Airbus Single Engine Failure after V1

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...

Airbus Single Engine Failure after V1

Postby Batur Musaogullari » 21 Jul 2006, 03:42

Dostlar selam,
PSS'de V Rotate ettikten hemen akabinde (100 200 AGL diyelim) sag veya sol motordan birinin durmasi gibi bir durumla karsilasaniniz var midir ve eger ucagi olasi bir stall ya da crash'den kuratabildiyseniz bu durumu nasil basardiginizi benimle paylasir misiniz ?
Elimdeki tum manuelleri okudum bir tane de egitim dvd'si var ancak yine de fayda etmis degil uzun zamandir ugrasiyorum ki en onemli testlerden biridir henuz basarabilmis degilim, yardimic olan cikarsa sevinirim
Ucak: PSS A319-200

Sevgiler

Batur Musaogullari
Batur Musaogullari
Junior Member
 
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2005, 00:16
Location: Turkey

Postby hakan737 » 21 Jul 2006, 09:20

hocam ne yaparsan yap, pitch derecesini yani varyoyu düşür. kapanan motorun aksi tarafa eğer autotrim yapmıyorsa rudder bas. bu şekilde geniş turlar atarak yakit harca zira fuel dump yok. püf noktası varyoyu düşük tutmak ve rudder.(auto rudder varsa yapmak zor olabilir)

Hakan737Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Postby TK550 » 21 Jul 2006, 09:56

Valla arkadaşlar PSS ile fazla uğraşmayın derim.Stall'a girince kurtarılamıyor.Adamlar artık nasıl bir air dosyası hazırlamışlarsa...

Ural Köseoğlu
TK550
Senior Member
 
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 20:05
Location: Turkey

Postby THY166 » 21 Jul 2006, 23:45

Autoşrust FLEX modunda ise toparlayamıyor kendini meret kalkış sırasındaki motor arızalarında , bu nedenle ilkinde yer ile buluştum ikincide pitch down + manual şrust + rudder ile toparlayıp inebilmiştim bir daha da olmadı .

Geçmiş olsun .

B. Fatih Koz

[url="http://virtual.planepictures.net/search.cgi?Fatih$Koz"]VPP Screenshots[/url]

"İnsanlara Akılları Ölçüsünde Söz Söyleyiniz." Hz. Muhammed (SAV)
User avatar
THY166
VIP Member
 
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 19:00
Location: Antalya , Turkey
Name: Fatih KOZ
City: Antalya
PID: 166
Vatsim ID: 832838
Skype: fatih.koz

Postby Batur Musaogullari » 22 Jul 2006, 06:13

Selam arkadaslar,
Tavsiyeleriniz uzerine bir de SAS Academy Capt. Alan Dix'in single engine failure dvd'sini bir daha izleyip yeniden uyguladigimda tuttu, 2 motorlu bu kadar iyi muhafaza edemezdim, ancak her ne kadar filmi seyretsem ve gercek egitimde ne yaptiklarini gorsem de biz sanal alemciler olarak burada yeniden danismak isterim, airbus'da boyle bir hadise basa geldiginde anladigim kadari ile rudder'a trim vermek disinda (yani rudder yaw degil rudder trim!), ne elevation pitch ile oynaniyor ne de elevation trim, butun bunlari otomatik yapiyor, dogru muyum, bense bu durumda ucagi kurtarmak icin elevation trim down tutup hangi motor gittiyse aksi yonunde ornegin engine 2 gitti 1'e dogru yatacak sekilde rudder yaw verdim, rudder trim degil rudder yaw ile oynayip kitledim bu sekilde kurtardi en azindan ucagi sanki 2 motorda calisiyormus gibi sabit tuttu. Rudder yaw ortaya getirsem aninda saga sola yatip loop'a girecek cunku...
Siz ne dersiniz ?

Batur Musaogullari
Batur Musaogullari
Junior Member
 
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2005, 00:16
Location: Turkey

Postby hakan737 » 22 Jul 2006, 08:54

zaten normal prosedürde budur. airbus'ın kötü tarafı pitch trim'i otomatik olarak verir. Aynı zamanda rudder trim'ide otomatik olarak verdiğini hatırlıyorum ama emin değilim.

single engine failure iki temel uygulama vardır;
1- çalışan motor'un olduğu kanat, kapalı moturun olduğu kanadın önüne geçmeye çalışacağından, kapalı motorun aksi tarafına (yani çalışan motor tarafına) rudder yani dümen basılır.trim kifayet etmeyebilir zira bu durum trim tolerans limitleirni aşacaktır. bu aşamada trim sadece kumanda üzerindeki aşırı basıncı biraz olsun hafifletecektir.
2- mutlak suretle tek motor uçuş prosedurune göre tırmanma varyosu azaltılarak uçağın surat tutması sağlanmalıdır.

ilave olarak;
3-dönüş açısı düşürülmelidir, bu normalden daha geniş dönüşler yapacağınız anlamına gelecektir.
4-çok daha önemlisi her zaman çalışan motor tarafından dönüşler yapılmalıdır.En azından zorunlu keskin dönüşler veya meydana geri dönmek için yapılacak 180derecelik dönüş. bunun nedeni, 1.madde ile ilintilidir. çalışan motorun olduğu kanat diğerinin önüne geçmeye çalışacağından, dönüş eğer kapalı motor tarafına yapılırsa, bu kanat geriye doğru düşme (sürtünme ve kanat hava hızı azalması nedeni ile )eğilimi gösterecek, akabinde uçak kapalı motor tarafına yıkılarak spin'e girecektir.Bu yüzden çalışan motor yönüne dönüş yapılarak diğer kanadın dönüşün dışında kalması sağlanır ve karşılıklı denge oluşur.

Hakan737Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602


Return to Airbus Fleet

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 13 guests

cron