Ağır Uçak

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...

Ağır Uçak

Postby Altinay » 05 Jan 2006, 11:08

Şu anda LTBA-KJFK uçuşumu yapmaktayım. Gerçek TK1 sayılı uçuşla neredeyse aynı zamanda havalandık, elektrikler falan kesilmezse 9 saat sonra iniş yapaca?ım. Bu bir yana asıl sorum uça?ın çok a?ır olmasının uçuşu etkilemesi.

Istanbul'dan kalkarken 36R pistinin tamamını kullanmak zorunda kaldım MCDU 177kt. gibi bir VR verdi. Kalktıktan sonra uçak cessna gibi sallanmaya başladı acaba a?ır olması sallanmasını etkiler mi? Bana göre daha az sallanması lazım ama tam tersi oldu birde malum o a?ırlıkla yükselmek de zor oluyor şu an Sofia hava sahasındayım ve daha 29000 ft. deyim 36000 ft. yükselmek baya bir zaman alacak.

Turbulence'la ilgili olarak birkaç kere gerçekte ŞY ile New York ve Chicago uçuşları yaptım ve hepsinde de kalkıştan sonra küçük bir uçakmış gibi sallandık. Rota üzerinde ise yer yer yine baya şiddetli sallandık fakat birkaç kere de Delta ile New York uçuşu yaptık uçak 767'di hiç öyle sallandı?ını hatırlamıyorum belki hava durumu veya başka şeyler etkilemiş olabilir ama sanki 767 A340'dan daha stabil gibi geldi bana acaba böyle birşey mümkün mü?

E?er zaman ayırıp cevaplandırırsanız teşekkürler,


Image

TK828
Altinay
Average User
 
Posts: 119
Joined: 02 May 2003, 20:50

Postby mavi » 05 Jan 2006, 15:47

Tunacan, selam

Gerçekte uzun uçu?larda, t?rmanma step by step olmakta, ancak FS de böyle bir zorunlulu?un yok zira a??rl?ktan dolay? kademeli t?rmanma yapman? gerektirecek bir modelleme yap?lmam??.

Sofya hava sahas?nday?m diyorsun ve irtifan FL290 ise yava? t?rmanman (muhtemelen PSS A340 ile uçuyorsun) gayet normal.

Di?er konuda bu tamamen uçtu?un bölgedeki hava ?artlar? ile alakal? 340 da denk gelmesi ve 767 de olmamas? havada ?artlar?ndand?r.

Emniyetli ini?ler.

Serhan Önür
TK396
mavi
Average User
 
Posts: 116
Joined: 15 May 2002, 23:12
Location: Turkey

Postby Altinay » 05 Jan 2006, 16:23

Serhan hocam cevabın için teşekkürler. Acaba bir A340 boşken daha mı az sallanır buna cevabı olan varmı aynı hava şartlarında ağırken mi daha çok sallanılır yoksa hafifken mi?


Image

TK828
Altinay
Average User
 
Posts: 119
Joined: 02 May 2003, 20:50

Postby THY1125 » 05 Jan 2006, 21:32

Tunacan bey otobüse binmişsiniz sallandı diye şikayet ediyorsunuz :).Otobüs sallar hocam ama boeing uçaktır o sallamaz :D.767 çok stabil bir canavardır tabii ki 737 747 777 de öyledir.[;)]

---------------
Buğra Oğuzülgen / TK1125
http://virtual.planepictures.net/search.cgi?bugra$oguzulgen & VPP.net Co-Administrator
ImageImage
THY1125
Senior Member
 
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 21:23
Location: Turkey
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125

Postby tk1550 » 07 Jan 2006, 20:11

walla bende buğra kaptanıma katılıyorum:D:D:D
aslında a 340 ları sewrim ama.küçüklüğümden beri takip ederim.şu bizim şy'ye bi 747 almadılar.ne güzel amiral gemimiz olcaktı.yanlışmıyım???

bide işi bilen bi abimiz bi 747 yi şy texture yapsa bende hatıra die saklasam.adını bilmio ama sözüm DRUMEX kaptanıma....:):)[;)]
tk1550
Rookie
 
Posts: 46
Joined: 18 Aug 2005, 18:36
Location: Turkey

Postby Altinay » 08 Jan 2006, 10:41

Ben size katılmıyorum. Ne yalan söyleyeyim oldum olası 747 lerden nefret etmişimdir.

A340 ları da sevdigimden degil ama 747 den daha iyi.

Ben de kac senedir THY'ye 777 alınmasını bekliyorum ama :) Gerci 777 A340 kadar rahat degil ama dıs gorunusu cok guzel bana gore...

THY'ye alınmasına en cok sevindigim ucak ise A330. Gercekten cok hosuma giden bir ucak.

Ne alınırsa alınsın hayırlı olsun, kazasız belasız çalıssın.


Image

TK828
Altinay
Average User
 
Posts: 119
Joined: 02 May 2003, 20:50

Postby THY034 » 08 Jan 2006, 12:40

Sevgili Volkan (TK1550)

747 icin TK liverysi boyayan var mi demissin . Hemde en alasindan var . Project Opensky in 747-400 modeli icin ustad Mehmet Celbis'in TK boyamasini sanalpilot.com tasarim bolumunde bulabilirsin . Ayrica AVSIM de de PMDG 747-400 icin bir TK livery si var . Boyayan kimdi hatirlamiyorum ama oldukca guzel o da .

Gule gule kullan , sevgiler .
THY034
Newbie
 
Posts: 23
Joined: 10 Jan 2003, 17:46
Location: Turkey

Postby ertansekmen » 18 Jan 2006, 08:08

uçakların ağırlaştıkça stabil olması bence kısmen doğru. atalet'in artması stabiliteyi arttırabiliyor. Hava akımı bozuntuları ultralight'a verdiği etkiden daha azını veriyor (F=m*a vardı hatırlarsanız...)
ancak bu bozuntuların giderilmesinde de negatif etki doğuruyor. diyelim ki uçak normal ağırlıkta, kanat geometrisi şöyle olsun :
____(_)____
bu da ağır uçak :
=-__(_)__-=

kanat uçları çok daha yukarıda bir pozisyonda ve yandan gelecek rüzgar'ın karşılaşacağı yüzey çok daha büyük. dolayısı ile etki geometriden dolayı daha büyük olacak. bun karşın uçak rüzgarın tersi yönde manevra yaparak rotada kalmaya çalışınca da
=-__(_)___
rüzgar kuvveti normalinden daha fazla uçağın ters yöne gelmesine izin verecek ve uçak bu sefer tersin tersi manevra yapmaya çalışacak vb... otokontrolörün optimizasyonu uçağın en ağır haline göre yapılmadığı için en iyi performansı beklemememiz gerekiyor. gülü seven dikenine katlanacak :)

kolay gelsin,
hava otobüsünü sevmeyenlere deniz otobüsü tavsiye edelim...
ertansekmen
Newbie
 
Posts: 16
Joined: 01 May 2005, 23:14
Location: Turkey


Return to Airbus Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 106 guests