Airbus'larda Full Auto Land

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...

Airbus'larda Full Auto Land

Postby Batur Musaogullari » 27 Jan 2006, 19:56

Merhaba dostlar,
yine bir konuda fikir ve goruslerinizi paylasmanizi istedim gercekten merak ettigim icin...

Airbus'larda touch down yapana kadar full auto land denilen bir sistem var, bu modul gece ucuslari olmadikca gorus cok kisitli olmadikca cok fazla tercih edilmiyor bildigim kadariyla.
1000 ile 800 ft civarinda ucagi otopilottan cikararak kumandayi almak ve bir stickle ucaga yon vererek centerline yapma riskine girmek yerine sizce neden tekerler yere degene kadar full auto land tercih edilmiyor veya neden edilmesin ?

fikir ve gorus istiyorum ki buna gore kendime de ucarken yon vermeye calisiyorum

Tesekkurler

Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain
Batur Musaogullari
Junior Member
 
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2005, 00:16
Location: Turkey

Postby THY157 » 27 Jan 2006, 22:52

Sadece Airbus'lara özgü bir şey değil Autoland özelliği, CAT3 tüm uçaklarda var. Bir de bu kategoride alan olmalı ki güvenilir olarak kullanılabilsin Autoland. Siz İstanbul gibi bir CAT2 ILS özelliği olan bir meydana Autoland yapmaya kalkarsanız inişte risk alıyorsunuz demektir.

Alan kategorilerine göre ILS sistemlerinin güvenilirlik sınırları bir yerlerde yazıyordu forumda ve ya başka forumlarda ama bulamadım.

Image
Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
User avatar
THY157
VIP Member
 
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 21:00
Location: Kocaeli
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Skype: selcuk.poyraz

Postby TC-GRK » 27 Feb 2006, 23:59

herzaman söylerim tek bilgim forumlarda okuduklarımdır ama, bu risk meselesi hemde çok riskli. şimdi diyelim ki tekerler yere değene kadar autoland yaptık. tekerler yere değdi . bi terslik oldu kalkmanız icap etti nasıl kalkacaksınız??yada 100ft te atıyorum rüzgar savurdu sizi nolacak?? işte benim bildiğim bu gibi nedenlerden dolayı autoland yapılmıyor.vede land sırasında tek bildiğim açık kalan otomatik bişey war, autoşrottle aslında inişte sıfır itiş gücü olması lazım ama olurda pas geçilecek olursa AT ile geçiliyor..

ayrıca (simülatör için diyorum bunu) o uçağı kendim indirmicek olduktan sonra ne diye bayılayım o kdr parayı?:) işin zevki orda be abi:) boşver .. AutoLand ile tam indireceğine kendin indir çak yere daha zevkli oluyor bence:)

saygılar abim:)



TEKERLER YERE DE?DİYSE, O İNİ? EN İYİ İNİ?TİR.:)
-----------------------------
GÖRKEM
TC-GRK
Newbie
 
Posts: 8
Joined: 26 Feb 2006, 20:40
Location: Turkey

Postby vbnick » 28 Feb 2006, 15:27

Benim bildiğim TOGA modu Full Autoland yapılsa bile açılabilinir. Yani AP1 AP2 engaged biçimde tekerler yere deydiğinde bir problem olursa TOGA 'ya çekebilirsiniz ve otomatik olarak TOGA modu aktif olacaktır MCDU üzerinde. (PS: Alper hocam söyledi.. Batur sen anlarsıN:) )

Ama yinede full autoland CAT3 olsa bile elden daha riskli.. elektroniğe herzzaman güvenmemek lazım. Hem pilotlar autolanddan daha iyi indirebilirler bence..daha yumuşak falan..

Kayhan TANRISEVEN
THY - STU.PILOT (REAL LIFE)
A320 - 340 CHECK CAPTAIN
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby Batur Musaogullari » 28 Feb 2006, 20:31

oooooooooooo ustad forumlara da en sonunda tesrif etmisler

kayhan hoca dogru soyler arkadaslar toga'yi verdigin an ucak duzeltilebilir bu bir emergency durum icin tabii normalde bu is minimum'a kadar yapilmali yapilacaksa yani landing inhibit siniri neresiyse o sinira kadar gelebilirsin o noktada karar verilmeli..ben de alper hocaya danismistim kayhan'in adami su bizim ......... .. (kayhan anladim hocam)
:)))))))))))))))))))))


Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain
Batur Musaogullari
Junior Member
 
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2005, 00:16
Location: Turkey

Postby Magnified » 01 Mar 2006, 22:38

Gorkem Bey iciniz rahat olsun bir ucak autoland yaparken, tabiri caizse 'kelle koltukta' bir durum mevcut degildir. Ucusun herhangi bir evresinde ucak autopilotta iken pilot ucagin kumandalarini 'override' edebilir. Diyelim ki ucagimiz short final da ve siddetli gusting le karsilastik. Ya da piste teker koymak uzereyiz ve bir anda piste kuslarin usustugunu gorduk. Boyle bir durumda TOGA modunu aktive ederek motorlarin takatini yukseltir, sidestick ya da yoke ile ucus kontrollerine mudahale edebiliriz. Boyle bir durumda otopilot kendiliginden disengage olacak ve bizim ucagi manuel olarak kontrol etmemize izin verecektir.

Bu gun hava sartlarinin manuel inislere elvermedigi bir cok meydanda ucaklar (donanimli olanlar elbette) autoland yapmaktadirlar.

Ancak hava sartlari musait ise autoland her zaman kullanilmaz. Bunun sebeplerinden biri cogu havayolu sirketinin pilotlarini (Yetenekleri korelmesin, zayiflamasin diye) manuel inise tesvik etmesidir. Bunun disinda cogu pilot ucusun belki de en zevkli kismini kendileri gerceklestirmek isterler.
Ayrica autoland her zaman mukemmel sonuclar veremeyebilir. Avsim.net forumlarinda autopilot un gerceklestirdigi ve yolculari pek mutlu etmeyen inisler okumustum.
Umarim yardimci olabilmisimdir.

Saygilar

Cuneyt Ozseker

http://www.aerovisual.net
http://www.crea-factory.com
Magnified
Rookie
 
Posts: 28
Joined: 31 Aug 2005, 01:03
Location: Turkey


Return to Airbus Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 94 guests