PSSA320 ve weaşer change overspeed

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...

PSSA320 ve weaşer change overspeed

Postby CnC » 30 Mar 2005, 11:09

Selamlar
Bilmiyorum, bu sorun sadece Airbus ile mi ilgili , ama A320 ile çok başıma geldi?i için burada de?inmek istedim.

Birkaç kez Istanbul-Budapest uçuşu yaptım. Bunların 2 veya 3 ünde oversped-overstressten crash oldum.. Weaşer de?işirken uçak sapıtıyor, aşa?ı do?ru pike yapıyor. O an , AP'tan çıkıp manuel müdahale etmezsem overspeed ve crash oluyorum. AP aktifken niye bu şekilde anormal pike yapıyor anlamıyorum. Sadece pike mi? Stall, neredeyse takla vs herçeşit heyecan var.. :D AS2004 varken de, yokken de aynı şeyler oldu. AS2004 varken uçuş sırasında 1 kere olmuştu.(AS2004 flight plan da dolduruluyor) Dün As2004'ü çalıştırmadım. Budapest'ten Istanbul'a gelirken sanırım 5 kez bu hata oldu. UFO'lar tarafından saldırıya u?radı?ımı sanmıştım ama baktım olay weaşer ile ilgili. :D

Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşan var mı? Nasıl çözülür bu?

Sevgiler ve Saygılar

Image
CnC
Junior Member
 
Posts: 79
Joined: 30 May 2004, 16:36
Location: Turkey

Postby TK550 » 30 Mar 2005, 12:36

Hocam selamlar benim de başıma geldi bu olay birkaç defa.Çözüm şu FSUIPC registered kullanıyorsan,wind sekmesinde wind smooşing kullanabilirsin.Böylece rüzgar değişimi daha yumuşak oluyor ve uçtuğun uçak yeni rüzgara daha rahat adapte oluyor.Bir dene derim.

Olmazsa msnden sana benim .ini dosyasını yollarım sorunun hallederiz merak etme.

Kolay gelsin

TK550
Ural Köseoğlu
TK550
Senior Member
 
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 20:05
Location: Turkey

Postby CnC » 30 Mar 2005, 12:50

Ural hocam çok teşekkür..Evet FSUIPC full register.. Crack copy vs degil.. Gece bir deneyim hocam.. Bakalım.. Ya o değil, artik dışarda, kanatın üzerine bir iskemle atıp 10dk. sigara molasi vermeye de korkuyorum :D.. Boş bırakmaya gelmiyor.

Sevgiler ve Saygilar

Image
CnC
Junior Member
 
Posts: 79
Joined: 30 May 2004, 16:36
Location: Turkey

Postby Onur Captain » 30 Mar 2005, 15:01

Selamlar, FSUIPC'de Weaşer sayfasinda Ural Kaptan'in dedigine ek olarak degisen ruzgarin saniyede bir ya da saniyede 2, sizin belirliyeceginiz zaman araliklariyla degisimini saglayan bir detay da var.

Benzer bir sorun benim basima SSW A310 ile geliyor, gerci weaşer'den degil sanirim ama, uzun ucuslarda kisa sureli ucagin basindan kalktigim anda bazen bir bakiyorum ya dalisa geciyor, ya burnu kaldirip stall oluyor... neyseki her seferinde ucu ucuna yetisip kurtariyoruz; ama yolcularin hali vahim. :D

Sevgiler...

Onur VARDAL
Captain
TK559
"Turkish Double Five Niner"
Image
Onur Captain
Average User
 
Posts: 121
Joined: 19 Jul 2003, 17:26
Location: Turkey
Name: Onur VARDAL
PID: 559

Postby TK550 » 30 Mar 2005, 15:46

Onur hocam ben de o ayarı kastettim aslında,sen tam detaylı söylemişsin sağolasın.

Senin sorunun SSW yüzünden oluyor gibi geldi.Hala sorunlu uçak ya,hala da 1.5 çıkacak sözde[:(!]

Bekliyoruz bakalım...

