Faydalı bilgiler - 1

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...

Faydalı bilgiler - 1

Postby THY1125 » 10 Jul 2005, 22:24

Selamlar.Bir süredir bazı başlıklarda pmdg ile ilgili güzel panel incelemeleri vs. yapılmakta ben de işe yarayabilecek bilgiler verme furyasını başlatmak istiyorum ben başlatırım umarım devamı gelir :D.Bugün gerçekte bir 737 kokpit videosunda gördü?üm ilgimi çeken bir olayın pmdg de nasıl yapıldı?ını anlatmak istiyorum gerçekten basit ve yararlı bir olay.Sadece CDU daki FIX sayfasını kullanarak yapılmakta.Buraya yolumuz üzerindeki yada görmek istedi?imiz herhangi bir Fix giriyoruz (vor,havalimanı yada intersection vs..).Daha sonra istersek bu fix den radial ler çizebiliyoruz yada fix in merkezinden belirtti?imiz büyüklükte daireler çıkartabiliyoruz.

Resim 1 : Burada BKZ VOR ından 15nm yarıçaplı bir daire çizdik.Yapılan şey FIX sayfasında LSK1L e BKZ girmek daha sonra LSK2L e /15 girmek.Sonuç :

Image

Resim 2 : Aynı işlemi LTBA için tekrarlıyoruz.Tek fark BKZ yerine LTBA yazıyoruz,15nm yerine istedi?imiz de?eri yazıyoruz.Mesela speed limitation lara ne zaman girdi?imizi bu şekilde rahatça anlayabiliriz.Daha pek çok işe yarayabilir tabii ki.

Image

Resim 3 : Bu sefer BKZ VOR ından 356 radial ini girdik.Böylece vor yaklaşmalarda radial üzerine oturmamız kolaylaşabilir zorluk çekiyorsak:D.Yapmamız gereken FIX sayfasından LSK1L e BKZ girmek,LSK2L e 356(ya da kaç isteniyorsa) girmek.

Image

Resim 4 : Tek fark uzaklık eklememiz.Yapılan tek fark LSK2L e 356/10 şeklinde girmek böylece 356 radial inden 10 mil uzaklı?ı görebiliriz.

Image

Resim 5 : Bu sefer 2 sayfayı da kullanıyoruz.1. FIX sayfasına BKZ girdikten sonra 3 farklı radial girdim.10nm yarıçaplı daire girdim.2. sayfaya LTBA girdim ve 20 mil yarıçaplı daire girdim.

Image

Daha farklı varyasyonlar oluşturulabilir tabi ihtiyaca ba?lı.Umarım işinize yarar.Artık başkalarından da bekliyoruz böyle yararlı konular :D:D.

Bu?ra O?uzülgen
TK1125
Image
THY1125
Senior Member
 
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 21:23
Location: Turkey
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125

Postby THY1125 » 10 Jul 2005, 22:36

Bu da gördüğüm videodan screenshot :

Image

Buğra Oğuzülgen
TK1125
Image
THY1125
Senior Member
 
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 21:23
Location: Turkey
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125

Postby canery » 10 Jul 2005, 23:26

Buğra kaptan bu çok güzel bir topik olmuş.Tecrübeli PMDG kaptanlarımızdan bu tür bilgiler öğrenmek gerçekten güzel.Umarım devamı gelir.
Burda benim sormak istediğim bu çizdiğimiz radiallar bize ne gibi yararlar sağlar? Hangi durumlarda yapmamız daha faydalı olur?

Teşekkürler

Caner Yalçın
TK1106
canery
Junior Member
 
Posts: 64
Joined: 08 Apr 2004, 18:31
Location: Turkey

Postby THY1125 » 11 Jul 2005, 00:04

Resim açıklamalarında yazdığım gibi VOR merkezli mesafe ve radial ler VOR yaklaşmalarını daha düzgün yapmamızı sağlayabilirler.Onun dışında bir havalimanına belirli bir mesafede olduğumuzu görerek ona göre hızımızı ayarlayabiliriz yada ATC bize bir mesafe vermişse ör.BKZ a 40 mil kala contact gibi onu görebiliriz vs.. daha aklıma gelmeyen pek çok yerde işe yarayabilir bir yere mesafeyi görmek.Radiallere oturmak çok daha kolaylaşabilir manuel yaklaşmalarda.

Buğra Oğuzülgen
TK1125
Image
THY1125
Senior Member
 
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 21:23
Location: Turkey
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125

Postby THY166 » 11 Jul 2005, 09:21

Eline Gözüne sağlık Buğra Kaptan ...

Faideli bir nokta , özellikle VOR yaklaşmalarda işe yarayacaktır ...

Keşke Radyal'i TO / FROM şeklinde ayarlama imkanımızda olsaydı :)

Sevgiler


B. Fatih Koz

"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE TO EYE"
User avatar
THY166
VIP Member
 
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 19:00
Location: Antalya , Turkey
Name: Fatih KOZ
City: Antalya
PID: 166
Vatsim ID: 832838
Skype: fatih.koz

Postby CnC » 12 Jul 2005, 13:48

Selamlar
Çok teşekkürler Buğra kaptan, ellerine sağlık.. Bilgi dağarcığımıza faydalı birşey daha ekledik sayenizde..
Bu konuyla bağlantılı bilmediğim başka birşey var. Screenshoot'lar da görülen FMC'de FIX sayfasında, soldan 5. satırda "ABM" girişi var. Bu neye yarar ve nasıl kullanılır?
Bilgisi olanlardan rica..

Sevgiler ve Saygılar

Cüneyt Damar
TK1193
Image
CnC
Junior Member
 
Posts: 79
Joined: 30 May 2004, 16:36
Location: Turkey

Postby mehmetyarbasan » 14 Jul 2005, 18:13

Teşekkürler;
Benim gibi çömez PMDG uçucusu için yazılanların büyük yararı oluyor,
emek verenlere çok teşekkür ederim tekrar.



Image
mehmetyarbasan
Rookie
 
Posts: 49
Joined: 25 Jan 2003, 23:30
Location: Turkey

Postby TK212 » 15 Jul 2005, 12:47

Sevgili Bugra,
Ellerine saglik cok faydalı ve onemli bir konuya deginmissin. Bu bilhassa step-descend'li VOR yaklasmalarinda arkadaslarin cok faydalanabilecekleri bir konu.Yogun trafikde Yaklasma radial'i ve alcalma noktalari bu yontemle cok kolay belli olmakta ve buna bagli olarak da hata yapma oranı duser.
Tekrar eline saglik.
Sevgili Cuneyt'in sordugu hususu da bu arada kisaca degineyim;
ABM = ABEAM noktası demektir. Bu da gercek bir VOR, NDB veya fix'in uzeri degil de hizası demektir.
Bir ornekle aciklarsak;
LTBA dan 36R pistinden kalktiniz saga donusle YAA-->TOKER yapacaksiniz bu arada size ATC soyle bir talimat verdi!
- "TK212 From present position turn left proceed dct PETAR call at ABEAM TOKER."
Bu talimatla TOKER noktasının biraz daha kuzeyinden gececeksiniz TOKER intersection hizası, ABEAM TOKER noktasıdır.
Keyifli ucuslar dilegiyle


Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@tnn.net
TK212
Junior Member
 
Posts: 68
Joined: 26 May 2002, 17:47
Location: Ankara
Name: Hasan UNSAC
PID: 0000

Postby ertansekmen » 16 Jul 2005, 17:49

bu konuyu görünce aklıma bir soru geldi, bu arc üzerinde oto pilotu uçurabiliyor muyuz? hani atc'nin join dxx arc talimatları vardır ya... daha net olarak ltbs MARIS1E/1R SID nasıl FMC'ye kodlanır(mümkün mü)?
ertansekmen
Newbie
 
Posts: 16
Joined: 01 May 2005, 23:14
Location: Turkey

Postby CnC » 16 Jul 2005, 18:23

Selamlar
Hasan hocam çok teşekkür ediyorum. Dediginiz sekilde, LTBA LTBS uçuşu sırasında bir deneme yaptim ve çalıştı. ABM, kısalttığım rotaya, FMC'de FIX bölümünde girdiğim fix/fixlerden bir izdüşüm işaretliyor.
Sevgiler ve saygılar

Cüneyt Damar
TK1193
Image
CnC
Junior Member
 
Posts: 79
Joined: 30 May 2004, 16:36
Location: Turkey

Postby THY1125 » 16 Jul 2005, 20:03

quote:
Originally posted by ertansekmen

bu konuyu görünce aklıma bir soru geldi, bu arc üzerinde oto pilotu uçurabiliyor muyuz? hani atc'nin join dxx arc talimatları vardır ya... daha net olarak ltbs MARIS1E/1R SID nasıl FMC'ye kodlanır(mümkün mü)?



