A320 emergency landing sirasinda crash

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...

A320 emergency landing sirasinda crash

Postby Batur Musaogullari » 29 Mar 2006, 22:19

Dostlar merhaba,
Bu aksamki ucusumda olan bir durum kafami cok bozdu, isin icinden de bir turlu cikamadim. 17.40 Z itibariyle LTCG 11 pistinden havalandiktan yaklasik 15 dk sonra TEMEL1U SID'i takiben sag motor gitti, belki FS'in engine failure'dan belki de fs passengers nedeniyle herneyse ikisinin de durumlari %1 olma ihtimali ile acik.
Ucak hali ile hafif sol'a yatmakla birlikte ucagi ankara meydana kadar goturebilecegime kanaat getirdim ve trabzon icin aksi bir donus yapmaksizin duz ucus yaparak LTAC ils 21L intercept olmayi basardim, anormal olan binlerce kere offline A320 icin (A320 pilotu oldugum icin maymun istahliliga gerek yok bir ucakta uzmanlasmak kanimca en dogrusu) ve FS'in Flying lesson kisminda yer alan CPL egitimi sirasinda engine failure calismama ve son olarak da A320 icin instruction manual'da yapilmasi gerekenleri tam olarak uygulamama ragmen, Esenboga 21L ils intercept olduktan takriben 5 dk sonra son 5000 ila 3000 ft kala ucak course'dan feci sekilde cikacak bicimde once saga sonra sola yatmaya basladi (bu arada cruise sirasinda motorlari yeniden ateslemeyi denediysem de bana misin demedi 2 flaple soylediim irtifa arasinda course'dan cikinca otopilottan alarak ve manuel şrust kullanarak ucagi sabitlemeye calistim fakat her sey goz acip kapayincaya kadar o kadar hizli gerceklesti ki bir anda alpha floor ve akabinde crash'den kurtulamadim..

Daha ne yapmaliyim bilmiyorum ama ben kendime artik sanal pilotum teorisini ogrenmisim falan diyemem, bunca zamandir ucmama ragmen ve ustelik meraklisi olup herbirseyi okumama, ve sayisiz pratik yapmama ragmen, tamamdir oyundur takma kafayidir vs ama o ucagi indiremedim ne hata yaptim arkadaslar basindan bu durum gecen var midir bilgi paylasir misiniz ? [:(][:(]


Tesekkur ederim

Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain
Batur Musaogullari
Junior Member
 
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2005, 00:16
Location: Turkey

Postby Onur Captain » 30 Mar 2006, 08:42

Selam,

Sag motor gittikten sonra Airbus'da default otomatik olan Fuel Pomp switch'leri manuel'e aldiniz mi? Her ne kadar airbus bu islemi 2 motor da aktif iken otomatik yapsa da, emergency durumunda X-Feed ayarlamasini dogru yapmayacagi kanaatindeyim. Ben cogu ucusuda duz ucusta bile Fuel Pump'lari manuel kendim kontrol ediyorum. (BOEING'den aliskanlik iste [:p] vazgecilmiyor aliskanliklar...)

Onur VARDAL
Senior Captain
TK559
"Turkish Double Five Niner"
Image Image
Onur Captain
Average User
 
Posts: 121
Joined: 19 Jul 2003, 17:26
Location: Turkey
Name: Onur VARDAL
PID: 559

Postby Batur Musaogullari » 30 Mar 2006, 09:11

Selam onur,
Hepsini yaptim PSS'in 86 sayfalik kendi user instruction manual'i var ne yapilmasi gerektigini detayli sekilde anlatiyor, hepsini uyguladim ama olmadi ben zannediyorum hiz kontrolunu dogru tutturamadim ve bu problemi yasadim ama isin kotu tarafi ils intercept olup son 3000 ft kala bu durumla karsilasmak yuksek irtifada yer cekimi zayifladigi icin stabilizer vs ucagi kontrol etmek cok daha kolaydir ama inis icin varyolari verdikce, stabilize etmek de o bicim zorlasiyor dusurdugunuz hizin aslinda kontrolu ne kadar zor duruma geldigini anlamis oluyorsun, butun guc ve yakit sol motora gittigi icin hizi buna gore sabitleyip ayarlamak lazimdi ancak yapamadim oldu bir kere [B)]

Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain
Batur Musaogullari
Junior Member
 
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2005, 00:16
Location: Turkey

Postby THY656 » 30 Mar 2006, 10:33

Sevgili Batur
senin dediğin olayı Fspassenger ile yaşadım.Hem de olayı kendim simule etmemiştim.
Van - İstanbul için kalkış sonrası tırmanma sırasında BAYIR intersection sonrası tırmanma hızımın ve akabinde sağ motor şrust gücünün giderek düştüğünü fark ettim.
Musait olarak Kayseri meydanına acil iniş kararı verdim.Hangi pist olduğunu şu an hatırlamıyorun ama VOR yaklaşma ile indim.Hatta Fspassengers yolcuları alkış sesleri ve arkadan gelen itfaiye araçlarını siren sesleri arasında taxi yoluna girmiştim.Sonradan Fspassengers raporunda motora kuş giridiğini okudum.
Airbus manuelini de yazılan herşeyi yaptığını belirtiyorsun .
Yalnız Alpha floor'a kolayca giridiğin göz önünde tutulursa
a- ya gereğinden fazla nose up yaptın.(ki düşmemek için insan refleks olarak bu hatalı davranışı yapıyor ve sırf bu nedenle hızı ani düşürüyor)
b-ya da Flap 2 pozisyonu hızına göre az geldi
diye düşünüyorum.
Ama Localiser dan aniden sapmayı açıklayamıyorum.

TK656



selim bilgin
User avatar
THY656
VIP Member
 
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 01:28
Location: Turkey
Name: Selim BILGIN
City: Aydin
PID: 656
Vatsim ID: 853361

Postby Batur Musaogullari » 30 Mar 2006, 10:40

Selam Selim hocam,
Dogru soyluyor olabilirsin o kadar ani oldu ki course da gayet guzel ilerlerken bir anda sapitiverdi mudahale edemedim

Bu arada aklima gelmisken baska bir sey sormak isterim. Fspassenger'i hangi modda kullaniyorsunuz ? Economic mode mu yani isin icinde managerlik olan modulu mu yoksa sadece instant record mu veya digerleri de var midir ?

Tesekkurler

Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain
Batur Musaogullari
Junior Member
 
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2005, 00:16
Location: Turkey

Postby Batur Musaogullari » 30 Mar 2006, 13:58

Yine denedim dostlar ve bu kez de ltfj'ye t/d icin son 50 ft kala sigortalar atip elektrikler kesilmesin mi !!! kafayi yiyecem ayni yerden baslamaktan artik !!! [:(!][}:)]

Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain
Batur Musaogullari
Junior Member
 
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2005, 00:16
Location: Turkey

Postby THY656 » 30 Mar 2006, 15:31

Batur
ben Fspassenger programını o zamandan beri kullanmıyorum.Programa kızdığımdan değil o programın; FS9'un ;FsAcars'ın ve nice addon prograların hak ettiği bilgisayarı daha kuramadığım için.

Ama bu Fspassenger uzmanı Hayri Karabilgin sana bu konu da yardımcı olur sanırım.Ne de olsa o program yüzünden HTK görevini bıraktı.

A3XX Inst.Rating va
Check Captain va
TK656

selim bilgin
User avatar
THY656
VIP Member
 
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 01:28
Location: Turkey
Name: Selim BILGIN
City: Aydin
PID: 656
Vatsim ID: 853361

Postby THY157 » 30 Mar 2006, 15:46

Batur kaptan senin teyyarenin bakım zamanı geçmiş muhtemelen, fsp seni sabote ediyor. Yaptır bakımlarını da rahat rahat uç [:) Yalnız sizin course'u sola kaçırmanız, uçağın sola yatık kalması sizin sağ değil sol motoru kaybettiğiniz şeklinde algılanıyor tarafımdan.
İnişteki problemin benim anladığım kadarıyla A/T kapatmamaktan kaynaklanıyor. Failure checklist'i tam uygulamadığını düşünüyorum. Olay tam olarak şöyle gerçekleşmiştir; Yaklaşmadasınız, 1 flap açık, yavaşlama ihtiyacınız var ve siz hala A/T açık uçuyorsunuz, Flapları 2 yaptınız, MCDU hızı düşürdü, failure MCDU'yu ilgilendirmiyor, zaten bilmiyorda. Uçağınız yavaşladı ve o hızı tutmak için MCDU gaz kollarını açtı bir miktar. Yetmedi güç biraz daha açtı, açtıkça itiş sadece uçağın çalışan motorunun olduğu kanat üzerine yüklenmesine, doğal olarakta duran motor üzerine yatmaya ve burnu o yöne çevir meye neden oldu. Bence hatayı uçağı A/T açık yaklaşmaya devam ettirerek yapmışsınız.

Uygulamanız gereken aslında mümkün olduğunca hızı yüksek tutup son yaklaşmada hızı düşürmek için gaz kesip kanatlar üzerindeki yükü eşit tutmaya çalışmak olmalıydı, yani hızınızı öyle ayarlamalısınız ki bir daha ani gaz açma ihtiyacınız olmamalı. İndikten sonrada reverse kullanmamk isabetli bir karar olur.

Yukarıdaki uygulama benim yaptığım uygulama olup çift motorlu tüm teyyarelerde uygulanan yöntem olarak biliyorum. (En son Dalaman inişinde başıma geldi, sağolsun fsp [8D] )

Image

Virtual A3xx Instrument Rating
TK157

[url="http://virtual.planepictures.net/search.cgi?selcuk$poyraz"]VPP Screenshotlarım[/url]
User avatar
THY157
VIP Member
 
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 21:00
Location: Kocaeli
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Skype: selcuk.poyraz

Postby Batur Musaogullari » 30 Mar 2006, 16:35

Selam hocam,
A/T kapattim ama manuel itisi gucu uygularken yanlis yapmis olabilirim dogrudur fakat A/T kapatilmistir, ucak son yaklasmaya kadar sola yatmistir sag motor gidiktir t/d'a 3000 ft kala yine once sola ve akabinde sabit sekilde saga dogru cok ani sekilde savrulmaya baslamistir simdi bilgilerimi tazelemem acisindan FS'in Flying lessons kisminda yer alan cpl egitimini tamamlayip oradaki dual engine failure egitimini tamamlamayi dusunuyorum akabinde ATPL'de A320 ile offline ucarak single ve dual engine failure inis prosedurlerini bir kez daha calisarak gozden gecirecem
Bu arada dogrudur aero dinamik acidan saga yatmasi gerekir ama surekli takip ettigim icin sola yattigini gozlemledim cruise boyunca ta ki son yaklasmaya kadar ve giden motor da engine 2 idi, yalniz ruzgarin etkisini hatirlamiyorum aksi yone cevirmis mi olabilir mi bu kadar sofistike hesaplar yapilabiliyor mu emin degilim gercekten, ben de ilk defa karsilasiyorum cunku online ortamda ve hazirliksiz olarak

gorusler icin tesekkurler

Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain
Batur Musaogullari
Junior Member
 
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2005, 00:16
Location: Turkey

Postby THY157 » 30 Mar 2006, 19:22

Dediğin doğru Batur Kaptan, cruise ve descent'de sol motorun itme gücü yüzünden rotada uçabilmek için sola rudder kullanıyor, bu da sola yatmaya ve course'un soluna doğru heading vermesine sebep oluyor, ben yanlış değerlendirmişim olayı, kusura bakma. Ama flap2 yapınca flap1'de 190kts civarındaki hız 150kts. civarlarına düşüyor, orada dediğim şey oluyor; gaz açıyor hızı yakalamak için ama bu hareketi rudder ve ya sola yatışla manuel'de olsa sağlayamıyorsun. En iyisi hatırladığım gibi yüksek hız yaklaşma, finalde yavaşlayabildiğin kadar yavaşlayıp teker koymak, yavaşlamaya karar verdikten sonra asla tekrar gaz koluna dokunmamak :)

Image

Virtual A3xx Instrument Rating
TK157

[url="http://virtual.planepictures.net/search.cgi?selcuk$poyraz"]VPP Screenshotlarım[/url]
User avatar
THY157
VIP Member
 
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 21:00
Location: Kocaeli
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Skype: selcuk.poyraz


Return to Airbus Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 132 guests