PSS Airbus ve ILS

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...

PSS Airbus ve ILS

Postby THY446 » 27 Sep 2006, 16:01

Arkadaşlar merhaba. PSS Airbus ile ILS'e bir türlü giremiyorum. Şu ana kadar sayısız offline uçuş yaptım ancak bir türlü LOC ve akabinde GS'a kilitlenemedim. RAD/NAV ekranında ils frekansı belirmesine ra?men her nedense olmuyor. Hatta o frekansı elimle girsem bile sonuç de?işmiyor. PSS ile gelen örnek uçuş senaryosunu bile tatbik ettim ama nafile. Normalde PFD üzerinde ils frekansı yazıyor ancak ama ils kodu belirmiyor. Eksik veya yanlış olan ne anlamadım. Yardımcı olabilirseniz çok sevinece?im.

Okhan Uçar
Ankara
ŞY477

Image
User avatar
THY446
Junior Member
 
Posts: 93
Joined: 17 Jun 2002, 00:12
Location: Turkey
Name: Okhan Ucar
City: Izmir
PID: 477
Vatsim ID: 843798

Postby Batur Musaogullari » 29 Sep 2006, 19:15

Selam,
Oncelikle airbus pss kullaniyorsan, tabii sozune ettigim merge edilmemis safgan pss, yapilmasi gereken sirasi ile sunlardir bu sirketten sirkete degisiyor ama BAW ve PSS prosedurlerini sana yazayim cunku ben de oradan ogrenmistim FL180 altina indiginde panelde FD yanindaki ILS button'a basman gerekir, alcalma surecini tamamladiktan sonra bu arada RAD NAV kontrol etmen gerekiyor yaklasma ve inis yapacagin pist icin dogru ils frekansi charttaki ile ortusecek sekilde set edilmis olmalidir, senin set etmene gerek yok sen inis icin pist secimi yaptiginda zaten o dogru olan ils frekansini verir sen sadece chartla karsilastir, VOR 1 kisminin hemen altinda nav kisminda yazar course'u ile birlikte otomatik olarak set edilmistir, son yaklasmada vor 1 kismina otomatik olarak gecis yapar bunu PFD uzerinde sol alt kosede pembe renklerle de gorebilirsin. Gordugun an ki gozun hep takip de olmali LOC butonuna bas loc capture oldugunda APPR basman gerekiyor hemen akabinde bu ucaginin GS yani glide slope'u capture etmesini saglar. ondan sonrasi bu sorunla ilgili tamamdir zaten, sana kalmis. normail Airbus'larda prosedur MDA sinirina kadar otopilotla gelmektir MDA ve altina dustugunde otopilottan alarak manuel ucurabilirsin. Daha da erken alabilirsin istersen, pilotaj yapmak istiyorsan, Full autoland sartlari farkli bu sorunun cevabi olmaz
bir dene bakalim sorun varsa bu siralamadan sonra o zaman baska bir oneri gelistirebiliriz

Batur Musaogullari
Batur Musaogullari
Junior Member
 
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2005, 00:16
Location: Turkey

Postby THY446 » 30 Sep 2006, 21:15

Merhaba Batur Hocam.
Mesaja cevap verdiğiniz için öncelikle teşekkür ederim. Sizinde tahmin ettiğiniz gibi Safkan bir Pss kullanıyorum ve herhangi bir merge işlemine tabii değil bendeki Airbus. Sizin belirttiğiniz FL180 sonrası ILS butonuna basma işlemi dışında diğer tüm işlemleri aynı sırada yapıyorum. Ancak biraz önceki denememde onuda denedim ama nafile, Airbus Star'ın son bacağını dönüp piste yüzünü çevirdi (Rota icabı) ama ne LOC, nede G/S established olamadı. Problemin çözümünde belki faydası olur diye şunu belirtmem lazım. LTBA 36R kalkışı öncesi ND ekranında ARC modunda istasyon bilgileri mevcut iken (VOR1 IST 112.50 ve VOR2 BKZ 117.30) Kalkışı müteakip BKZ dönüşünde bu verileri yitiryorım ND ekranında. Sadece Sadece sağ üst köşede BKZ ve uzaklık yazıyor. Rad/Nav ekranında da bu aşamdan itibaren hiç bir VOR bilgisi frekans dışında belirmiyor. Batur hocam asıl sorun burada sanırım. Airbus frekanslara karşılık gelen tanım bilgilerine nedense ulaşamıyor. Umarım açıklamam bir işe yaramıştır.

Not: Biraz evvel manuel olarak LTBA to LTBA yapmak istedim. 36R kalkışı ardından auto-pilot yardımı ile önce manuel olarak BKZ ve ardından yine manuel YAA rotasını uyguladım. Bu zaman içerisinde göstergeler ve en önemlisi VOR frekansına karşılık gelen istasyon isimleri hem ND ekranında hemde Rad/Nav ekranında mevcuttu. Ne zamanki YAA'a 4.5 nm kala MCDU vasıtası ile DCT SADIK dedim ve yine tüm istasyon bilgilerini yitirdim. MCDU devreye girer girmez bu sorunu yaşıyorum demek ki Batur hocam :(


Okhan Uçar
Ankara
THY477

Image
User avatar
THY446
Junior Member
 
Posts: 93
Joined: 17 Jun 2002, 00:12
Location: Turkey
Name: Okhan Ucar
City: Izmir
PID: 477
Vatsim ID: 843798

Postby THY656 » 30 Sep 2006, 22:21

Okhan
C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\PSS\NavData
içinde 8 adet DAT dosyası olmalı.Manuel kurduysan eksik olabilir.Bir kontrol etmekte fayda var.
Başka mantıklı bir şey gelmiyor aklıma

TK656
Selim Bilgin

Image
User avatar
THY656
VIP Member
 
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 01:28
Location: Turkey
Name: Selim BILGIN
City: Aydin
PID: 656
Vatsim ID: 853361

Postby THY446 » 30 Sep 2006, 22:56

Selim Hocam merhaba.
İşaret ettiğiniz klasör altında 8 dosya var ve Backup klasörü altında da 8 dosya var. Maneul kurulum yaptığımda haklısınız hocam. Sistem A319-A320-A321 ve A330-A340'tan oluşuyor. Ne gariptir ki ilk açılışta A320 tabanlı bir uçak seçtiğimde VOR ekranında hiç bir tanımlama bilgisi olmamasına karşın A330 seçildiğinde tüm bilgiler yerli yerinde oluyor. Akabinde tekrar A320 seçilse bile. Ama A330 veya A320 tabanlı hangi sisteme geçersem geçeyim MCDU kullanılınca VOR bilgileri işe yaramaz halae geliyor.

Okhan Uçar
Ankara
THY477

Image
User avatar
THY446
Junior Member
 
Posts: 93
Joined: 17 Jun 2002, 00:12
Location: Turkey
Name: Okhan Ucar
City: Izmir
PID: 477
Vatsim ID: 843798

Postby kadir » 08 Oct 2006, 18:45

Merhabalar konuyu yeni gördüm, kusuruma bakmayın. PSS te uçağı seçmeden öndceki uçağınızın bat switch off ise A320'nin VOR alcısı kısa bir süre sonra çalışmaz, malumat.

Kadir E. Sertataş
kadir
Newbie
 
Posts: 13
Joined: 24 Jul 2005, 08:12
Location: Turkey

Postby THY446 » 08 Oct 2006, 19:49

Merhaba Kadir bey. Öncelikle cevap için teşekkür ederim. A320 Cold & Dark olarak açılıyor bende ve Kokpite girer girmez bat on yapıyorum ama bu kez dikkatli bir şekilde tavsiyenizi deneyeceğim, verdiğiniz bilgi sorunu çözer umarım. Malumat vereceğim

Okhan Uçar
Ankara
THY477

Image
User avatar
THY446
Junior Member
 
Posts: 93
Joined: 17 Jun 2002, 00:12
Location: Turkey
Name: Okhan Ucar
City: Izmir
PID: 477
Vatsim ID: 843798

Postby kadir » 08 Oct 2006, 20:09

Önemli olan A320'nin bataryası değildir. Benim kastettiğim Defaut flight olarak kayıtlı uçuşa ait uçağın bataryası. Bu sorun eskiden beni de çok uğraştırmıştı.

