Page 1 of 1

2500 Feet

PostPosted: 13 Apr 2006, 23:11
by Air
Arkadaşlar merhaba bir şey sormak istiyorum,alçalma sırasında GPWS 2500 feet ikazı veriyormu sizde?

Bende şu an vermiyor,sebebi ve nasıl düzeltebilirm?

Volkan Erdogan

PostPosted: 14 Apr 2006, 00:55
by 1237
Veriyor, twenty five hundred diye okuyor. Sizdeki sorunu ve nasıl düzelir bilemiyorum. Peki daha ilerideki irtifaların anonslarını yapıyor mu? Veya kalkışta 80 knots, V1, VR, V2?

Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com

PostPosted: 14 Apr 2006, 12:07
by TK550
Uçak iniş için konfigüre edilmiş mi?

Ural Köseoğlu

PostPosted: 14 Apr 2006, 21:13
by Air
hocam hepsini söylüyor,bi onu söylemiyor.

1000 ile başlıyor bende

Volkan Erdogan

PostPosted: 14 Apr 2006, 22:29
by hakan737
2500ft'i her ucak soylemez. kalanları sayıyorsa sorun değil.

Hakan737Guven

PostPosted: 14 Apr 2006, 23:13
by Air
hocam bgn pmdg forumunda okudum,2500 i söylemesi için 2500 feet in üzerinde gear down olması gerekiyormuş

Volkan Erdogan

PostPosted: 14 Apr 2006, 23:16
by hakan737
2500'un uzerinde birkac kere actim insi takimi ama PMDG'de soylemedi ama baska ucaklarda acikda olsa kapalida olsa 2500ft'i soyleyenler var.
ilginç, iniş takımı ile ne alakası var acaba 2500ft'i ikaz etmesinin? merak ettim.

Hakan737Guven

PostPosted: 15 Apr 2006, 09:22
by Air
Hocam,PMDG den yetkili birisinin pmdg forumunda 2500 callout için verdiği cevap:

Captains-

according to our real-world captain and engineer advisors, şe callouts don't get reset until 3500AGL.

As such, your missed approach should climb furşer şan 3500AGL to reset şe call outs.

Also-

each callout is programmed to sound if your Vertical speed is higher şan 150ft/min descending. As such, if you're "slowly" descending şrough 2500AGL, you will never hear şe callout. This is per real world manuals.

Same goes for gear down- in order to hear any of şe altitude callouts, your gear must be down.

Cheers,

Lefteris Kalamaras
Precision Manuals Development Group


Volkan Erdogan

PostPosted: 16 Apr 2006, 16:26
by alperdilaver
quote:
Originally posted by Air

Arkadaşlar merhaba bir şey sormak istiyorum,alçalma sırasında GPWS 2500 feet ikazı veriyormu sizde?

Bende şu an vermiyor,sebebi ve nasıl düzeltebilirm?

Volkan Erdogan



2500 uyarısının ınıs takımları ıle alakası yok...

RADIO ALTIMETER i devreye almalısın ki 2500 2000 1000 500 300 200 100 50 30 20 10 RETARD( sanırım bu uyarı sımule edılmemıs uzun zamandır ucmuyorum) uyarılarını versın bırde eger gırmıssen arda MINIMUM ıkazı versın. en azından benım 738 de bu boyle ıdı..

80 knt V1 VR V2 ıcın se FMC yı programlamalısın kı bu ıkazı hangı degerde yapacagını bılsın ucak


ıyı ucuslar


TK539
Alper DİLAVER-TRABZON

PostPosted: 16 Apr 2006, 18:22
by YilmazEfe
quote:
RADIO ALTIMETER i devreye almalısın ki 2500 2000 1000 500 300 200 100 50 30 20 10 RETARD( sanırım bu uyarı sımule edılmemıs uzun zamandır ucmuyorum) uyarılarını versın bırde eger gırmıssen arda MINIMUM ıkazı versın. en azından benım 738 de bu boyle ıdı..


Radio Altimeter otomatik devreye girer ve normal altimetreden tek farkı zaten yerle olan yüksekliği göstermesidir deniz seviyesinin yerine.

PMDG sadece 2500 , 1000, 500 ,400 ,300, 200, 100 ,50 , 40 , 30 ,20, 10 callout larını yapar.Retard yapmaz.RETARD airbuslarda yapılan bir callouttur.:) Benim bildiğim bu.


|Efe Doğan TK957 AAL237| |efedogan@gmail.com|
ImageImage

PostPosted: 17 Apr 2006, 15:06
by TK550
quote:
Radio Altimeter otomatik devreye girer ve normal altimetreden tek farkı zaten yerle olan yüksekliği göstermesidir deniz seviyesinin yerine.

PMDG sadece 2500 , 1000, 500 ,400 ,300, 200, 100 ,50 , 40 , 30 ,20, 10 callout larını yapar.Retard yapmaz.RETARD airbuslarda yapılan bir callouttur. Benim bildiğim bu.


Tamamıyla mutabık.

Ek olarak V süratleri illa fmc ile ayarlanacak diye bir kural yok,panelde düğmesi var oradan elle de ayarlanabilir.İniş takımlarının alakası var,eğer açık değilse too low gear uyarısı verir call out yerine...

Israrla soruyorum AGL 2500 ft üzeri uçak iniş için konfigüre mi?
PMDG'nin ses klasörüne bakarsanız orada 2500 için ses dosyası mevcut.

?unu deneyin,AGL 3000 üzerinde uçağı iniş için hazırlayın,alçalmaya başlayın,bakalım söyleyecek mi?[;)]

Kolay gelsin

Ural Köseoğlu

PostPosted: 17 Apr 2006, 15:52
by Air
Merhaba örneğin LTBA da özellikle 36 pistleri için 2500 feet ikazı almak çok zor fakat sabiha gökçen de denize karşı olmayan pistte alıyorum,biraz da meydanın deniz seviyesinden yüksekliğiyle ilgili bir şey.

Volkan Erdogan

PostPosted: 18 Apr 2006, 20:38
by alperdilaver
arkadaslar ıddıa etmıyorum lakın uzun zaman oldu ucmayalı..

yanlıs hatırlamıyosam bır keresınde 1500 agl cıvarında teker acmıstım yakıt sarfıyatım az olsun dıye ve 2500 uyarısını almıstım...

too low uyarıs daha asagı bır degerde gelıyor dıye hatırlıyorum cun ku gear uyarısını hızınıza baglı olarak flap 10 veya 15 dı tam hatırımda dııl suan flap ı o degere alınca uyarı verıyordu...


gene soyluyorum ıdııa etmıyorum..


ama bır ıhtımal olabılır dıye. acaba pmdg nın program ayarlarında bı eksıklık var olabılırmı?

TK539
Alper DİLAVER-TRABZON

PostPosted: 18 Apr 2006, 21:08
by hakan737
2500 ü soyluyor ama konfigurasyonu hatırlamıyorum dün akşam test uçuşu yaparken geldi.

Hakan737Guven