TRIM

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...

TRIM

Postby safakcayli » 07 Jan 2006, 09:40

Öncelikle herkeze selamlar ve iyi uçuşlar;

Uzun zamandır B737 serisi ile uçmaktayım fakat bi de?işiklik olsun bide airbus deniyeyim dedim memnunda kaldım açıkçası airbus baya hoşuma gitti.2 alternatif vardı Airbus için PSS ve A 320 Pilot in Command ben ben özellikle Vc kokpit te uçmayı sevdi?im için A320 Pilot in commandı seçtim Vc kokpiti PSS den daha iyi.Zaten Ykiside airbus Aynı uçak aralarında fark yoktur.Neyse gelelim esas soruya:

_ Airbus larda trim nasıl ayarlanır. Arkadaşlar yani biraz daha açaçak olursak boingde takeoff sayfasında kaç derece trim ile kalkmamız gerekti?i yazıyo ona göre ayarlaya biliyoruz airbusta bu durum nasıl ayarlanır ? Airbus kaptanlarında cevap rica ediyorum

_Birde ILS inişlerde önce LOC aktif edip daha sonramı APPR aktif edecem forumun 2 sayfasında hakan hocamın açtı?ı topi?i okudum ama açıkcası yapamadım.

_ Son olarak Bu HDG/TRK hangi durumda HDG hangi durumda TRK konumunu kullanacaz

Herkeze teşekkür eder kazasız uçuşlar dilerim;

Şafak ÇAYLI


safak cayli
safakcayli@gmail.com
safakcayli
Newbie
 
Posts: 7
Joined: 01 Mar 2005, 12:48
Location: Turkey

Postby hakan737 » 07 Jan 2006, 10:44

aslına bakarsan FS2002'de kullandığımız DF734,B767 ve PSS320'den sonra FS2004 versiyonlarında PSS320 hemen hemen aynı olsada Boeinglerde bazı değişiklikler var.Benimde aklım karışıyor bazen.

PSS'de en büüyk sorun VOR-NAVigasyon yapamamak. Yani defautl bir uçak'da yada PMDG gibi level-d gibi addonlarda vor'a frekans ve course'u girdikten sonra FMC haricinde bir vor takibi yapmak mümkün. En azından hala öyle sanıyorum her nekadar eski NAV tuşu yerine şimdi VNAV,LNAV ve LOC görünüyor olsada. PSS'de ise sistem çok çok farklı. nav panelden MCDU'ya MCP'ye kadar. sanki iki şirket rakip uçakları kullanan pilotlardan intikam alıyorlar :))

PSSA320'de approach PMDG737-800'den daha kolay. hem MCDU yardımı ile otomatik hemde elle frekans girerek MCP panelden yapılabilir. ILS frekansını MCDU'da radio bölümünden ILS yazan kısmına girip course'uda yazinda NAV1 radyosu otomatik olarak ayarlanmış oluyor. inişin son safhasına doğru (daha doğrusu establih olmaya yakınken) nav2'yede ILS frekansı ve course'u girilirse dual channel appr işlemi tamam olur.

PSSA320'de son yaklaşama eğer ATC vectoru ile geliyorsan nomral MCP paneli kullanarak sürat, hdg , irtifa olarka geliyoruz. ILS'e serbest birakilinca sadece APP tusunu aktif etmek yeterli. LOC'a gerek yok. eger acimiz biraz fazla ise intercept için uçak biraz salinim yapabilir. o yuzden olabildigince hdg ile course'a yklaşıp APP'u aktif etmek salinimi biraz azaltir, bu esnada eğer ikinci NAv radyoda ILSde olursa dual channel app ile daha hassas yaklaşma yapıldğı banada söylenmişdi :) PSS'de tek sorun VOR app'u tamamen MCP panel ve pilotaj ile yapman, zira otomatik olarak vor takibi yaptırmak mümkün değil, bir-iki alternatif yontem var ama en sağlamı bunlarla uğraşacağına EHSIden hdg vererek takip etmek.




Hakan737Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Postby safakcayli » 08 Jan 2006, 23:09

hocam saol cavep için peki bu alette trim ayarı nasıl yapılıyor yani kalkışta trimi kaç ayarlıycamız nerde yazıyor boingde take off sayfasında yazıyodu

safak cayli
safakcayli@gmail.com
safakcayli
Newbie
 
Posts: 7
Joined: 01 Mar 2005, 12:48
Location: Turkey

Postby hakan737 » 09 Jan 2006, 00:17

valla safak aslına bakarsan bakmadım belki T/O belki diger perfection sayfalarindan birinde yaziyordur. olmadı PSS'in load sheet manager prgramında vardır. hiç aklıma gelmeid ama bir ara bakacağım. ben genelde +2.0 veya +1.5/1.7 civarında yapıyorum trim'i kalkışta eger zorlarsa hemen biraz daha trim veriyorum.

Hakan737Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Postby THY034 » 09 Jan 2006, 13:47

Yanlis hatirlamiyorsam MCDU da PERF / Takeoff sayfasinda sagda bir yerde olacak onerilen trim .. Mevcut trim ayarinizi gormek icinse Lower ECAM da F-CTL ekranina bakmaniz gerekiyor .
Sevgiler
Arin Alagun
THY034
Newbie
 
Posts: 23
Joined: 10 Jan 2003, 17:46
Location: Turkey

Postby Batur Musaogullari » 09 Jan 2006, 14:59

Selam,
Arin'in dedigi dogrudur, trim F-CTL ekraninda yazmaktadir. trim ayari icin assign edebilecegin bi buton yardimiyle degeri yukseltebilir veya dusurebilirsin. ucus esnasinda ise a/p acik oldugu surece trimi zaten kendi ayarlamaktadir. trim ayarinin yapilmasini gerektiren durumlar ucak otopilottan ciktigi vakit son yaklasma da veya inildikten sonra bir daha ki kalkis icin yeni yuk ve agirliga gore yapilmasi gereken agirlik icin olabilir yani bir anlamda resetleme..bunun icin de ozellikle a320 ve 321ler icin indikten sonra ayni meydandan sistemi restart etmeden (pss ile) doneceksen 0.1 DN veya 0.0 DN veya 0.0 UP vermeni oneririm

umarim yardimi olur

Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain
Batur Musaogullari
Junior Member
 
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2005, 00:16
Location: Turkey

Postby safakcayli » 15 Jan 2006, 20:19

Tekrar herkeze slm;
Arkadaşlar öncelikle herkeze teşekkür ederim cevaplarından dolayı airbus kullanmak gerçekten cok zevkli öncedende belirttiğim gibi
boing kullanıyodum ama artık galiba tamamen airbus a döcem yalnız birşey sormak istiyorum şu heading/track (HDG/TRK) modunu nasıl kullanacaz onu anlayamadım ben şu an hep HDG modunda uçuyorum ama bu TRK konumuna hangi şartlarda geçip nasıl kullanacağız.Bir airbus kaptanı arkadaş açıklarsa cok sevinirim

saygılar;

safak cayli
safakcayli@gmail.com
safakcayli
Newbie
 
Posts: 7
Joined: 01 Mar 2005, 12:48
Location: Turkey


Return to Airbus Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 115 guests