PSS A320 Descent

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...

PSS A320 Descent

Postby Altinay » 27 Jun 2005, 23:04

Merhabalar,

Bunca zamandır PSS kullanmama ragmen bir turlu dogru approach uygulayamadım...

Herseyi giriyorum MCDU dan bir tek su Block Fuel hesaplamasını yapamıyorum[?] direk 10,0 yazıyorum bu hesaplama nasıl yapılır acaba?

Sonra kalkıyorum kalktıktan biraz sonra A/P devreye alıyorum ucus yuksekligine hicbir mudahelem olmadan cıkıyor hızını koruyor. Fakat sonra TOD noktasına geldıgımde PERF sayfasından activate approach phase diyorum hız dusuyor fakat irtifada bir degisiklik olmuyor?

Yukseklik sabit kalıyor acaba tırmanısdaki gibi kendiside olması gerektigi yerde dogru hızda ve hesaplanan irtifada alcalmayı surduremiyor mu yani TOD noktasına gelince kendisi alcalmaya baslayamıyor mu veya boyle alcalma yapmak icin ne yapmalıyım?

Birde ornek olarak bugun yaptıgım Ankara-Kars ucusunda karsılastıgım bir problem var, 06 pistine yaklasmamı planladım fakat MCDU dan CF06 da olmak istedigim yuksekligi girdigimde bir onceki waypointi kendisi hesaplamıyor... CF06 dan once DECEL noktası var ve irtifayı elle degistirsem dahi MCDU da o tekrar eski haline donuyor yani BEREN de FL100 sonra DECEL noktasında 7800 sonra CF06 da 9500 gibi bir irtfifa duzeni olusuyor anlamsız birsey sonuc olarak ucak o noktalarda o yazılan irtifalara otomatik olarak gelemedigi icin pek bir problem teskil etmiyor butun alcalmayı elle yapıyorum yoksa kendisi alcalmıyor...

Ne yapmama gerektigini soylerseniz gercekten cok sevinecegim...

Tesekkurler,


Image

TK828
Altinay
Average User
 
Posts: 119
Joined: 02 May 2003, 20:50

Postby Kerem1407 » 27 Jun 2005, 23:28

Merhaba,

Ben block fuel'e direk FCU'nun fuel ekraninda gözüken uçaktaki yakit miktarini giriyorum ve herhangi bir sorun yasamiyorum.

Yakit miktari 19200 gösteriyorsa MCU'ya 19.2 giriyorum...

:)

TK1407
Kerem Barut
Kerem1407
Rookie
 
Posts: 43
Joined: 19 Apr 2005, 20:26
Location: Turkey

Postby THY65 » 01 Jul 2005, 05:13

Merhaba,

Uçuş öncesi almanız gereken yakıt miktarını PSS ile birlikte gelen A3xx Fuel Planner programı ile hesaplatabilirsiniz ve Block Fuel değeri olarak aldığınız yakıt miktarını girmelisiniz.

Alçalma öncesi FCU'da alçalacağınız irtifayı girmelisiniz. Uçak FCU daki gerülen irtifanın altına inmez.

Kolay gelsin.

Murat Toloğlu, TK233
Captain - İstanbul
THY65
Senior Member
 
Posts: 329
Joined: 16 Apr 2002, 12:28
Location: Turkey
Name: Murat TOLOGLU
City: Istanbul
PID: 65
Vatsim ID: 839820
Skype: murat.tologlu

Postby THY166 » 01 Jul 2005, 08:20

Bu arada ;

DECEL = "Deceleration" Yavaşlama / Hız Kesme

Airbus yaklaşma esnasında belirli noktalarda belirli hızları MCDU yardımı ile hesaplar ve ayarlar , FP ekranında gördüğünüz muhtelif DECEL ibareleri bunu gösterir .

Yukarıdaki yazıda sanki bir Intersection gibi anlatılmış , bilmeyen dostların kafası karışabilir [;)]

Murat kaptanında belirttiği gibi TOD noktasına gelmeden önce planladığınız irtifayı FCU'ya girmeniz gerekiyor , alçalmayı başlatmak için ise yine FCU'dan MCDU destekli irtifa kontrolü sistemini çalıştırmanız yeter . Yanılmıyorsam İrtifa ayarı için kullandığımız KNOB'a sağ tıklamak kafi idi bu iş için ...

Sevgiler ,



B. Fatih Koz

"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE TO EYE"
User avatar
THY166
VIP Member
 
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 19:00
Location: Antalya , Turkey
Name: Fatih KOZ
City: Antalya
PID: 166
Vatsim ID: 832838
Skype: fatih.koz

Postby THY65 » 01 Jul 2005, 10:08

Bir önemli ekleme daha yapayım:

FCU daki 4 kontrol butonunun 3 ayrı kullanımı vardır:

1. Butonu itmek (yada üzerine tıklamak) = MANAGED GUIDENCE
Bu durumda kontrolu FMS - MCDU alır. Göstergelerde ---- ve sağında nokta oluşur.

2. Butonu çekmek (yada üzerine sağ tıklamak)=SELECTED GUIDENCE
Kontrolu Pilot alır. Göstergelere uçağın o andaki attitude'u (yani durumu) gelir ( ALT biraz farklı, aşağıda anlatacağım).

3. Butonu döndürmek (yada sağını-solunu tıklamak)
Selected Guidence modunda etkilidir.

DESCENT İÇİN AÇIKLAMA: alçalma öncesi ALT butonu ile alçalınacak irtifa buton döndürülerek girilir. Ancak, yeni irtifa girilmesine rağmen alçalma başlamaz. Alçalmayı başlatmak için ALT butonu çekilmeli yada itilmelidir.

ALT butonu itilirse uçak FMS tarafından hesaplanan Flight Paş'i tutarak alçalır. Bu sırada AirSpeed FMS tarafından hesaplanan hıza yakın tutulmaya çalışılır. Bazen uçak gazları kesmesine rağmen target airspeed2in çok üzerinde kalınabilir, PFD de beyaz MORE DRAG yazısı çıkar, biz de speed brake ile uçağı biraz yavaşlatırız.

ALT Butonu çekilirse alçalma kontrolu bizdedir, V/S girerek alçalma hızını belirleriz.

Kabaca böyle ancak daha bir sürü teferruatı var. PSS in tüm manuellerini indirip önce baştan sona okuyup (ilk başta herşey akılda kalmıyor) sonra da sık sık göz atmanızı öneririm.

Kolay gelsin.

Murat Toloğlu, TK233
Captain - İstanbul
THY65
Senior Member
 
Posts: 329
Joined: 16 Apr 2002, 12:28
Location: Turkey
Name: Murat TOLOGLU
City: Istanbul
PID: 65
Vatsim ID: 839820
Skype: murat.tologlu


Return to Airbus Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests