Hocam pardon, iş güç derken eski konularda olan sözleri unutmuşuz.. hatırlattığınız iyi oldu.. Bunun için imaj bile hazırlamıştım.
Alpha Floor şöyle, aşağıdaki resimde hız göstergesinin (solda) altında kesik kesik turuncu çizgi A-Floor çizgisidir. Hız göstergesinin en üstündede olan kesik kesik kırmızı çizgide çıkılmaması gereken MAX şrustu gösterir. (Airbus bu hıza çıkmanıza otomatik olarak izin vermez gerçek hayatta.)
İşte hızınız eğer bu kesik kesik turuncu çizgiye varırsa sistem otomatik olarak TOGA şurstu açar çünkü hız yüksekliğide göz önüne alarak uçağın tehlikeye gireceği bir hıza düşmüştür. Burda Thrust Levelerin pozisyonuna bakmaksızın TOGAya alır ve hız yükselene kadar öyle kalırki bunu disange etmek için ATHR yi manual olarak disange etmeniz gerek.
PSS uçaklarda bazen bu implementasyon şaşırıyor ve TOGA LK yanmaka devam ediyor FMA da. Bunu havada düzeltmek için ATHR disc. yapıp şurtları once IDLE alıp sonra ATHR açıp tekrar CL alırsanız yine THR CLB ya otomatik alacaktır.
Eğer bu soruyu yerde görüyorsanız tamamen bir PSS hatası. Bunu geçirmek imkansız uçuşu tekrar başlatmanız gerekiyor. Bunu bir uçuşu yaptıktan sonra tekrar başlatmadan tekrar kalkarsanız görme ihtimaliniz varki dediğim gibi bir uçuşun restartı lazım.
[url="mailto:kayhan@turkishbird.com"]
[/url]