TK550
Ural Köseoğlu
TK550
Senior Member
 
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 20:05
Location: Turkey

Postby hakan737 » 30 Mar 2005, 20:12

PSS'den kaynaklanıyor olabilir, geçenlerde bende bir uçuş yaparken kalkıştan sonra uçağı otomatik pilota aldım, vectorden sonra FMC'ye geçip bıraktım , uçak rotaya oturup YAA'ya tırmanmaya devam ediyordu. Bende kalkış chartlarımı toplamaya başlamıştımki birden ekranda birşeylerin ters gittiğini farketttim!!! uçak önce durduk yere stall oldu sonr vrile'e girdi..A/P off yapıp manuel düzeltmeye başladım...bu esnada yaklaşık 8-9000 ft kaybettim..sonra herşeyi düzeltip tekrar ayarlayıp devam ettim...ilk defa başıma geldi yalnız bu olay

Hakan737Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Postby alperdilaver » 01 Apr 2005, 00:54

cüneyt selam,


Sanırım sen ucagı lımıt hızlarına yakın kullanıyosun ve olay dedıgın gıbı hava durumu guncellendıgı an oluyosa sebep bellı. Basınc degısımındekı farkın yuksek olması.Malum kalktıgın meydan da hava basıncı dusuk ve sqwk hava durumunu guncelledıgı an sen anıden yuksek basınca gırıyosun ve 29.92 ye goree uck ırtıfası anıden yukselıyo 500 feet cıvarı dıyelım. bu esnada ucak malum bası eziyo ve hız anıden artıyo overspeed sınırını gectıgın ıcın cufff.

Bi de sole bı olay var bazan bılgısayar kıtlenıp bıs sure ole kalınca fs duzelırken hız bı ara cok artıyo ve gene over stress. ben bu olayları ılk zamanlarda cok yasıyodum ozellıkle fs yı ekranda mınımıze edıp tekrar maksımıze edınce....
cozumu overstress ı kapamakta buldum ve ucuslarımı bastan sone her anını ızleyerek yapıyom....

TK539
Alper DİLAVER
KTÜ Fen Bilimleri Enst.
Ulaştırma Anabilim Dalı
Yüksek Lisans Öğrencisi
alperdilaver
Junior Member
 
Posts: 67
Joined: 09 Jun 2004, 18:25
Location: Turkey
Name: Alper DİLAVER
City: TRABZON
PID: 539
Vatsim ID: 847840

Postby TK550 » 01 Apr 2005, 01:15

quote:
sen anıden yuksek basınca gırıyosun ve 29.92 ye goree uck ırtıfası anıden yukselıyo 500 feet cıvarı dıyelım


Hocam aslına bakarsanız tam tersi oluyor[;)],altimetre gerçekte sadece basınç ölçen bir alettir ve bildiğiniz gibi irtifa arttıkça basınç azalır.Düz mantıkla basınç artarsa uçak bunu alçalma olarak alır ve düşük irtifa gösterir ve a/p uçağı yükseltir,sizin dediğinizin olması için tam tersi yani basıncın düşmesi lazım...

Verdiğiniz örnekten devam edelim,basınç değişti diyelim,1 milibar değişim yaklaşık 30 feet oynar,10 milibar değişse 300 feet eder,böyle bir irtifa farkına a/p çok sert tepki vermez,varyoyu deli gibi arttırmaz,hız o kadar artmaz,kısaca uçak deli gibi tepki vermez ki bu uçak otopilotu sert tepki veren pss bile olsa...

Bir de FSUIPC de "smooş pressure change" diye bir seçenek var,gerekli ayarı yapınca geçişler yumuşak oluyor.

Sizin yazdığınız yükleme sonrası ani değişiklik için herhangi bir FSUIPC ayarı yok maalesef:D,siz en iyisini yapmışsınız...

Kolay gelsin

TK550
Ural Köseoğlu
TK550
Senior Member
 
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 20:05
Location: Turkey

Postby alperdilaver » 01 Apr 2005, 11:18

Ural hocam duzeltme için tesekkur ederim.

Benım dedıgım durum normal de diil, sqwk dan ve bilgisayardan aynaklanan anormal durum larda oluyo. Mesela sb3 u yukledım yukleyelı dısconnect oldugum anda egzost gazı sıcaklıgı anormal bı sekılde artıyo. Yawf noluyo ne ters gıdıyo dıye ilk seferde oraya buraya saldırınca panelde bısı cok acayıbıme gıttı. sqwk dısconnect olunca mesela fl340 da malum hava scaklıgı -30 civarı oluyo. Ama disconnectte bı baktım -30 larda olan hava anıden +30 larda oluyo bu da kafadan gaz cıkıs sıcaklında 60 derece artısa neden oluyo kı gercekte bu durum motoru erıtır dıye bılıyom.( sıcaklık gostergesı kızarıyo)Sonucta ya motora gıden yakıtı azaltacan kı bu da hızı azaltacan demek yada connect olana kadar bye byee onlıne ucus dıyecen[V]:D

