Page 1 of 1

wilco airbus 320 approach

PostPosted: 31 Dec 2008, 17:33
by THY1789
Herkese merhaba!Kısa bir süredir wilco airbus320 serisiyle deneme ucuşları yapmaktayım.FMC kullanmadan manuel olarak.Çözemediğim birkaç sorun var.Birincisi ILS establish olduktan sonra ILS ve LOC aktif G/S çalışmıyor.G/S için yüksek değilim.APP fonksiyonunu çözemedim zira boeing deki gibi değil.Yaklaşma da tam pist doğrultusunda olmuyor.İkincisi throttle kolu ve A/T arasındaki ilişki.A/P ve A/T aktif ve aktif olmayan durumlar.Manuelleri dökümanları araştırdım ama bir sonuca ulaşamadım.Bilgi verebilirseniz sevinirim.Herkese iyi uçuşlar,iyi seneler,teşekkürler.

serhan tüzemen
FLYTHY 1789


Image

PostPosted: 01 Jan 2009, 13:16
by ozer
Serhat Kaptanım, ils frekansını radyo panelinden bağlamak mümkün ama FMC olmadan course bağlamak mümkün değil, belki bundan olabilir. Throttle için neyi sorduğunuzu tam anlayamadım.

İyi uçuşlar...

O Z E R Y E T I S T I R E N

F L Y T H Y 2 3 7 8

A N K A R A 1 9 7 0

C P L /I R - A /M E / A T P L T H E O R Y

PostPosted: 01 Jan 2009, 14:18
by THY1789
Özer kaptan merhaba!Approach, ILS, touch down sorunu çözdüm.FMC kullanmadan LTFJ-LTBA arasında deneme ucusları yapıyorum.ALT 3500 SPD 230 set edip manuel FLEX modda kalkıyorum.Sonra A/T ,A/P engaged.Problem alçalırken A/T yeşil aktif, fakat hızımı düşürmek için gaz koluyla manuel oynamam gerekiyor.Hızımı ayarlamak için A/T kaptıp gazı manuel mi ayarlamam gerekiyor.Burdaki ilişkiyi çözemedim.Teşekkürler,herkese iyi seneler.

serhan tüzemen

FLYTHY 1789

Image

PostPosted: 05 Jan 2009, 02:27
by Deha BOZKAYA
Serhan Kaptanım,Airbus'ta ILS ve VOR frekansları,MCDU'da RAD NAV sayfasından girilir.G/S ve LOC indikatörünün görebilmeniz için de ILS butonunu aktif hale getirmeniz gerekmektedir.
Throttle koluna gelecek olursak Airbus'ta throttle kolu kademelidir.En son kademe TOGA modudur,kalkış paterninde kullanılır.Bir önceki FLX/MCT;Bu da motorlara zarar vermeden kullanabileceğiniz maximum kademedir.Bir önceki kademe ise CL yani CLIMB,işte bu kademede uçağınızda A/T aktif olarak çalışır.Kalkışı müteakip PFD ekranında (en soldaki:hız ve irtifa gösteren)"LVR CLB" şeklinde yanıp sönen bir uyarı göreceksiniz,yani uçağınız sizden throttle kolunu CL moduna almanızı isteyecektir.CL moduna aldığınızda uçağınız MCDU'ya yada FCU'ya(panelden) girmiş olduğunuz hız değerine göre vereceği gücü kendi ayarlayacaktır.İyi uçuşlar olsun.

Image

PostPosted: 05 Jan 2009, 17:51
by ozer
Üstteki güzel bilgilere ek olarak;

Sorunuzdan alçalmada ya da herhangi bir phase'de uçarken manuel olarak sürat bağlayamadığınızı anlıyorum. Eğer sorun bu ise FCU'da SPD MACH yazan siyah yuvarlağın yanındaki yuvarlak düğmeyi (Sürat düğmesidir) kendinize doğru çektiğinizde (sağ klik ile), dijital ekranda SPD...O yazısı sürat şekline dönüşür (havada iseniz uçmakta olduğunuz sürate) örneğin 245. Bu sürati düğmeyi çevirerek artırır ya da azaltırsınız, artık uçak sizin istediğiniz süratte uçar. Eğer düğmeyi iterseniz (sol klik ile) bu duruma Manage denilir ve uçak MCDU'da uçuşun o phase'i için girilen süratte uçmak isteyecektir. Bütün bunlar autothrottle konumunda geçerlidir.

Umarım doğru anlamışımdır ve aydınlatıcı olmuştur.

İyi uçuşlar...



O Z E R Y E T I S T I R E N

F L Y T H Y 2 3 7 8

A N K A R A 1 9 7 0

C P L /I R - A /M E / A T P L T H E O R Y

PostPosted: 06 Jan 2009, 10:36
by THY1789
Cevaplar için çok teşekkürler Airbus biraz değişik ama sorunu çözdüm.Herkese iyi uçuşlar.

serhan tüzemen

FLYTHY 1789

Image