VEDA ve ÖNERİ

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...

VEDA ve ÖNERİ

Postby THY656 » 23 Feb 2009, 18:41

Sevgili Airbus sevenler.
ilk flythy üyesi olup sanal uçuculuğa başladığımda bizlere o zaman online uçuş dersleri verilmişti.Default Cessna ile aylar süren bir eğitim almıştık.Bir anlamda mektepli bir sanal uçucu olmuştuk.Ama gönlümüzde hemen airliner jetlerle uçmak vardı.
Sonunda 6 sene önce default olmayan ilk payware uçağım Dreamfleet B734 ile uçmaya başladım..Sonraları Eurowings RJ ile de uçtum.RJyi hiç sevmedim.Gerçeğini de sevmemiştim.Aslında İngilizlerin yaptığı hiçbir aracı sevmem .Tasarım zevksizleri olduğuna kesin inanırım.Ardından PSS Airbus ile tanıştım.Bayılmıştım.Hatta Selçuk Poyraz ile birlikte Burak Dağdeviren hoca ve Gürhan Okay hocalardan Airbus eğitimi alıp bir de sınava girmiştik.Anlayacağınız mektepli Airbus sanal pilotu da olmuştum.

Yeni katılan arkadaşlar hariç sanal havacılık camiasında benim sadece Airbus tutkunu olduğumu herkes bilir.

Yıllar geçtikçe gerçekte olduğu gibi sanal pilotlarun hemen hemen hepsi sadece Airbus 3XX ve Boeing 737 serileri kullanır oldu.MCDU ,FMC karşılaştırılmaları çoğu topikte dile geldi.
Yıllar sonra kedime ONE MINUTE dedim ama koluma vurmadım:); ve şu soruyu sordum.Sanal havacılığın neresinden keyif alıyordum?Çünkü artık MCDU planlamak, cocpitin ND'sinde uçaçacağım yeşil çizgiyi takip etmek artık keyif vermemeye başlamıştı.FlyThy'ye ilk üye olduğumda bana verilen online eğitimde kalkış sonrası radial takip etmek, navigasyon yapmak, VOR veya NDB ile yolumu bulmak ,yaklaşma yapmak,MCDU olmadan ARC yapmak ,benim için daha keyifliydi sanki.Hani gerçek otomobil tutkunları vardır ya.Onlar Audi A6 Quadro yerine 1957 Chevvy Belair kullanmayı yeğlerler.O misal.
İşte sonunda ben de kendime bir klasik buldum.Dreamfleet B727. Tam bana göreydi. Son aylarda offline olarak sadece bu uçakla ilgilendim.Sanal da olsa bizlere verilen pilotaj bilgileri bu uçakla daha da gerekli.Her şeyi sen planlıyorsun.Autothrust da yok.Gerçekten keyifli,zorlayıcı,öğretici.
İşte sevgili Airbus dostlarım artık bundan böyle semalarda kendi klasiğimle keyif yaşayacağım.Gerçekten sizlere de öneririm.Arada görev uçuşları nedeniyle tabi ki eski aşkıma dönüşler yapacağım.
Sevgilerimle

THY656
Selim Bilgin
1964
A3XX Virtual Instrument Rating
User avatar
THY656
VIP Member
 
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 01:28
Location: Turkey
Name: Selim BILGIN
City: Aydin
PID: 656
Vatsim ID: 853361

Postby mavzer » 23 Feb 2009, 19:05

Tebrikler Selim , Hidayete ermisin.
Once sen uçağı uçuruyodun, sonra uçak seni uçurmuş, sonra tekrar uçağı sen uçurmaya karar vermişsin.Artık senin uçağının kokpitinde kuçu olmayacak.:)
Image


Hasmet Güngör
mavzer
Rookie
 
Posts: 42
Joined: 23 Jan 2002, 21:44
Location: Turkey

Postby THY066 » 23 Feb 2009, 19:25

Yaşlılık hakikaten zor birşey olsa gerek :))


Kemal Tolu
FlyTHY , PID66
Antakya 1967
User avatar
THY066
VIP Member
 
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 16:49
Location: USA
Name: Kemal Tolu
PID: 66

Postby THY177 » 23 Feb 2009, 20:18

Selim Agabey ,

Senden bir ricam kursiyerin olarak banada ders vermen ...

Seninle bir cok acıdan aynı şeyi paylaşıyorum ,ama bu ucagımıza ayrı olarak bir motivasyon ve ilgi gerekiyor..

Gercekten ders tadında çalışalım tamam dersen senden haber bekliyor olacağım ..

Sevgiler..

Ergenekon Küçük
FlyTHY , PID177
İstanbul 1969
User avatar
THY177
VIP Member
 
Posts: 606
Joined: 10 Feb 2002, 11:16
Location: Turkey
Name: Ergenekon Kucuk
PID: 177

Postby 1219 » 23 Feb 2009, 22:59

Selim kaptan aynen katılıyorum. Bende senle aynı şeyleri düşündüğümden dolayı bu uçağa başlamıştım.

