by hakan737 » 15 Aug 2006, 10:31
uçağın iniş ağırlığı Doğan beyin yazdığı gibi maximum landing weight'in üzerinde ise uçak hafiflemek zorundadır. Fuel dump sistemi olan uçaklar emniyetli inişe müsaade edecek miktara kadar havada yakıt boşaltabilirler. A340-330,777,747 vb gibi. Ancak yakıt boşaltma sistemi olmayan uçaklar havada tur atarak yakıtı yamak zorundadılar. MD serileri, B737 gibi A320lerde olup olmadığını bilmiyorum
yakıt boşaltmanın ağırlık anlamında sebebi, uçağın strüktürel yapısının yere değme anındaki gerilime dayanabilmesi, özellikle iniş takımı ve lastiklerin. kanatlarıda ayrıca eklemek lazım.
öte yandan ağırlık son taklaşma süratinin artması demektir-ki bu da size freneleme ve durma için daha fazla mesafe lazım demektir.
diğer güvenlik sebepleri, olası bir kırım anında yangın riskinin azaltılmasıdır. ne kadar az yakıt varsa o kadar az yangın ihtimali var demektir. (bu yangın çıkmayacak anlamına gelmiyor)
fakat tüm bu kötü düşünceleri bir kenara bırakırsak asıl sorun aerodinamik olarak ağır bir uçağın yavaş uçamayacağı gerçeğidir.%20'lik yakıtı şöyle düşündüm. uçağın toplam yakıt miktarını göz önüne alınca uçakta %20 bana fazla geldi. Tam rakam ne olmalı bilmiyorum belki yanlış düşünüyorum.Tamamen uçağınız ağırlık hesaplaması ile ilgili bir durum.
ZFW+uçaktaki yakıt=GW toplam ağırlık.
MLGW için belirli bir değer olması lazım bunu GW'den çıkardığınızda uçakta kalması gereken yakıt miktarını görmüş olursunuz.
yedek yakıt, 30 veya 45 dakika holding , ile 100nm yarıçaplıbir daire içinde gidilebilecek bir yedek meydan içindir. yedek meydan seöimi yapılırken iki unsur önemlidir ama gayet tabii biz bunu FS2004'de ancak simule yad hayal edebiliyoruz.
gerçekte; meteorolojik şartların iniş meydanına göre daha müsait olduğu bir meydan, (-ki bu FS2004'de de geçerli) lojistik anlamda şirketin işini kolaylaştıracak bir meydan.
Hakan737Guven