Cold&Dark Overhead proseduru

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...

Cold&Dark Overhead proseduru

Postby Serden » 30 Jan 2007, 18:51

Image

Motor calistirma proseduru (Murat Kaptan'dan alintidir,kolaylik olsun diye burada kopyaladim):

önce sa?taraftaki APU BLEED VE YANLARINDAKY1 VE 2 NOLU SWYCH LERY ON KONUMUNA GETYRYYORSUNUZ.
sonra sol alttaki APU SWYCH YNY ON KONUMUNA GETYRYYORSUNUZ VE ÜSTÜNDEKY BASINÇ YBRESY HAREKETE GEÇEREK KALKIYOR.
SONRA SA?INDAKY ENGYNE START LARDAN BYRYNY ORTADAKY SWYCH YLE SEÇYYOR VE ONUN STARTINI GRD YE ALIYORSUNUZ BU DURUMDA MOTOR ÇALIŞMAYA BAŞLIYOR.BU MOTOR ÇALIŞTIKTAN SONRA YANY 20,3 DEVYRY BULDU?UNDA SA? ÜSTTEKY APU DAN O MOTORUN ELEKTRY?YNY OFF YAPIP GRD PROSEDÜRÜNÜ UYGULAYARAK DY?ER MOTORUDA ÇALIŞTIRIYORSUNUZ.EN SON ELEKTRYK VE APU SWYCH LERYNY TEKRAR OFF KONUMUNA GETYREREK YŞLEMY BYTYRYYORSUNUZ.


arkadaslar,ustteki overhead anlatimi buldugum bir video'dan alintidir.video'da cold&dark bir cockpit'te sirayla yapilmasi gerekenleri gosteriyordu.ne kadar dogru oldugunu bilecek kadar profesyonel degilim ama yol gostermesi icin screenshot'ini alip sirasiyla tek tek numaralandirdim.eger yanlis bir siralama varsa yada arada yapilmasi gerekenler varsa luften yardimci olun.tahmin ediyorum ki cold&dark calistirmasini henuz ogrenmemis bir cok arkadasimiz vardir,en azindan bu topic'te de bu sorunu ortadan kaldirmis olalim.simdiye kadar buraya yazilanlardan cok sey ogrendim.hic bir karsilik beklemeden zaman harcayip bikmadan usanmadan bize yardimci olan herkese ve verilen onca emege cok tesekkurler.umarim dogru bir topic acmisimdir ve corbada benimde bir tuzum bulunur.

Serden NAYIN
Pilot ID: 2168
Serden
Average User
 
Posts: 101
Joined: 31 Oct 2006, 11:43
Location: Australia
Name: Serden NAYIN
PID: 3938

Postby Serden » 30 Jan 2007, 20:20

bu arada murat kaptanim bana jeneratorlerin acik basladigini soyledi.ama select flight kismindan cold&dark secerseniz hersey full kapali baslayacak.yukaridaki ornek bu full cold&dark cockpit icindir.

Serden NAYIN
Pilot ID: 2168
Serden
Average User
 
Posts: 101
Joined: 31 Oct 2006, 11:43
Location: Australia
Name: Serden NAYIN
PID: 3938

Postby Murat Kandemir » 30 Jan 2007, 20:24

Çok güzel olmuş serden kaptan bütün prosedürü yazmışsın
eline sağlık...
Murat Kandemir
Junior Member
 
Posts: 90
Joined: 12 Jan 2007, 09:05

Postby Baran » 31 Jan 2007, 07:20

çok güzel bir çalışma Serden kaptan. Ellerinize sağlık.

Saygılar...

Image
Baran Karaca

THY2230
Baran
Rookie
 
Posts: 44
Joined: 20 Dec 2006, 08:03
Location: Turkey

Postby 1237 » 31 Jan 2007, 08:06

Serden kaptan merhaba,

Bildiğim kadarıyla 4. adımdaki APU'nun başlatılmasından önce 31 olarak işaretlediğiniz APU bleed'in açılması gerekiyor. Bir de yine bildiğim kadarıyla AC meter selector olarak geçen çevrilebilir anahtarın güç kaynağı hangisi kullanılıyorsa (GRD, GEN1, APU..) ona getirilmesi gerek.

Ancak siz bir dökümana bakarak bunları işaretlediyseniz büyük olasılıkla sizinkiler doğrudur.

iyi uçuşlar


Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
1237
Senior Member
 
Posts: 312
Joined: 11 Sep 2004, 15:45
Name: Alper Oğuz
City: Istanbul
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
Skype: aoguz77

Postby THY1125 » 31 Jan 2007, 12:48

Alper hocanın söyledikleri doğrudur.Gerçekte AFT1 pump OFF iken APU çalışmaz.Ayrıca meter selector ın da ayarlanması gerekmektedir gerçek kokpit uçuşlarımda gördüğüm kadarıyla DC Volt meter hep BAT da AC meter APU açık iken APU gen daha sonra after start da GEN2 ye getirildi ama tabii bu havayolundan havayoluna fark gösterecektir.

---------------
Buğra Oğuzülgen / TK1125
http://virtual.planepictures.net/search.cgi?bugra$oguzulgen & VPP.net Co-Administrator
ImageImage
THY1125
Senior Member
 
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 21:23
Location: Turkey
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125

Postby Serden » 31 Jan 2007, 17:01

gorunuse gore bazi eksiklikler var ustteki anlatimda. yine screenshot alarak ayni sekilde bilen bir arkadasimiz dogru siralamasini yazarsa bence herkes icin en hayirlisi olacak:) sonucta bir seyi tamamen gercegine uygun yapmak istiyorsak kucuk ayrintilari atlamamamiz gerektigine inaniyorum,sahsen ben boyle dusunuyorum

Serden NAYIN
Pilot ID: 2168
Serden
Average User
 
Posts: 101
Joined: 31 Oct 2006, 11:43
Location: Australia
Name: Serden NAYIN
PID: 3938

Postby cougar » 31 Jan 2007, 17:16

Hatta Flight simulator ve PMDG'de simule edilmemi$ ancak, 13 numarali olan fuel pump APU'yu besleyen fuel pump'dir. O yuzden APU oncesi 13'un acilmi$ olmasi gerekiyor


PPL&CPL&ATPL Student
Image
cougar
Rookie
 
Posts: 49
Joined: 11 Aug 2006, 13:13
Location: USA

Postby Taceddin » 01 Feb 2007, 15:19

akşam denedim Her şey güzel. ama çalıştıramadım motorları resil oldum millete.:)
Taceddin
Newbie
 
Posts: 11
Joined: 11 Dec 2006, 09:38
Location: Turkey

Postby 1710 » 09 Feb 2007, 07:51

O zaman bir de su sekilde deneyin, Cold starti sectikten sonra, once 1 ve 2 nolu dugmelerden ucagin elektrik sistemini acin.
SOnra lazim ise, ground poweri acin fuel pumplari aktif edin, daha sonra 4 nolu dugmeden APU yu calistirin. Bu gudmenin ustundeki ibre max. a ciktiktan sonra ustteki APU generator isiklari mavi olacak. Bu jeneratorleri aktif hale gecirin. Ground power otomatik olarka disable olackatir. Motoru calistirmadna once beaconlari acmayi unutmayin ki ucagin cevresindeki yer personlei motorun arkasinda kizartma olmasin. 31 nolu dugmeden apu bleedi acin, iki yanindaki motor bleedlerini kapatin. Daha sonra ust sol kosedeki T ye basip şrottle pencersini aktif hale gecirin. Ortada alttaki iki adet yakit valfini asagi indirin (kapali konuma) daha sonra engine start dugmelerini sirayla gnd konumuna getirin, ve derhal M ye basip ana pencereye gecin. Motor devrinin 14-15 arasina uaslasi sirasinda şrottle penceresinde engine start verdiginiz motorun yakit valfini yukari kaldirin. birkac saniye icinde motor calsiacaktr. devir sabit bir duzeyde kaldiktan sonra diger motor icinde ayni islemi yapin. Iki motorda calistiktan sonra 31 nolu dugmenin iki yanindaki motor bleedleri de aktif hale gecirin. Kalkistan sonra once apu bleed sonra apuyu kapatabilirsiniz.

Oguzhan Kayhan
1710
Newbie
 
Posts: 21
Joined: 10 Jan 2006, 07:07
Location: Azerbaijan


Return to Boeing Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests