Side-stick ve 1. Kaptan pilot

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...

Postby Batur Musaogullari » 26 Dec 2005, 04:32

[quote]Originally posted by Batur Musaogullari

Arkadaslar selam,
Bu muhabbeti cok gec gormus bulunuyorum o nedenle de tarih olarak epey fark var son yazilandan bu yana ancak hemen ekleyeyim. Ben bu arada solagim.

Gercekci olmasi icin flyşy'de kaptan rutbesini alana kadar sticki sagda kullaniyordum hep kaptan olduktan sonra sola aldim ve airbus'taki olcekle ayni olarak sekilde geometrik olarak birebir olceklendirdim

Hicbir zorluk cekmiyorum
Saygilar :D[^]

Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain

Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain
Batur Musaogullari
Junior Member
 
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2005, 00:16
Location: Turkey

Postby tridrop » 30 Dec 2005, 18:47

Bence ha sag elle kullanmissin ha sol elle kullanmissin
o anda inise konsantre olacagindan pek sorun olacagını zannetmiyorum.
Zaten amac sol el ile ucagı yonlendirmek sag el ile de gaz kolunu ayarlamaktır.
tridrop
Newbie
 
Posts: 10
Joined: 05 Dec 2005, 23:37
Location: Turkey

Postby cydonia » 04 Jan 2006, 20:45

Arkadaşlar merhaba. topic gerçekten ilginçti. Elimden geldiğince bende joystic kullananlar arasındayım. Yalznız bir şey sormak istiyorum. PSS airbus'da joystic'i çıkardığımız an uçağı kontrol edemiyoruz. Klavye ile yani. Bunu düzeltmenin yolu var mı yani uçağı joystic'siz klavye ile kullanabilirmiyiz ben şahsen yapamadım.
Sevgiler....[8D]

Tuğrul Mustafa
Second Officer
TK942

lider_eagle
cydonia
Rookie
 
Posts: 29
Joined: 13 Apr 2004, 17:14
Location: Turkey

Postby Batur Musaogullari » 16 Jan 2006, 12:44

Selamlar,
Hem Tugrul hoca'ya hem de Selim Hoca'ya yanit vermeye calisayim..

Tugrul hoca,
Airbus normalde full auto ucsun diye dizayn edilmis bir alet. yani alet uzerinde mecbur kalinmadikca sartlar seni manuel ucmaya zorlamadikca or: elektrik arizan var, hidrolik arizan var, otopilot devreye girmiyor vsvs... mutlaka ucak otopilotta surekli check edilerek ucurulmalidir. inis esnasinda gorus kisitli olmadigi muddetce kaptan tarafi sag el şrust lever uzerinde sol el de stickte olmak uzere ucagi yer+1000 ft mesafe kala otopilottan cikartir ve alcalma profilini izlemesini elle manuel takip eder. O nedenle gercekten gercege yakin bir pratik yapmak istiyor ve fanezi olmasin istiyorsan hicbir surette klavye ile deneme yapmamani oneririm :))):D:D zira o zaman simulasyondan cikip oyun haline geliyor ki bu olaya oyun olarak bakilmamasi taraftariyim..

Selim Hocam'in sorusu,
Selim hoca birkac defa bir iki airbus kaptani arkadasimla kokpitte ucabilme sansini elde edebildim, 13 yasindan bu yana pilot olmaya calisiyorum becerebildigim basarabildigim belki de bir basamak atlayabildigim tek nokta şy kokpitine girip ustelik ucusu bastan sona filme almak oldu..Buradan hareketle sol ve sag elin hicbir onemi gercekten yok ucagi otopilottan cikardigin vakit zaten ucagin alcalirken son 1000 ile 800 ft kala zamandir. bunun da nedeni gorus kisitli olmadigi icin herhangi bir aksilik olmasi durumunda minimum degerleri icinde inisi erteleyebilecek seviyede isen sag elle şrust'a toga verip sol elle de sticki kendine dogru cekmek 100 ft uzerine ciktiginda ise tekrar otopilota almak icindir ucagi otodan cikardigin zaman zaten cikarmadan onceki ne kadar ruzgar yerse yesin hic bozmadan izliyor hakimiyeti etkileyecek hicbir engele yol acmiyor..birgun bir araya gelebilirsek filmi de birlikte izleriz.. stick kullanimini gerektiren durum sol ve sag el kullanimini etkileyecek oranda olmuyor hicbir zaman...o nedenle hicbir surette zorlanmadiklarini ifade etmislerdi..aynen lovye kullanmak gibi..cunku lovyeli ucaklarda da otopilottan cikardigin zaman ucagi kaptan sag elle şrusti tutar sol elle ucagin dengesini ayarlamaya calisir. stickte yaptigin sol ve sag darbeler ucagin tumuyle yonunu degistirmiyor zaten asla ufak dengeleme hesaplari yapmani sagliyor inis esnasinda centerline edebilmek icin
bunun disinda kalktisa ise taxi yaparken stickin biraz daha solunda kalan wheel steering toolu var tam adini ben de bilmiyorum.. bu bir vana ucagin burnunu en keskin acilarla cevirmeye yariyor...
kalkis icin sticki hafif kendine cekmesi ve 17 derecelik bir dikme acisini 100ft'ekadar tutmasi yeterli 100 ft buldugu an otopilottur..


umarim yardimci olmustur

sevgiler


Batur Musaogullari
FlyThy A320-321 Captain
Batur Musaogullari
Junior Member
 
Posts: 51
Joined: 08 Nov 2005, 00:16
Location: Turkey

Postby THY656 » 17 Jan 2006, 19:48

Batur kaptanım yanıtınıza teşekkür ederim.Zaten gerçek uçaklarda (lövye olsun side-stick olsun) hafif dokunuşlara abartılı reaksiyonlar vermediği kesin.
Biz uçuş simulatorcülerini final bacağında en çok zorlayan kullandığımız joystickler. Umarım ileride daha stabil hale gelirler.
Sizden bir ricam ise (eğer mümkünse) tanıdığınız bir kaptanı bizim FS'de bir Force feedback joystick ile uçuş yapmaya ikna etmeniz ve sonucunda edindiği izlemi bizimle paylaşmanız .


TK656
A3XX INSTRUMENT RATING va
Check Captain va

selim bilgin
User avatar
THY656
VIP Member
 
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 01:28
Location: Turkey
Name: Selim BILGIN
City: Aydin
PID: 656
Vatsim ID: 853361

Postby EmirhanKöksalTHY » 19 Jan 2006, 12:19

Ben bizim SideWinderla bir gün uçurucam siz merak etmeyim.Babamı uçurdum gerçi ama pekbir tepki vermedi:D

Image
EmirhanKöksalTHY
 

Postby mustafa.ercanli » 25 Jan 2006, 23:55

değerli sanal havacılar,

kendim açımdan airbusı öğrenmenin daha ilkokulundayım.ancak boeing özellikle b738 için sizlarle paylaşacaklarım ise şunlardır: airbus anladığım ve çözebildiğim kadarı ile pilotun hata yapmaması mantığı üzerine dizayn edilmiş bir uçak.dolaysı ile pilotaj açısından limitlenmiş bir uçak.boeing ise gene çözebildiğim kadarı ile ben gerekli ekstrem durum uyarılarını uçağıma koyar ve
kokpitte oturan ehil pilotuma tamamiyle güvenerek tam kontrolü ona veririm mantığı ile haraket etmektedir.örneğin BANK ANGLE uyarsını her iki uçakta manuel uçtuğunuzda aldığınız takdirde boeingle aynı yatışı sürdürmeye devam ederken airbus yanılmıyorsam 3 sn içinde kontrolü ele alarak airbus tarafından belirlenen max limitli yatışa geçer.
bu biraz da uzun olan mantık açıklamasından sonra öncelikle sağ mı sol mu işine gelirsek her iki uçakta uçan kaptanlar inişte sadece sol ellerini kullanmaktadırlar:nedeni airbus da stick sol da bulunmakta;boeing de ise sol elle lövye tutulmakta sağ el ile de (yukarıda anlattığım nedenle) şrottle her an kontrol edilmektedir.çünkü a/p dan çıkıldığı anda genel prosedür gereği şrottle kontrolü boeing de tamami ile kaptana geçer.
gerçekten onur da uçan bir arkadaşımın dediği kadarı ile -kendisi a321 pilotudur bu konuda şunları söylemişti:başta biraz dikkat ve zahmet istiyor demişti ama bir zaman sonra sanki arabada sol elle direksiyonu tutarken sağ elle vites değiştirmeye benziyor demişti(tabii ki bu pilot olarak kendi algılaması.kimbilir gerçekte biz başlasak airbus ile uçmaya bu hissi ne zaman yakalarız).

saygılarımla

mustafa ilker ercanlı
mustafa.ercanli
 

Previous

Return to Airbus Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 121 guests