Kadir E. Sertataş
kadir
Newbie
 
Posts: 13
Joined: 24 Jul 2005, 08:12
Location: Turkey

Postby THY446 » 08 Oct 2006, 20:36

Kadir bey bende default flight'ta bat1 ve bat2 açık ve motorlar çalışır durumda, ayrıca avionics master on konumunda. Motorları kapatıp uçağı A320 ile değiştiriyorum ve VOR alıcısı şu an aktif görünüyor. Bu aşamadan sonra ne öneriyorsunuz ?

Okhan Uçar
Ankara
THY477

Image
User avatar
THY446
Junior Member
 
Posts: 93
Joined: 17 Jun 2002, 00:12
Location: Turkey
Name: Okhan Ucar
City: Izmir
PID: 477
Vatsim ID: 843798

Postby kadir » 08 Oct 2006, 20:48

320 seçerken önceki uçağın bataryası açık ise sorun olacağını sanmam.

Saygılar

Kadir E. Sertataş
kadir
Newbie
 
Posts: 13
Joined: 24 Jul 2005, 08:12
Location: Turkey

Postby THY446 » 08 Oct 2006, 21:10

Tıpkı dediğiniz gibi VOR alıcısı kısa sürede devre dışı kalıyor. Uçağı cold & dark modda başlatmamak gerekiyor anladığım kadarıyla.

Okhan Uçar
Ankara
THY477

Image
User avatar
THY446
Junior Member
 
Posts: 93
Joined: 17 Jun 2002, 00:12
Location: Turkey
Name: Okhan Ucar
City: Izmir
PID: 477
Vatsim ID: 843798

Postby Batur Musaogullari » 18 Oct 2006, 03:12

ucagi dark & cold baslatmanin boyle bir sorun yaratmiyor olmasi lazim cunku ben basindan beri dark and cold baslatiyorum eger ki uctugum yerden 1 saat icinde geri donmeyeceksem, kurulumda bir sorun olabilir mi emin degilim olmadi A319-320-321 base pro bir daha kaldir kur derim en sagliklisi bu eger yapmadiysan, bir de bunu dene hala olmuyorsa baska bir sey gozden kaciyor demektir

Batur Musaogullari
Batur Musaogullari
Junior Member
 
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2005, 00:16
Location: Turkey

Postby kadir » 18 Oct 2006, 08:24

Cold and dark derken 320'yi seçmeden önceki uçağı karartmaktan bahsediliyor sanırım. PMDG'de yaptığımız gibi. PSS bunu sevmiyor. Ama panel konfigürasyondan ayarlanırsa ayrı.

Kadir E. Sertataş
kadir
Newbie
 
Posts: 13
Joined: 24 Jul 2005, 08:12
Location: Turkey

Postby Batur Musaogullari » 18 Oct 2006, 19:46

olay sanirim su yazdiklarimdan sonra cozumlenecek

kullandigin pss'in panel config diye bir option'u olmasi lazim
start'tan yani basla'dan gir phoenix simulation klasorunu sec orada airbus logolu A3XX panel config goreceksin onu ac hemen akabinde sol ust kosede start up kismina git, start wiş engines off ve start wiş cold and dark cockpit bu seceneklerin her ikisini de isaretle cik sonra Fs'i yeniden baslat, senin olay tamam olmasi gerekir

Batur Musaogullari
Batur Musaogullari
Junior Member
 
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2005, 00:16
Location: Turkey

Postby THY446 » 20 Oct 2006, 23:02

Sevgili Batur ve Kadir kaptanlarım tekrar merhaba.
Sözü geçen sorun Kadir kaptanın verdiği tüyo ile çözüldü. Ancak sorunun adını tam olarak koyabilmek için şunu da belirtmeden geçemeyeceğim. Sorun eğer bataryalarda ise Vor'lar gittiğinde aynı zamanda tekerler neden etkileniyor ? Dikkatle gözlemleyince bu iki sorunun peşi sıra yaşandığını gördüm. Eğer bataryalar tükenirse bir şekilde Vor alıcıları ve tekerlek toplama kesinlikle çalışmıyor. Bu bir bug mu yoksa cidden sistemde birbirinden etkilenen bir prosedür hatası mı var ?



Okhan Uçar
Ankara
THY477

Image
User avatar
THY446
Junior Member
 
Posts: 93
Joined: 17 Jun 2002, 00:12
Location: Turkey
Name: Okhan Ucar
City: Izmir
PID: 477
Vatsim ID: 843798

Next

Return to Airbus Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests