PSS A340-300 Sorunları.

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...

PSS A340-300 Sorunları.

Postby peksenkerem » 14 Feb 2007, 15:34

Arkadaşlar hemen baştan belirteyim önce.
Forum sayfasının en yukarıda sa?dan ikinci link olan Searc ü kullandım, bazı sonuçları buldum ama benim sormak istediklerimi yansıtmadıkları için topik açtım.
E?er vardı da ben atlamış isem şimdiden hepinizden özür dilerim.

sorunlarıma gelince.

PSS Airbus ile Uçuş ve MCDU Programlama isimli Fatih Koz bey in özenle hazırladı?ı gerçekten çok iyi olan bir dokümanı okuyarak bir uçuş gerçekleştirdim.
Ancak bazı sorunlar var onları nasıl halledebiliece?imi sizlere sormak istiyorum.

1- MCDU da vertical Ayarlanabiliyormu varsa nerede.
2- Takeoff dan sonra tırmanış ve hız ayarlamasını yaptım,3000 feet den sonra AP1 ve altında da A/TTR gibi bir dü?me daha vardı sanırım ona da bastım MCDU çalışmaya başladı aslında kendi tırmanıyordu ama sonra bir baktım hızla ilgili bir problem oldu ama ben bir türlü hızı de?iştiremedim,(MCDU daydı çünkü)
3- FL260 a çıkacaktım MCDU da gosterilen yere kadar ama oraya geldi?imizde hala ben fl200 deydim olmadı yanılmıyorsa MCDU da bir mesaj yazmıştı bununla ilgili. Bu neden oluyor.
4- birde PMDC nin FMC sinde bir vor girdi?inizde liste çıkar ve orada radio frekanslarına bakarak girebilirsiniz. Ancak MCDU da da bu liste farklı çıkıyor (koordinat şeklinde) ben hangisinin benim seçmem gereken vor oldu?unu nasıl anlayaca?ım.
6-birde SID STAR la ilgili bir sorum var KAlkışta pisti belirttik ona ait SID ler de çıktı ama bazı SID ler normal rotadan o kadar uza?a ayrılıyorki o SID den sonra dönüp mormal rotaya girmek baya zaman alıyor, Peki SID yada STAR listesinde Kalkaca?ımız yada inece?imiz Piste en yakın yada uygun SID STAR ın ne oldu?unu listeye bakınca nasıl anlıyaca?ız.
7-hız ı kendim ayarlamak istedi?imde ben hızı asla kontrolüm altına alamıyorum(panelden joistick den de?il.) nasıl istedi?im zaman hızı panelden ayarlayabilirim. Sanırım hala MCDU ile gidiyor çünkü ve ne yapsam da panelden hız giremiyorum AP1 i kapatıyorum herşeyi kapatıyorum ama bir türlü hız ayarlama yerinden ayarlayamıyorum hep ----. şeklinde duruyor.
8-ILS yaklaşmalarda bazı uzun tefferuatları var PSS nin PMDG ye göre bu sıralamaya bazı arkadaşlar anlatmış okudum ama ben net olarak anlayamadım adım adım biri anlatabilirmi acaba.
9-Birde görerek inişlerde MCDU ne zaman kapatılacak ve nasıl inilecek yani nasıl derken Ben MCDU yu devre dışı bırakmayı bir türlü beceremedim heralde:D
Yardım edebilecek tüm arkadaşlara teşekkürler şimdiden.
Saygılar ve sevgiler.

KEREM PEKSEN
Image
peksenkerem
Rookie
 
Posts: 28
Joined: 15 Jan 2007, 19:44
Location: Turkey

Postby cougar » 16 Feb 2007, 02:31

Oncelikle fatih kaptanin yazdiklarini kesinlikle duzgun okumami$sin. ;) Neyse yine de tek tek cevap vermeye cali$iiim.

1. O ne?
2. Kalki$ sirasinda uyguluyacagin yontem bu degil. Fatih kaptanin hazirladiklarini okumu$ olsaydin, kalki$ sirasinda To/Ga ve FLEX'den bahsettigini gorurdun. Yapman gereken pist ba$ina line up yaptiktan sonra joystick ile %60 N1'a kadar gelip %60 N1 civari motorlar stabilize olduktan sonra keyboard'un en saginda numeric keyboard'da Enter'in ustunde olan +'ya 2 kere basarak, once TOGA sorna da FLEX mode'a alman lazim şrust'i. Kalktiktan sonra ise SID'i uygularken positive rate of climb (yani pozitif tirmanma acisi) sagladiktan sonra once tekerleri toplarsin. Bi gozunde PDF'de olur cunku LVR CLB yazisini gorunce bu sefer +'nin ustundeki -'e basarak şrust'i climb mode'a almi$ olursun.
Orda gordugun Auto şrottle button ise pist ba$inda ko$turmaya ba$ladiktan sonra + tu$una basarak FLEX'e gectigin an otomatik yanicaktir. Sonra da ihtiyacin olmadigi surece sonmiycek.
3. MCDU'da INIT page'de ucucagin yuksekligi set ettikten sonra ayni yuksekligi de MCP'de set etmen lazim bunu da yerde yapman lazim. Eger ki alcalmak yada yukselmek istiosan ve bunu managed mode'da yapmak istiyosan tekrar MCP'de yukseligi set edip (DIKKAT MCDU DEGIL) ALT Knob'i kendine dogru cekmek (sag click)
4. FMC'de bir vor girilince liste mi cikiyor? Ayni isimli VOR NDB FIX olmasin? Oyle oldugunu varsayalim, zaten ucu$ planinda gidicegin fix'in vor'in kordinatlari yazilidir. O kordinatlardan sana en yakin olanini secebilirsin
5. 5'i atlami$sin
6. Yani diyosun ki hangi SID STAR'i uyguluycagina FMC'den mi karar veriyosun? SID yada STAR'a chart'lara bakarak karar verirsin. Yada ATC senin icin uygun SID yada STAR'i soyler. FMC'den ilk cikan secilmez.
7. MCP'de --- demek managed mode demektir. Yani MCDU kendi karar verir bu karari da kafasina gore yapmaz, oncelikle FL100 altinda mi ona bakar, FL100 uzerindeyse cost index'i goz onunde bulundurur. FL100 altinda Flap settinglerine bakar 1 2 3 full gibi. Ama sen kendin ayarlamak istiyosan speed knob'i kendine dogru cekiceksin yani sag click.
8. Fatih kaptan adim adim anlatmi$ zaten tekrar soyliyelim. T/D yani top of descend'e gelince MCP'den alcalmak istedigin yuksekligi secip T/D uzerinden gectiginde yani PDF'de (decelerate) yazisi gelince ALT KNOB'i kendine dogru cekiceksin, daha sonra ND'de Kocaman bi magenta renkde (D) goruceksin (D) gordugun zaman MCDU zaten %90 otomatik olarak App Phase'e gecmi$tir ama gecmediyse MCDU'dan app phase'i activate ediceksin. RAD NAV'dan ILS frekansini ve Course double check. Daha sonra ILS'e basip PFD'de ILS bilgileri check. LOC* yakaliyinca LOC daha sonra da APPR'a basicaksin daha sonra da tek tek flapleri acmaya ba$liycaksin. Hangi agarlikla hangi ruzgarla nasi iniyosun bilmiorum ucaginin setupina gore karar vericeksin flap settinglerine de.
9. MCDU kapatmak ne demek?

Gelelim fasulyenin faydalarina. $u anda Kars'a FL130 gidiyosun ki yaninda ba$ka bi trafik daha var collision error verip duruyo radar. Merak ettim FL130 mu gidiliyo karsa :)

Neyse fatih kaptanin hazirladigi detayli PSS manual'ini hic okumami$sin burasi kesin. Soru sormadan once lutfen oku, ogrenmeye cali$. Senin $u anda yaptigin armut pi$ agzima du$ hesabi, video istemenden de belliydi zaten. Burda herkes sana yardim etmeye hazir inan bana, ancak sen boyle rahat bi $ekilde hic bir$eyi ara$tirmadan hicbir$eyi okumadan gelirsen pek fazla yardim bulamazsin inan bana.


PPL&CPL&ATPL Student
Image
cougar
Rookie
 
Posts: 49
Joined: 11 Aug 2006, 13:13
Location: USA

Postby ozyagtir 1 » 16 Feb 2007, 20:28

Sn: Peksen,
Asagidaki Link isinizi gorur diye dusunuyorum.
Video yok mu diyordunuz?
Fransiz'in biri A320 de yapilanlari asama asama oturup video cekip anlatmis.
Goruntu kalitesi biraz dusuk ama fena bir video degil.En azindan izleyerek Airbusta nelerin yapildigini gorebilirsiniz.
Eger fransizcaniz varsa cok daha iyi tabi.yoksada izleyerekte insan fikir sahibi olabilir.
Bu tarz bir video aslinda bizde yapabiliriz diye dusunuyorum.Bu kadar dokumanlarin arasinda boyle bir video şık olurdu.

http://a320pss.free.fr/PSS1.htm

Murat Ozyagtir
ozyagtir 1
Junior Member
 
Posts: 72
Joined: 25 Jan 2003, 13:02
Location: Turkey

Postby THY808 » 17 Feb 2007, 09:43

Bu kadar işte ya baksana elin Fransızı koymus oraya bir tane handycam hem anlatıyor hem de çekimi yapıyor.Bunu da yapılmaz saatler alır dvd ler kaplar diyen arkadaşların izlemesini tavsiye ederim.
Bu arada Murat hocam uzun zamandır yazmıyosunuz özledik valla sizi

Mevlüt ?İRVANLI

Image
THY808
Average User
 
Posts: 109
Joined: 22 Feb 2003, 21:26
Location: Turkey
Name: Mevlüt ŞİRVANLI
City: İstanbul
PID: 808
Vatsim ID: 864898


Return to Airbus Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests