Airbus kaptanlarından yardım

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...

Airbus kaptanlarından yardım

Postby THY27 » 23 Jan 2006, 13:35

Arkadaşlar merhaba,
Simülatörü(FS2004) açıyorum cessna dayken motor ve elektri?i kapatıyorum(tabiiki gatede).Tam bu sırada Airbus kaptanlarının yardımına ihtiyacım var:).Yhtiyacım olan şey taxi yapana kadar olan süre içinde uçakta(A320)yapmam gerekenleri sırası ile(ATC ile ilgili olanlar de?il)açıklayacak bir yazı şema vs. lütfen Türkçe olsun.Sayenizde Airbus kullanıcılarına benide eklemiş oluruz.[;)]
Sevgiler

Image
User avatar
THY27
Junior Member
 
Posts: 65
Joined: 07 Jan 2003, 15:06
Location: Turkey
Name: Cem Kirsan
City: Istanbul
PID: 27
Vatsim ID: 821687

Postby THY455 » 23 Jan 2006, 15:16

Bende soyle bir checklist var.


START ONCESI

Brifingi bitir. Kontrol et
Park frenleri Set edilmis olsun

Overhead panel de
Battery 1 ve 2 On yap
Apu Bleed On
Packs 1 ve 2 Off
APU Master On

Lower ECAM da Yesil yazisinin yanip yanmadigini kontrol et.
Lower ECAM (4 Buyuk gostergenin sag altta olani)
APU Start On
External Power Avail olacak kontrol et
Packs 1 ve 2 On

Central Pedestal panelde (MCDU nun yanindali yuvarlak cikintilara mouse ile tikla ac) MCDU bu ucaktaki FMC oluyor.
Engine 1 ve 2 Master Off olacak
Mode select Norm da olacak
Flaplar Kapalı sifir konumda
Ground Spoliers Ret konumda
Flight Director On (FCU panelde)


PUSHBACK ONCESİ

Doors Kapali (Lower ECAM dan bak)
Kabin Guvenli
Park Frenleri birakiyorsun


MOTOR CALISTIRMA

Fuel Pumps (Benzin pompalari) Auto& On yap
Mode Select Ign/Start
Engine Master 1 On
Engine Master 2 On


MOTOR CALISTIRMA SONRASI

Motorlarin calisir durumda olmasini ve stabil olmasini kontrol et.(ECAM gostergesinden)
Mode Select Norm konuma al
Engine Anti Ice Gerektigi sekilde ayarla
Beacons On
Strobes On
Nav ve Logo isiklari On
Wing ve Taxi isiklari On
Emniyet kemerleri ikaz On


TAXI

Squawk Mode C
Flaplar 1+F konumunda
Ground Spoliers Armed
Autobreak Max konumda
Initial altitude Ayarla ve kontrol et
Altimetre Ayarla ve kontrol et
Take Off Config Normal
Kalkis konfigurasyonunu ECAM dan (ustteki 3 buyuk gostergenin sagindaki) kontrol et burada gostergenin altinda butun bunlari yaptiktan sonra T.O Normal yazisini goreceksin.

KALKIS ONCESI

Packs 1 ve 2 Off
Landing lights On
Transponder Set


Piste ciktin ucagin kalkisa hazir vaziyette ve kleransini da aldin gazi aciyorsun ve yine ECAM dan takip ediyorsun Klavyenin numpad bolumunden + ya 2 defa basacaksin ECAM da sag tarafta FLEX 42 diye bir deger gozukecek buradaki 42 bildigim kadari ile o andaki kalkis yaptigin meydanin sicakligi tabii bunu once MCDU dan ilgili sicaklik degerini girersen ona gore gaz acar. 3 defa basarsan TOGA modunda kalkis yaparsin ama bildigim kadari ile Airbus kaptanlari Flex modunu tercih ediyorlar.

KALKIS SONRASI

İnis takimlari Topla
Speed Brakes Ret
Packs 1 ve 2 On
APU Bleed Off
APU Master Off


Buraya kadar kalkisi yaptin ucuyorsun. Ancak bu ucagi ucurman icin MCDU yu programlamayi bilmelisin... Kolay Gelsin..

Saygilarimla
TK 455
Serdar Demiray
User avatar
THY455
Average User
 
Posts: 166
Joined: 04 Jun 2002, 19:54
Location: Turkey
Name: Serdar DEMIRAY
City: Istanbul
PID: 455
Vatsim ID: 842820

Postby THY27 » 23 Jan 2006, 15:32

Serdar merhaba
Kıymetli cevabın için çok teşekkür ederim ben zaten PSS A320 ile epey bi zamandır ucuyorum dolayısıyle ucagın uçuş ile alakalı birtakım özelliklerine yabancı degilim.Ancak daha real olması için engine start öncesi ve sonrası yapılması gerekenlere ihtiyacım vardı.Biraz çalıştıktan sonra eksik kalırsam yine kıymetli bilgilerinize başvuracagım tekrar çok teşekkürler çok makbule geçti.
Sevgiler


Image
User avatar
THY27
Junior Member
 
Posts: 65
Joined: 07 Jan 2003, 15:06
Location: Turkey
Name: Cem Kirsan
City: Istanbul
PID: 27
Vatsim ID: 821687

Postby THY455 » 23 Jan 2006, 16:31

Ne demek herzaman, yalniz birsey unuttum sen biliyorsundur belki kalkistan hemen sonra bir bipleme sesi duyacaksin ECAM da sağ üstte CL yanıp sönmeye baslayacaktir o zaman da num pad dan (-) e basip gaz kollarını CL moduna alacaksın bunları central pedestal panel den gaz kollarina mouse ile de kumanda ederek yapabilirsin.

Airbus konusunda benden daha bilgili arkadaslar da vardir eksigim yanlisim varsa duzeltsinler...
Saygılar



TK 455
Serdar Demiray
User avatar
THY455
Average User
 
Posts: 166
Joined: 04 Jun 2002, 19:54
Location: Turkey
Name: Serdar DEMIRAY
City: Istanbul
PID: 455
Vatsim ID: 842820

Postby Batur Musaogullari » 25 Jan 2006, 21:58

cem kirsan,
hocam mail adresini verirsen daha kullanma kilavuzu ile birlikte sirasi ile ne yapilmasi gerektigini cok net ve guzel bir sekilde anlatan bir pdf dosyasi yollayabilirim, cok da isine yarar bence. Bu bir flight tutorial, yaptigim islerin nedenini ve mantigini da anlamana yardimic olur eger sikilmazsan

[8D]

Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain
Batur Musaogullari
Junior Member
 
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2005, 00:16
Location: Turkey

Postby safakcayli » 25 Jan 2006, 22:38

Batur hocam gonderebilirsen eğer bahsettiğin pdf dokumanını banada gönderirmisin bir sakıncası yoksa benimde aklıma takılan bazı noktalar var özellikle su hdg/trk konumunu hangi durumda hanisini kullancağımız ile ilgili adresim : safakcayli@gmail.com

safak cayli
safakcayli@gmail.com
safakcayli
Newbie
 
Posts: 7
Joined: 01 Mar 2005, 12:48
Location: Turkey

Postby THY27 » 25 Jan 2006, 22:54

Batur selam
mail adresim cem@torkgroup.com
ilgine tesekkur ederim

Image
User avatar
THY27
Junior Member
 
Posts: 65
Joined: 07 Jan 2003, 15:06
Location: Turkey
Name: Cem Kirsan
City: Istanbul
PID: 27
Vatsim ID: 821687

Postby Batur Musaogullari » 25 Jan 2006, 23:30

Arkadaslar,
Ikinize de gonderdim, bir kontrol edin bakalim. [;)]

Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain
Batur Musaogullari
Junior Member
 
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2005, 00:16
Location: Turkey

Postby THY27 » 25 Jan 2006, 23:52

Hocam bana gelmedi tekrar yollayabilirmisiniz lütfen

Image
User avatar
THY27
Junior Member
 
Posts: 65
Joined: 07 Jan 2003, 15:06
Location: Turkey
Name: Cem Kirsan
City: Istanbul
PID: 27
Vatsim ID: 821687

Postby Batur Musaogullari » 25 Jan 2006, 23:55

cem,
gmail adresin varsa daha iyi olur yolladigim dosyalar yaklasik 6 mb civarinda
guzel bir mail adresi verirsen yeniden deneyim

Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain
Batur Musaogullari
Junior Member
 
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2005, 00:16
Location: Turkey

Postby THY27 » 25 Jan 2006, 23:57

Gmail adresim yok ama verdigim adrese 6mb problem degil tork@torkgroup.com adreside olabilir.

Image
User avatar
THY27
Junior Member
 
Posts: 65
Joined: 07 Jan 2003, 15:06
Location: Turkey
Name: Cem Kirsan
City: Istanbul
PID: 27
Vatsim ID: 821687

Postby Batur Musaogullari » 26 Jan 2006, 00:07

ok yolladim birazdan yeniden check edebilirsin

bu arada gonderdigim dokumanlarin hepsi bir airbus ucagini anlatmakla birlikte zipli dosyalardan ozellikle part4 ve part4a forumda ilk sordugun sorunun cevabini dogrudan verir, hangisinden baslamak istersen artik [;)]

Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain
Batur Musaogullari
Junior Member
 
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2005, 00:16
Location: Turkey

Postby Batur Musaogullari » 26 Jan 2006, 00:26

cem yolladigim mail yine geri geldi sanirim mail adresinde bir sorun var safak aldi cunku tekrar bir mail adresini kontrol et istersen veya bir de safak gondermeyi denesin

Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain
Batur Musaogullari
Junior Member
 
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2005, 00:16
Location: Turkey


Return to Airbus Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 103 guests