http://www.flythy.org/forum/topic.asp?T ... hTerms=727

Keyifli uçuşlar

Emre ATAY
FlyTHY pid:1219
İstanbul,1974
1219
Average User
 
Posts: 147
Joined: 18 Jan 2006, 07:58
Location: Turkey
Name: Emre ATAY
PID: 0000

Postby THY157 » 24 Feb 2009, 00:16

Airbus kullananların pilot değil sistem yöneticisi olduğu savını ortaya atan ama o sistemi bir türlü yönetemeyen (Buyrun bakınız: Kedi-Ciğer ilişkisi:D) dostlara karşı savaşımızda bir kaleyi kaybetmenin dayanılmaz acısıyla yüreğim burkularak gözyaşı döküyorum.[V] Her ne kadar bende uçuşlarımda kullanımı kolay ve basit olan PMDG ürünü Boeing 738 kullansam da [8D][:p][}:)] hava otobüslerinin benim için yeri ayrı. Gerçi B738 kullandıkça arkadaşlarımıza da hak vermiyor değilim Airbus yerine Boeing tercih ettikleri için :D

Ayrıca bizleri bu duruma düşürüp dandik dandik add-onları Airbus diye önümüze koyan yayıncıları da buradan kınamak istiyorum. Gerçi hak vermiyor değilim adamlara, o kadar komplike bir "sistem" ki modellemekte bile zorlanıyorlar.

Latife bir yana beraber aldığımız o eğitimlerdeki hassasiyetin ve yaptığın işin hakkını verme alışkanlığınla yeni type için zorlanacağını sanmıyorum kardeşim. Bugün farklı kanatlarla uçsakta doğduğumuz kanadı unutmayalım :)

Sevgilerimle.

Selçuk Poyraz
FlyTHY, PID157
Kocaeli, 1971
Virtual A3xx Instrument Rating


Image
User avatar
THY157
VIP Member
 
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 21:00
Location: Kocaeli
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Skype: selcuk.poyraz

Postby dgzorlu » 24 Feb 2009, 09:43

Selam,

Selim kardeşim sana kolay gelsin. 2001 de başladığım bu işin başlarında senin hedeflediğin sistemle uçuyordum mecburen. Mecburen diyorum zira FMC si olan uçaklar olduğunu 2004 farketmiştim :) Ben herkes öyle uçuyor sanıp çalıştıkça çalışıyordum lakin bir türlü diğer arkadaşlar kadar hızlı tepkilerim yoktu.

O zamanki deneyimlerimle şunu söyleyebilirim ki, tek başına üç kişilik kabin performansı gösterip o uçakla online uçabilmek çok zor.

Ama yine de illa da bu tip bir uçuş diyorsan, öncelikle kokpit içinde açıölçer ve cetvel ile uçacağın alanın haritasının da bulunması şart.

Düşün şimdi, LTBA 06 dan kalkmışsın BKZ ye gidiyorsun bir talimat geliyor

ATC: THYXXX, DCT TO TOKER

Hemen açıölçere cetvele sarılıp ilgili fix e gidebilmek için bkz VOR ın hangi radyalini izleyeceğini ölçüyorsun. Hemen radyolardan 2. sini YAA ya bağlayıp TOKER e olan mesafesini buluyorsun ki bir de BKZ-TOKER arasını cetvelle ölçüp onu da nm ye çevirmeye uğraşmayasın. Bu arada autothrust ı olmayan bir uçak olduğu için bir elin gaz kollarında bir elin de dümende. Gözün panelde. Kurnazlık edip dönüyormuş gibi yapıp BKZ den bir radyale ulaşıncaya kadar gidip ölçtüğün o radyali izliyorsun. Yoksa hiçbir radyodan kerteriz alınamaz bir rota izlemen gerekecek.

Ya da LTAC den LTBA ya geliyorsun 36R kullanımda. GAYEM 1C uygula diyor ATC sen de gelip GAYEM isec i 3-4nm geçiyosun ki talimat geliyor;

ATC: THYXXX, desc to 1500, proceed to SADIK isec

BKZ den mesafeyi alıp haritada açıölçeri yerine koyup aşağı yukarı bir baş buluyorsun. Oraya dönüp radyoları IST ve YAA ya bağlayıp giderken sağa sola dönüşlerle SADIK a gitmeye çalışıyorsun. Zira kuzeyli bir rüzgar aldığından seni güneye atıyor bir taraftan. Bunu yaparken bir de alçalma manevrası yapıyorsun iki elin de dolu.

Bunun gibi özellikle o an izlediğin radyal üzerinde olmayan ve doğrudan kerteriz alınamayan fix lere verilen talimatlar sırasında sıkıntı oluyor ve F/O arıyorsun etrafta.

Ben VistaLiner 727 ile çok uzun süre uçtum. Dediğim bu ve buna benzer uygulamaları yapabilmek için uçağa bir autothrust düğmesi eklemek zorunda kalmıştım. O zaman A/P A/T engage edip haritanın üzerinde çalışabilmek mümkün oluyor.

Yoksa kerteriz alınabilen isec lere uçmak VOR-NDB-VOR takibi yapmak işin en kolay kısmı.

Gerçeğe uygun olsun diye CivaINS eklemiştim uzun uçuşlar için. Radyolarla sadece izleme yapıyordum. Eğer kendim kullanacaksam NAV kullanmayıp head le kendim izliyordum. Zira bazen dalıyorsun VOR düşünce alet sapıtıveriyor NAV kullanırsan.

Neyse hiç yazmadığım kadar uzun yazdım. Ama durum budur ve sana kolay gelsin kardeşim..

Kalın sağlıcakla,


Dogan Zorlu, Izmir

Edit: İml
dgzorlu
Newbie
 
Posts: 21
Joined: 19 May 2006, 14:22
Location: Turkey


Return to Airbus Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests