Bey,

Belki de Wilco Airbus Vol.1 son versiyonu degildir sizdeki. Ha diyeceksiniz ki sizde son versiyonu varda ne oluyor. Rezaletten baska birsey degil. Bir bakıyorsunuz sorunsu ucus bir bakıyorsunuz delirmis bir ucak. Hele Vol.2!! A340 ile JFK yapayım dedim...olacak sey degil. Airbusla kolay kolay ucmam artık.

Kemal Tolu
FlyTHY , PID66
Antakya 1967

PostPosted: 01 Jun 2009, 09:30
by THY157
Serhan kaptan,
A/T, FLX veya TO/GA moda geçince kendiliğinden aktif oluyor ve CLB moda geçince aktif kalmaya devam ediyor değil mi?

Selçuk Poyraz
FlyTHY, PID157
Kocaeli, 1971
Virtual A3xx Instrument Rating


Image

PostPosted: 01 Jun 2009, 12:14
by THY1789
Evet Selçuk kaptan aktif kalıyor.

serhan tüzemen
FLYTHY 1789


Image

PostPosted: 03 Jun 2009, 09:23
by THY1789
Kemal kaptan selam,bendeki versiyon hangisi bilmiyorum ama Airbus bana keyif veriyor :)Wilco airbus sorunlu olabilir haklısınız ama emin değilim.Şuan deneme kalkışlarında sorunum uçağın burnunu 20-30 derece kaldırması ve hızın bu nedenle düşmesi.FMC de CI 30 filan girmeme rağmen.AP engaged etmeden ucağın burnunu ezerek bu sorunu çözüyorum ama autopilota gecince bazen burun yine 20-30 derece kalkıyor bunu çözemedim şimdilik.Teşekkürler.

serhan tüzemen
FLYTHY 1789

Image