Arc çizmek için legs sayfasını kullanıyoruz.MARIS1E nasıl çizilir konusuna gelince legs sayfasından ilk olarak chartta gördüğümüz 192 radialinde 8 mil doğrultusunu girmemiz gerek.Fakat dme arc 7 mil olduğundan biz bunu 7 mil olarak girersek daha dairesel bir rota kazanırız.Yapmamız gereken legs sayfasında en üste DAL192/7 girmek.Bu bize DAL01 gibi bir nokta verecek ki bu nokta da 192 radialinde 7 mil meydanın güneyi yani chartımızdaki ilk noktadır.Daha sonra arc çizmek için çıkış radiali 296 ya kadar 30 derece aralıklarla aynı işlemi tekrarlıyoruz.Giriş radialimiz 192 idi şimdi aynı şekilde DAL220/7 giriyoruz,altına DAL250/7,altında DAL280/7 son olarak da DAL296/7 girdiğimizde chartdaki arcı navigation displayimizde göreceğiz.Eğer ki aralıkları daha ufak tutmak istersek 30 derece yerine 10 yada 15 derece arttırarak devam edebiliriz.Örnek olarak 15 er derece farkla arc çizelim,şu sırada CDU ye giriş yapacağız:DAL192/7 DAL205/7 DAL220/7 DAL235/7 DAL250/7 DAL265/7 DAL280/7 DAL296/7 şeklinde girersek daha dairesel bir arc çizmiş oluruz fakat zaman kaybederiz o yüzden 30 derece aralıklar yeterli olacaktır ama siz nasıl isterseniz öyle yaparsınız sonuç itibariyle bilgisayara girerek bu şekilde arc çizilmektedir.ARC dan çıkış noktamız olan 296 radialinin 7 mil ilerisinden DIRECT MARIS yapılarak charttaki SID i bilgisayarımıza geçirmiş oluruz.

Görsel olarak buyrunuz efendim :

Bu 30ar derece aralıklarla girilmiş arc :

Image

Bu da 15er derece aralıklarla girilmiş arc(daha dairesel görüldüğü gibi) :

Image

Buğra Oğuzülgen
TK1125
Image
THY1125
Senior Member
 
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 21:23
Location: Turkey
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125

Postby THY1125 » 23 Apr 2006, 21:07

Bu konuyu tekrar yukarı çıkartalım herkes faydalanmaya devam etsin [;)]

---------------
Buğra Oğuzülgen / TK1125
http://virtual.planepictures.net/search.cgi?bugra$oguzulgen & VPP.net Co-Administrator
ImageImage
THY1125
Senior Member
 
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 21:23
Location: Turkey
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125

Postby tk802 » 23 Apr 2006, 22:22

+1 [^]

[img=right]http://www.imgarea.com//img/2005/08/21/şy1.jpg[/img=right]Saygılarımla
Yalçın YETGİN
tk802
Junior Member
 
Posts: 65
Joined: 26 Jun 2003, 19:39
Location: Turkey
Name: Yalçın Yetgin
PID: 802

Postby 1237 » 24 Apr 2006, 08:53

Buğra kaptan sağol varol. Tam da bu aralar aradığım birşeydi. :) Bence flyşy'de bir FAQ bölümü olsa, böyle yararlı mesajlar orada ilgili kategoriye aktarılıverse çok güzel olurdu. Malum forumda FMC diye aratmak dönen yüzlerce sonuçtan dolayı pek pratik olmuyor. :)

Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
1237
Senior Member
 
Posts: 312
Joined: 11 Sep 2004, 15:45
Name: Alper Oğuz
City: Istanbul
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
Skype: aoguz77

Postby THY177 » 24 Apr 2006, 10:21

Eline sağlık Bugra ;saolasın ...

TK 177 Ergenekon Kucuk
User avatar
THY177
VIP Member
 
Posts: 606
Joined: 10 Feb 2002, 11:16
Location: Turkey
Name: Ergenekon Kucuk
PID: 177

Next

Return to Boeing Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 65 guests