Bişi daha ben fs olsun sqwk olsun ayar mayar ıslerınden pek anlamam ınanırmısın ben su an ıcın default panellerlen ucuyom( malum bu ıslere ayıracak zaman su aralar yok bende. yalnızca ucmak ıcın zaman yaratabılıyom bazanda forum okumak için...) ve fmc falan da kullanmıyom hatta kullanamıyom.Uzun ucuslarda fs flght planda gps le takıp yaptırıyom yurt ıcı ucularda ıse dırekt manuel olarak vor radyalı takıp edıyom.Ha nekadar basarılıyım bılemem ama orenıp kendımı gelıstırmeye calısıyom...


Verdıgın bılgıler ve yaptıgın duzeltme ıcın tekrar tesekkur ederım

Görüşmek üzere...

TK539
Alper DİLAVER
KTÜ Fen Bilimleri Enst.
Ulaştırma Anabilim Dalı
Yüksek Lisans Öğrencisi
alperdilaver
Junior Member
 
Posts: 67
Joined: 09 Jun 2004, 18:25
Location: Turkey
Name: Alper DİLAVER
City: TRABZON
PID: 539
Vatsim ID: 847840

Postby CnC » 01 Apr 2005, 23:59

Selamlar
Ural hocamin dedigi FSUIPC ayarini yapinca duzeldi.. Henuz overstress hic olmadi.. Umarim bir daha sorun cikmaz.. wind smooş seçili ve 1. kutuya 2 degerini verdim..Diger iki kutuya 0 degeri.. Ucak bazen besik gibi asagi yukari sallaniyor hafifçe ama bir boga gibi degil.. :)

evet Alper, ucagi limit hiza yakin kullaniyorum.. Orn. A320 Cruize-FL360 270kt. limit:280kt

Basincla ilgili aciklamalariniza tesekurler.. Cok aydinlatici oldu..^

Sevgiler ve Saygilar

Image
CnC
Junior Member
 
Posts: 79
Joined: 30 May 2004, 16:36
Location: Turkey

Postby muzo » 04 Apr 2005, 19:24

selam arkadaslar
simdi ankara hong kong ucusumu yaparken ayni bsey benimde basima geldi.5 saat basindan ayrilmadim ucus esnasinda 1-2 kere oldu kurtardim 3. sunde surati asagi cekene kadar overstress den crash.sinirden makinayi parcalayabilirim.
yazdiginiz cozumleri okudum ama bende fs yi acinda modules pencerindeki FSUIPC de hava ve ruzgarla ilgili ayarlar yok veya ben bulamadim.
yardimci olursaniz cok sevinirim.

Muzaffer BODUR
TK306
muzo
Newbie
 
Posts: 3
Joined: 15 Jun 2002, 15:18
Location: United Kingdom

Postby CnC » 05 Apr 2005, 01:08

Selamlar
Muzaffer kaptanim , uzulmeyin.. Olur boyle.. Neticede simulasyondur neyse ki ayagim yere basiyor deyip sukredin..:) Biraz sinir bozucu ama , gulup gecmeye calisin.. Bu veya buna benzer hatalar cok oluyor..Hatta bir keresinde park ederken crash olduk.. hayalet cisim..object collision.. 2.5 saatten sonra.. Birkez de Dubai'ye yaklasirken havada overstress yine.. 3.5 saat civari.. Eminim çok daha kötüleri de olmustur. Dusunsene 12 saatten sonra.. [}:)]

Sizin FSUIPC full register edilmediyse (kisaca para odenmediyse), dedigimiz "wind" ayarlarini bulamazsiniz.
http://www.schiratti.com/dowson.html

Sevgiler ve Saygilar


Image
CnC
Junior Member
 
Posts: 79
Joined: 30 May 2004, 16:36
Location: Turkey

Postby THY455 » 05 Apr 2005, 20:29

havada overstrese girdigi zaman mcdu yu resetlemeyi deneyin..
Tabii sonrada yeniden programlayacaksiniz..

TK 455
Serdar Demiray
User avatar
THY455
Average User
 
Posts: 166
Joined: 04 Jun 2002, 19:54
Location: Turkey
Name: Serdar DEMIRAY
City: Istanbul
PID: 455
Vatsim ID: 842820


Return to Airbus Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 97 guests