A - FLOOR

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...

A - FLOOR

Postby vbnick » 22 Dec 2004, 21:11

Levent hocamın bana sordu?u soruyu buraya aktarıyorum... sizlerdende fikir alabilmek için..

Efendim sorun şu:Bir uçuş gerçekleştirdikten sonra indi?im meydandan planımı yapıp tekrar kalkmak istiyorum.Herşeyi do?ru yaptı?ımı sanıyorum.T/O config.normal göründü?ü halde motor göstergelerinde turuncu yazı ile A-FLOOR yazıyor (+) ile TO/GA moduna getirdi?im halde uçakta hiçbir hareketlenme olmuyor.acaba sebebi ne olabilir?


TK1128

Image
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby EmirhanKöksalTHY » 22 Dec 2004, 21:13

Hmmm bu Sorunun cevabını Hatırlıyor gibiyim biraz düşünmem gerekecek

Image
EmirhanKöksalTHY
 

Postby TK550 » 22 Dec 2004, 21:31

Sanırım bahsi geçen uçak PSS.Böyle varsayarak cevaplamaya çalışayım.A-FLOOR yazısını bir kenara bırakırsak,(+) ya bastığınız halde hareketlenmeme mcdu'yu tekrar programlamamanızdan kaynaklanıyor olabilir.Nitekim, siz inişinizi yaparsınız ama mcdu'da init sayfasına girdiğiniz bilgiler silinir.Aynı anda hiç inip ve kalkmayı yapmadığım için tam emin eğilim ama denemek lazım.Ne de olsa uçak bütün motor rejimlerini girilen gross weight, yakıt miktarı ve irtifaya göre yapmakta.
Dediğim gibi denemek lazım...

Bu arada A-Floor yazısı PSS den kaynaklanıyor sanırım, yani bir bug

Image
Ural Köseoğlu
TK550
TK550
Senior Member
 
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 20:05
Location: Turkey

Postby vbnick » 22 Dec 2004, 21:50

Ural hocam A-FLOOR bug değil airbus'a (PSS * AVIOGRASF) yönelik bir uyarı:)) şaka bir yana A - FLOOR turuncu renkte göründüğü zaman A/THR'ın aktiv demektir ve A - FLOOR veya Alpha Floor durumundayken TOGA şustunu kontrol eder. (TOGA şrust kitli değil - unlocked). bundan sonra TOGA LK yazısı çıktıktan sonra Alpha floor durumu bitmiştir ve sistem TOGA yı kitler. (TOGA LOCKED)

TK1128

Kayhan TANRISEVEN

kayhan@turkishbird.com

"LANTIRN - NOCTIS IN DIES" (161. FILO)
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby mavi » 23 Dec 2004, 07:38

Uçagın tüm enerji sistemlerini kapatırsanız yani (cold&dark)bir anlamda restlerseniz sorun kalmaz.

Serhan Önür
TK396
mavi
Average User
 
Posts: 116
Joined: 15 May 2002, 23:12
Location: Turkey

Postby THY455 » 28 Dec 2004, 14:00

Sanırım bu A-Floor meselesi kalkista FCU da A/THR tusuna basmassaniz oluyor. Autoşrottle tusuna basmadan hız kollarını Flex-42 yada toga ya getirirseniz oluyor...

TK 455
Serdar Demiray
User avatar
THY455
Average User
 
Posts: 166
Joined: 04 Jun 2002, 19:54
Location: Turkey
Name: Serdar DEMIRAY
City: Istanbul
PID: 455
Vatsim ID: 842820

Postby vbnick » 28 Dec 2004, 14:44

Hocam, FLEX veya TOGA ya getirince zaten otomatik A/THR olmuyormu? CL haric..



TK1128

Kayhan TANRISEVEN

kayhan@turkishbird.com

"LANTIRN - NOCTIS IN DIES" (161. FILO)
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby THY455 » 28 Dec 2004, 20:32

evet hocam oyle oluyormus flex veya toga da kendiliginden aktif oluyor ancak bu A-Floor gecen gun benimde basima geldi check list e baktigimda bir tek A/THR ye basmamistim ancak ondan deilmis
Havalandiktan sonra birden hiz dusmeye basladi ve kalkista malesef cakildim.. Ancak sebebini bulamadim son hatirladigim A-FLOOR yanip sonuyordu..

