Page 1 of 2

A320 CFM max. iniş hızı

Posted: 26 Jul 2006, 22:26
by onurserce
Yavaş yavaş PSS Airbus serisini ö?renirken bugün offline olarak Van dan Trabzona uçuş gerçekleştirdim (A320-CFM) Fakat Trabzona iniş sırasında birşey farkettim:

Uçak 160 knots, 3000ft i düz bir hatta tutturmaya çalışıyordu yani uçak dönüşte falan de?ildi. Garibime giden şey ise uça?ın burnu 15 derece havada gitmesiydi !?? 160 knots ta 15 derece burun havada !!??
Bu normalmidir PSS airbus için ?

NOT: Yakıt vs. overload durumu yoktu kanat tanklarının ikiside %10 dan az orta tankta ise sadece 1000lbs yakıt vardı

Image
Image

Posted: 27 Jul 2006, 00:09
by Levent
Flap?

__________
Levent İpek

Posted: 27 Jul 2006, 01:06
by Batur Musaogullari
Selam,
Bu cok degisken bir parametre ama soyle soylemek daha dogru olabilir, elimdeki somut tabloya gore max agirlik ve config full'da inis hizi max 147 kts = VRef

British Airways'in hangar kismina gorebilirsen (www.speedbirdonline.co.uk)Airbus icin gerekli olan tum bilgileri edinebilirsin sanal kullanim icin, PSS ise eger kullandigin pss'in kendi tablolari disinda kullanim tablolaridir bunlar.

Bilgine

Batur Musaogullari

Posted: 27 Jul 2006, 11:04
by 1237
Onur bey bu bana da garip geldi. Hücum açısı için dış görünümden değil de sanal ufuktan bakmışsınızdır umarım, dıştan görünüm aldatabilir. Bir de o sırada varyometre ne gösteriyordu? Belki arkadaş biraz tırmanmaya filan karar vermiştir. ;)


Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com

Posted: 27 Jul 2006, 12:16
by hakan737
ilave olarak PSS'in bilinen sorunlarında birisi yüksek hücum açısıdır. manuel müdahale edilmediği sürece pitch up derecesi yüksektir.

Hakan737Guven

Posted: 27 Jul 2006, 16:42
by onurserce
Alper hocam ben dış görünüşü genelde hiç kullanmam o sırada sanal ufuk tan bakıyordum varyometre sıfır dı 3000ft te sabittim 160 knots iniş takımları açık ve Flaplar 3 teydi ama sanal ufuk 15 derece pitchi gösteriyordu

Hakan hocam peki manuel inişlerde düzelicekmi bu durum ?

Çünkü elle indirdiğim bi uçağın 10-15 derece pitch up şeklinde alçalması pek güzel olmaz zaten öyle bi durumda Retard dediğinde uçağa palye vermek bile gerekmez gazı kesmek yeterli olur[xx(]

Image
Image

Posted: 27 Jul 2006, 16:52
by hakan737
yani nispeten biraz düzelir, ben aotupilot'a bıraktığımzaman stall bile oldu A321. çünkü pist görünmüyordu. yakıt az rüzgarda sakindi.

manuele alınca biraz trimle oynayıp burnu ezmek sürati düşürmek mümkün yani biraz daha kabul edilebilir bir açıya geliyor.

Hakan737Guven

Posted: 27 Jul 2006, 19:26
by Batur Musaogullari
Tabii prosedurlerinde Airbus'in elle trim vermek gibi bir durum yoktur ama artik burada is basa kalir oluyor ben de yapmak zorunda kaliyorum hatta zaman zaman bir diger prosedurun disina cikarak A/THR bile kapatip kendim sag ve sol el kullanarak ayarlamak durumunda oluyorum [;)]

Batur Musaogullari

Posted: 28 Jul 2006, 11:37
by onurserce
Burnu ezme olayı trim up yapınca oluyor değilmi ?

Bu arada dün akşam PSS A320 yi Van-Ferit Melen havalimanından kaldıramadım 2 kez crash oldum sonra sinirlenip 738 e geçtim bu seferde tam LTBA 06 ya establish olmuşken elektrikler kesildi[xx(]
Sonra gene PSS A320 seçtim ama bu sefer kaldırabildim güç bela 3 flap ile t/o g/a mode da kaldırabildim yoksa A320 flex mod ile kalkmıyor 1+f te
Image
Image

Posted: 28 Jul 2006, 11:59
by 1237
Merhaba,

Trim down yapınca burun ezilir.


Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com

Posted: 28 Jul 2006, 12:23
by hakan737
van kalkılamayaca kadar yüksek bir meydan değil, ama tedbir için minimum ihtiyaç olan yakıtla kalkmakta fayda o yüzden çok iyi bir yakıt hesabı yapmak lazım. PSS'de kalkarken trim'i +2 civarında tutuyorum bazen+1.5 yetiyor.

yüksek meydanlarda uçak ne kadar hafif olursa okadar iyi. 3nolu flapla uçak kısa mesafede kalkacak diye bir kural yok, bazen dinamikler tersinede işleyebilir, mesela sürüklenme artacağı için kalkması gerekirken daha çok sürate ihtiyacı olabilir. bu Van için 10binft'de ki meydanda başka bir prosedür lazım.

bu arada trim hernekadar Airbus'un fly-by-wire kabiliyeti ile otomatik olarak yapılsada (pilot bunu hisetmeyecektir) manuel olarakda müdahale imkanı var. manuel uçuşda küçük hareketleri trim sayesinde apmak mümkün. en azından FS2004de.

Hakan737Guven

Posted: 28 Jul 2006, 14:47
by onurserce
Hakan hocam peki flex mod ile to/ga mod arasındaki fark nedir hala çözebilmiş değilim ama flex mod da kaldıramadığım uçağı to/ga
ile kaldırabiliyorum

Bu arada pss airbus için en az trim im 4.90 oluyor oda minimum yani:)
Yakıt hesabımda çok iyiydi eminim
Image
Image

Posted: 28 Jul 2006, 15:08
by 1237
Onur kaptan merak ettim, kanatlardaki tanklar %10 doluyken yedek meydanınız neydi? [;)]


Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com

Posted: 28 Jul 2006, 15:17
by hakan737
flex mode ile toga arasındaki fark, gazı köklemekle yeteri kadar gaz vermek olarak açıklanabilir.

flex mode ,hava sıcaklığı uçağın ağırlığı,pist uzunluğu gibi parametreler dikkate alınara en ekonomik şekilde kalkış yaabileceğiniz ayarı içerir.

TOGA'da ise bu değerler dikkate alınmaz maksimum motor değerinde motorlar çalışır.

MCDU genelde trim'i hep 0.0 olarak verir ben keyfiyetimden +1.5 yapıyorum açıkçası zira sonuçta FDE değerleri uçuş ekonomisi için tutabilir ama kalkış için trim gerekli gibi geliyor bana.(gerçek uçakda elbette başka türlü oluyordur)



Hakan737Guven

Posted: 28 Jul 2006, 17:16
by onurserce
incirlik [:p] Her türlü failture kapalı olduğu için alternate gerekmiyorki :D Ama bundan sonraki uçuşlarımda alternate de hesapliycam yakında FsP kurucam işallah.

Image
Image