thrust red/acc alpha floor

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...

thrust red/acc alpha floor

Postby THY1789 » 28 May 2009, 20:44

Herkese merhaba!Airbus 320 serisiyle deneme kalkışları yaparken bazen alpha floor uyarısı alıyorum.Bu uyarıyı almamak için ne yapmam gerekiyor?Ya da neyi yanlış yapıyorum?Ozellikle full yakıtla kalkışı deniyorum V1 125 Vr 135 V2 160 giriyorum,, FMC de CLMB 220 kn giriyorum.A Floor uyarısı kalkışta hızım güvenli limit altına geldiğinde veriyor bunu biliyorum ama neden hızım düşük kalıyor?Kalkıştan hemen sonra LG up sonra hemen mi A/P engage yapmam lazım?Thrust reduction ve acceleration 1000/1000 giriyorum.Bu ikisi farklı olabilir mi yani 1000/1500 gibi bu durumda ne fark eder aradaki 500 ft.Bir de kalkışta FLEX moda geçince A/T otomatik engage oluyor A floor uyarısıyla gaz full TOGA, A/T disengage,gaz CLMB sonra A/T engage durumu kurtarıyorum ama Alpha Floor uyarısı almamak için neyi nasıl yapmam lazım soru biraz uzun oldu ama :) bilgi verebilirseniz sevinirim.Şimdiden teşekkürler herkese iyi uçuşlar.

serhan tüzemen
FLYTHY 1789


Image
User avatar
THY1789
Average User
 
Posts: 138
Joined: 20 Jan 2006, 13:48
Location: Istanbul
Name: Serhan TUZEMEN
City: Istanbul
PID: 1789
Vatsim ID: 955320

Postby THY2294 » 28 May 2009, 23:35

merhabalar,
eğer full yakıtla kalkıyorsanız size tavsiyem CLB değil de TOGA ile kalkmanız. Dahası kalkış esnasında 5 dereceyle tekerleri yerden kesip daha sonra 5er derece arttırarak 15 dereceye kadar uçağın burnunu kaldırmanız. Zaten Panelde güvenli yüksekliğe ulaşınca CLB Leveler'a geçmeneiz için uyarı tarzında CLB yanıp sönecektir. Sanırım siz kalkış esnasında uçağa 3000 ya da 4000 FPM gibi bir rate of climb yaptırıyorsunuz..!
Kazasız uçuşlar,



Ömer Faruk Gençkal
PID: 2294
Samsun, 1984
THY2294
 

Postby THY157 » 29 May 2009, 00:23

Airbus'da görülen Alpha Floor'un diğer uçaklardaki karşılığı Stall'dur. Thrust reduction/acceleration ise flx mode'dan clb mode'a geçiş yüksekliğidir.

Kullandığınız Airbus modelini bilsek iyi olur aslında ona göre yorumlayabilirdik sorununuzu.

Keyifli uçuşlar.

Selçuk Poyraz
FlyTHY, PID157
Kocaeli, 1971
Virtual A3xx Instrument Rating


Image
User avatar
THY157
VIP Member
 
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 21:00
Location: Kocaeli
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Skype: selcuk.poyraz

Postby THY1789 » 29 May 2009, 20:54

Kullandığım model A319.Thrust red ve acceleration aynı mı olmalı yoksa arada fark olabilir mi?Mesela 1000/1500 ft gibi?teşekkürler,iyi uçuşlar.

serhan tüzemen
FLYTHY 1789

Image
User avatar
THY1789
Average User
 
Posts: 138
Joined: 20 Jan 2006, 13:48
Location: Istanbul
Name: Serhan TUZEMEN
City: Istanbul
PID: 1789
Vatsim ID: 955320

Postby THY1789 » 31 May 2009, 19:51

LVR CLB uyarısından sonra gazı CL moda çekiyorum ve otopilotu aktif ettiğimde ucak burnunu 20-30 derece yukarı kaldırıyor ve hız yavaşlıyor.Bu durumda A floor uyarısı,FMC ye CLB da cost index 30 veya 35 giriyorum,V/S 2000-2300 ft bu değerler normal olmalı ziraa boeingde kalkış sonrası initial FL a kadar 2000-2500ft ile yükselebiliyorum.Hızım neden halaa düşmekte henüz çözüm bulamadım :)teşekkürler.

serhan tüzemen
FLYTHY 1789

Image
User avatar
THY1789
Average User
 
Posts: 138
Joined: 20 Jan 2006, 13:48
Location: Istanbul
Name: Serhan TUZEMEN
City: Istanbul
PID: 1789
Vatsim ID: 955320

Postby THY066 » 31 May 2009, 21:11

Serhan Bey,

Belki de Wilco Airbus Vol.1 son versiyonu degildir sizdeki. Ha diyeceksiniz ki sizde son versiyonu varda ne oluyor. Rezaletten baska birsey degil. Bir bakıyorsunuz sorunsu ucus bir bakıyorsunuz delirmis bir ucak. Hele Vol.2!! A340 ile JFK yapayım dedim...olacak sey degil. Airbusla kolay kolay ucmam artık.

Kemal Tolu
FlyTHY , PID66
Antakya 1967
User avatar
THY066
VIP Member
 
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 16:49
Location: USA
Name: Kemal Tolu
PID: 66

Postby THY157 » 01 Jun 2009, 09:30

Serhan kaptan,
A/T, FLX veya TO/GA moda geçince kendiliğinden aktif oluyor ve CLB moda geçince aktif kalmaya devam ediyor değil mi?

Selçuk Poyraz
FlyTHY, PID157
Kocaeli, 1971
Virtual A3xx Instrument Rating


Image
User avatar
THY157
VIP Member
 
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 21:00
Location: Kocaeli
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Skype: selcuk.poyraz

Postby THY1789 » 01 Jun 2009, 12:14

Evet Selçuk kaptan aktif kalıyor.

serhan tüzemen
FLYTHY 1789


Image
User avatar
THY1789
Average User
 
Posts: 138
Joined: 20 Jan 2006, 13:48
Location: Istanbul
Name: Serhan TUZEMEN
City: Istanbul
PID: 1789
Vatsim ID: 955320

Postby THY1789 » 03 Jun 2009, 09:23

Kemal kaptan selam,bendeki versiyon hangisi bilmiyorum ama Airbus bana keyif veriyor :)Wilco airbus sorunlu olabilir haklısınız ama emin değilim.Şuan deneme kalkışlarında sorunum uçağın burnunu 20-30 derece kaldırması ve hızın bu nedenle düşmesi.FMC de CI 30 filan girmeme rağmen.AP engaged etmeden ucağın burnunu ezerek bu sorunu çözüyorum ama autopilota gecince bazen burun yine 20-30 derece kalkıyor bunu çözemedim şimdilik.Teşekkürler.

serhan tüzemen
FLYTHY 1789

Image
User avatar
THY1789
Average User
 
Posts: 138
Joined: 20 Jan 2006, 13:48
Location: Istanbul
Name: Serhan TUZEMEN
City: Istanbul
PID: 1789
Vatsim ID: 955320


Return to Airbus Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests