by Batur Musaogullari » 29 Sep 2006, 19:15
Selam,
Oncelikle airbus pss kullaniyorsan, tabii sozune ettigim merge edilmemis safgan pss, yapilmasi gereken sirasi ile sunlardir bu sirketten sirkete degisiyor ama BAW ve PSS prosedurlerini sana yazayim cunku ben de oradan ogrenmistim FL180 altina indiginde panelde FD yanindaki ILS button'a basman gerekir, alcalma surecini tamamladiktan sonra bu arada RAD NAV kontrol etmen gerekiyor yaklasma ve inis yapacagin pist icin dogru ils frekansi charttaki ile ortusecek sekilde set edilmis olmalidir, senin set etmene gerek yok sen inis icin pist secimi yaptiginda zaten o dogru olan ils frekansini verir sen sadece chartla karsilastir, VOR 1 kisminin hemen altinda nav kisminda yazar course'u ile birlikte otomatik olarak set edilmistir, son yaklasmada vor 1 kismina otomatik olarak gecis yapar bunu PFD uzerinde sol alt kosede pembe renklerle de gorebilirsin. Gordugun an ki gozun hep takip de olmali LOC butonuna bas loc capture oldugunda APPR basman gerekiyor hemen akabinde bu ucaginin GS yani glide slope'u capture etmesini saglar. ondan sonrasi bu sorunla ilgili tamamdir zaten, sana kalmis. normail Airbus'larda prosedur MDA sinirina kadar otopilotla gelmektir MDA ve altina dustugunde otopilottan alarak manuel ucurabilirsin. Daha da erken alabilirsin istersen, pilotaj yapmak istiyorsan, Full autoland sartlari farkli bu sorunun cevabi olmaz
bir dene bakalim sorun varsa bu siralamadan sonra o zaman baska bir oneri gelistirebiliriz
Batur Musaogullari