TK 455
Serdar Demiray
User avatar
THY455
Average User
 
Posts: 166
Joined: 04 Jun 2002, 19:54
Location: Turkey
Name: Serdar DEMIRAY
City: Istanbul
PID: 455
Vatsim ID: 842820

Postby vbnick » 28 Dec 2004, 20:40

Hocam bu sebeb hep aynı aslında,

İlk önce ağırlık hesapları çok iyi yapılması lazım çünkü FLEX modu MCDUda hesaplanan V speedlerine göre artıyor. İkincisi Bir ucuçtan sonra BATları tümden kapatıp resetleyin.

Bu sorunu çözebilir.

TK1128

Kayhan TANRISEVEN

kayhan@turkishbird.com

"LANTIRN - NOCTIS IN DIES" (161. FILO)
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby THY455 » 28 Dec 2004, 22:23

Mesela demin basima geleni soyleyeyim. LTBA-LTAI ucusumu yaptim sorun yok . Ucagi Antalya ya indirdim overhead paneldeki tum birimleri kapadim FCU paneldeki dugmeleri de kapadim . Sonra sirasi ile checklisti uyguladim MCDU yu programladim . Ant-İst ucusu icin pist basina geldim FCU da hdg i speed i initial FL ayarladim FL160 girdim Cruise irtifam 280 kalkista sorun yok FL140 lara gelirken FCU dan alt 280 yaptim ancak ucak FL180 da durdu MCDU ya baktim tirmanmasi gerekiyor . Neyse biraz bekledim baktim tirmanma yok mouse nin sol tusu ile managed moda aldim ne olduysa ondan sonra oldu ucak hizla tirmanmaya basladi once hiz gostergesi bir sifirladi sonra 300 lere firladi Basladi A-FLOOR yanip sonmeye onun ardindan TOGA-LK yanip sonmeye basladi hizi ne yaptiysam bir turlu dusuremedim. kitlendi galiba MCDU dan girdim yok olmadi selected mod u denedim calismiyor. FCU dan 280 knot yapiyorum selected e basiyorum gine 356 ya cikiyor. Overspeed ve derken overdistress den ucak gitti..
Herhelde bu gibi durumlarda ucagi tamamen kapatip yeniden baslatmak gerekiyor..
Birde sunu soracagim ucagin sol kanat tankina 3500 kg sag kanat tankina 3500 kg yakit aldik diyelim MCDU da Block kismina 7.0 mi (ton olarak) giriyoruz.

Saygilarimla..

TK 455
Serdar Demiray
User avatar
THY455
Average User
 
Posts: 166
Joined: 04 Jun 2002, 19:54
Location: Turkey
Name: Serdar DEMIRAY
City: Istanbul
PID: 455
Vatsim ID: 842820

Postby vbnick » 28 Dec 2004, 22:45

Hocam, dediğiniz doğru. Ton olarak sondaki sıfırları veya ondalık kısımları saymayıp direk 7.0 giriyoruz. Genellikle kanatlara doldurmak tabi en iyisi iniş açısından.

Tekrar söylediğim gibi, tamamen resetlemek gerekiyor uçağı. Birde F-CTL (LOWER ECAM) tuşuna basarak arka kanat trim'i sıfırlayın. Bunlar genellikle indikten sonra abartılı yüksek kalıyor -3.5 up gibi.

Normalde gerçek uçaklarda TRIM ve bunun gibi birkaç önemli şeyin RESET'i var.. PSS'dede var fakat göstermelik. Düğmeye basılamıyor.

TK1128

Kayhan TANRISEVEN

kayhan@turkishbird.com

"LANTIRN - NOCTIS IN DIES" (161. FILO)
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby vbnick » 02 Jan 2005, 14:30

Alpha Floor sorusunun son noktasını atıyorum arkadaşlar.. ingilizce olarak bir foruma attım.. aynen kopyalıyıorum buraya... şu anda Türkçe'ye ceviremiyorum fakat akşama kadar çeviririm büyük ihtimal.

Alpha Floor


Alpha Floor is a protection şat commands TOGA şrust regardless of şe positions of şe şrust levers. This protection is available from lift-off to 100' RA on şe approach. It occurs when şe airspeed has dropped very low to between alpha prot and alpha max. TOGA is şen commanded and will remain in force until you disconnect şe autoşrust.

Alpha Floor calls up şe following indications:

A FLOOR in green surrounded by a flashing amber box on şe FMA and in amber on şe E/WD as long as alpha floor conditions are met.

TOGA LK in green surrounded by a flashing amber box on şe FMA when şe aircraft leaves şe alpha floor conditions. TOGA şrust is frozen and şrust lever movement will have no effect.


Alpha floor is inhibited:

Under alternate or direct flight control law.

In case of engine failure wiş flaps extended.


To cancel Alpha Floor şrust, disconnect şe autoşrust.

One şing, wiş şe PSS aircraft if you re-prepare wişout re-loading şe aircraft you will get alpha floor and oşer problems. PSS recommends you re-load şe aircraft before preparing for a new flight.


TK1128

Kayhan TANRISEVEN

kayhan@turkishbird.com

"LANTIRN - NOCTIS IN DIES" (161. FILO)
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby Pathfinder » 22 Feb 2005, 21:34

Kayhan aksam olmadi mi?[}:)]


Selçuk Toramanoğlu
TK 13
Pathfinder
Average User
 
Posts: 133
Joined: 19 Aug 2001, 02:12
Location: Turkey
Name: Selçuk
PID: 13

Postby vbnick » 22 Feb 2005, 23:39

Hocam pardon, iş güç derken eski konularda olan sözleri unutmuşuz.. hatırlattığınız iyi oldu.. Bunun için imaj bile hazırlamıştım.

Alpha Floor şöyle, aşağıdaki resimde hız göstergesinin (solda) altında kesik kesik turuncu çizgi A-Floor çizgisidir. Hız göstergesinin en üstündede olan kesik kesik kırmızı çizgide çıkılmaması gereken MAX şrustu gösterir. (Airbus bu hıza çıkmanıza otomatik olarak izin vermez gerçek hayatta.)

Image

İşte hızınız eğer bu kesik kesik turuncu çizgiye varırsa sistem otomatik olarak TOGA şurstu açar çünkü hız yüksekliğide göz önüne alarak uçağın tehlikeye gireceği bir hıza düşmüştür. Burda Thrust Levelerin pozisyonuna bakmaksızın TOGAya alır ve hız yükselene kadar öyle kalırki bunu disange etmek için ATHR yi manual olarak disange etmeniz gerek.

PSS uçaklarda bazen bu implementasyon şaşırıyor ve TOGA LK yanmaka devam ediyor FMA da. Bunu havada düzeltmek için ATHR disc. yapıp şurtları once IDLE alıp sonra ATHR açıp tekrar CL alırsanız yine THR CLB ya otomatik alacaktır.

Eğer bu soruyu yerde görüyorsanız tamamen bir PSS hatası. Bunu geçirmek imkansız uçuşu tekrar başlatmanız gerekiyor. Bunu bir uçuşu yaptıktan sonra tekrar başlatmadan tekrar kalkarsanız görme ihtimaliniz varki dediğim gibi bir uçuşun restartı lazım.


[url="mailto:kayhan@turkishbird.com"]Image[/url]
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby Pathfinder » 23 Feb 2005, 19:13

Tesekkür ederim, ben de PSS340 aldim,zannederim ve vakit bulabilirsem sorularim uzayip gidecek, simdiden gerek senin gerekse Airbus'ci [;)] diger arkadaslarin hosgorusune ihtiyacim oldugunu belirtmekte fayda goruyorum.

Iyi ucuslar dilerim.

Sevgilerimle


Selçuk Toramanoğlu
TK 13
Pathfinder
Average User
 
Posts: 133
Joined: 19 Aug 2001, 02:12
Location: Turkey
Name: Selçuk
PID: 13


Return to Airbus Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests