descent

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...

descent

Postby THY455 » 17 Sep 2004, 10:47

Tecrubeli PMDG pilotlari
Alcalma proseduru esnasinda zamaninda ve yerinde alcalmak kaydiyla gerekli varyo verilerek alcalma hizi nasil sabit tutulur zira VNAV da ilgili irtifaya alcalma yapilirken varyo artinca hizda artiyor speedbrake acmak zorunda kaliyorum hiz limitleri asiyor.
Ykinci sorum 737-800 de TCAS aktif olmasi icin illa parali FSUIPC mi kullanmak gerekiyor.
Saygilarimla

TK 455
Serdar Demiray
User avatar
THY455
Average User
 
Posts: 166
Joined: 04 Jun 2002, 19:54
Location: Turkey
Name: Serdar DEMIRAY
City: Istanbul
PID: 455
Vatsim ID: 842820

Postby THY1125 » 17 Sep 2004, 15:05

ilk sorunun cevabı olarak
alçalırken hızı sabitlemek için
vnav kapatılır,sabitlenmek istenen hız speed kısmına girilir ve level change tuşuna basılır.level change hızı sabitler ama varyoyu kendi ayarlar.mesela uçak yavaşlıyosa burnu aşağı indirir ve hızı sabitler.böylece hız sabit bi şekilde alçalınır ama tabi alçalma mesafesi sabit olmaz.

Buğra Oğuzülgen
TK1125
Image
THY1125
Senior Member
 
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 21:23
Location: Turkey
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125

Postby tk802 » 17 Sep 2004, 20:53

Alçalırken overspeed olmak ağırlık fazlasından da oluyor. Onada dikkat et yakıtını %100 almaz gidecegin yere göre ayarlarsan alçalmada overspeed olman zorlaşır. :D

Yalçın YETGİN
Tk802 Kelaynak
Yalyet MNB21
tk802
Junior Member
 
Posts: 65
Joined: 26 Jun 2003, 19:39
Location: Turkey
Name: Yalçın Yetgin
PID: 802

Postby Munur » 18 Sep 2004, 16:36

ikinci soruna cevap.
737/800 ile uçtuğuna göre FS2004 kullanıyorsun.FS2004 için de an az FSUIPC 3.00 ve yukarısını kullanmak gerek.Onlarda paralı.
Munur Soyer
KYV213

Munur Soyer
msoyer@kktc.net
Munur
Newbie
 
Posts: 5
Joined: 01 Sep 2004, 07:08
Location: Cyprus

Postby tk802 » 18 Sep 2004, 17:55

o konuda da yardım edeyim mailınızı kontrol edin Serday bey. :D

Yalçın YETGİN
Tk802 Kelaynak
Yalyet MNB21
tk802
Junior Member
 
Posts: 65
Joined: 26 Jun 2003, 19:39
Location: Turkey
Name: Yalçın Yetgin
PID: 802

Postby THY1125 » 19 Sep 2004, 00:37

Yalçın kaptanın dediği yakıt durumu için,pmdg nin fuel planner ı var onu kullanarak tam yeterli yakıt alınabilmekte :).precisionmanuals.com da olması lazım downloads kısmında.

Buğra Oğuzülgen
TK1125
Image
THY1125
Senior Member
 
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 21:23
Location: Turkey
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125

Postby serkanunlu » 04 Jun 2005, 19:42

Pmdg ile alcalma yapmakta zorlanan arkadaslar bilirler ki FMC bircok uyarı verir .Bu uyarılardan kurtulmak için tavsiyem ND de gözüken top of descent e gelmeden ortalama 30 35 mil kala VNAV yardımıyla alçalmaya başlamaktır bunun için MCP paneldeki irtifa penceresine alçalacagınız irtifayı girin ve hemen sagındaki speed intervention butonuna bastıgınızda bu buton direk olarak FMC e alçalma yapılacak irtifayı girer .LNAV yardımıyla belirli bir paş de alçalmanızı gerçekleştirmiş olursunuz.Tabi bunu yaparken FMC leg page deki irtifaları kontrol etmenizde yarar var.
saygılar;
serkanunlu
Newbie
 
Posts: 14
Joined: 03 Jan 2005, 22:33
Location: Turkey

Postby TK550 » 05 Jun 2005, 15:23

Selamlar,bir başka çözüm de MCP'den level change ile alçalmak...
Eğer activesky ve benzeri program kullanıyorsanız,irtifaya göre rüzgar bilgisini FMC'den descend sayfasına girebilirsiniz
Serkan hocam,LNAV ile alçalmayı tam anlayamadım,biraz daha açıklarsan sevinirim...



TK550
Ural Köseoğlu
TK550
Senior Member
 
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 20:05
Location: Turkey

Postby Onur Captain » 06 Jun 2005, 15:34

Selamlar, alcalma ile ilgili sorununuzu VNAV'da T/D noktasina gelmeden yaklasik 4-5nm. once FMC DESCENT sayfasinda sag altta DESCENT NOW'a basarak da cozebilirsiniz. Cok ruzgarli ucuslarda ben bu sekilde alcalmami yapiyorum, havanin sakin oldugu kosullarda direkt altimetreyi establish olmadan once son fix'deki bulunacagim irtifaya ayarlayarak da sorunsuz alcalma yapilabiliniyor.

Sevgiler...

Onur VARDAL
Captain
TK559
"Turkish Double Five Niner"
Image
Onur Captain
Average User
 
Posts: 121
Joined: 19 Jul 2003, 17:26
Location: Turkey
Name: Onur VARDAL
PID: 559

Postby serkanunlu » 07 Jun 2005, 13:12

Ural hocam VNAV paş yaklaşması v/s,LVL CHG/VNAV speed descent kullanılarak yapılan yaklaşmalardan daha ekonomiktir çünkü bu tür yaklaşmalarda erkenden istenen irtifaya inilerek uzun zaman düz ucmak yakıt sarfiyatını artıracaktır. O yüzden girdigimiz planda top of descent TOD e gelmeden yaklaşık olarak 30 35 nm kala ya Onur vardalın dedigi gibi ilk önce MCP panelden alçalacagımız irtifayı set edip daha sonra FMC den descent page den descent now dersek ucak belirli bir paş üzerinden bizi alçaltmaya başlatacaktır.Ucak top of descent e gelene kadar 1 varyo ile alçalma yapacak TOD de gerekli olan varyo yu kendisi artıracaktır.Tabi bunu yaparken FMC leg page de alçalmak istedigimiz yani belirli yükseklikte geçmek istedigimiz bacakların irtifasını girerseniz daha dogru bir paş elde edersiniz bunun için son fixinize örnegin LTBA 36R için leg page de ERMAN intersectionın katediş irtifasına 3000 ft yazarsanız ucak ermanı 3000 ft de geçmek için plan yapacaktır.Veya YAA VOR için irtifa olarak 11000 ft girersiniz o irtifada yalavo da olmak için ucak planını yapacaktır.İkinci bir seçenek ise MCP paneldeki irtifa penceresini alçalmak istenen irtafaya set ettikten sonra hemen sagında ALTITUDE INTERVENTION dügmesine basmak yeterli olacaktir bu irtifayı direk FMC e aktarır.Tabi yinede gerekli olan fix bilgilerini leg page e girmenizde yarar var ERMAN intersection katediş irtifası gibi .Bu alçalmaya TOD üzerinde veya gelmeden 5 nm önce yapmanız alçalmada birçok sinir bozucu uyarı ile karşılaşmanıza sebep olacaktır hatta A/P VNAV i devre dışı bile bırakabilir o yüzden ekonomik açıdan yolcu konforu açısından VNAV alçalmasının daha iyi oldugunu düşünüyorum tabi dogru kullanıldıgında .(ALçalma yaparken geçtigimiz bacakların rüzgar bilgilerini girmemizde ayrıca yarar vardır.)
saygılar.
serkanunlu
Newbie
 
Posts: 14
Joined: 03 Jan 2005, 22:33
Location: Turkey

Postby Bozhan Özsoy » 07 Jun 2005, 15:24

LateralNAV ile VerticalNAV'ı karıştırmayalım. Tırmanma/seyir/alçalma gibi hesapların tamamının VNAV yapar.

Alçalmada yüksek kalan arkadaşlar için birkaç ip ucu;

VNAV Descend forecast sayfasınında irtifa rüzgarlarını giriniz.

LNAV rotayı FlyBy ( aktif waypoint'e gelmeden bir sonraki waypoint'e dönerek ) yapmaktadır, fakat VNAV mesafe hesaplamalarını waypointler arasındaki mesafeyi tam olarak ölçerek yapar ( FlyOver ) Dolayısı ile bazen bir waypointi geçtiğinizde birden yüksek kaldığınızı görürsünüz, özellikle sığ dönüşlerde.. Bunu önlemek için abeam waypoint'ler yaratıp Alt/Spd restriction ları abeam waypoint'lere de girin.

Yüksek kaldığınızda Paş Descend den çıkıp mevcut econ alçalma hızından daha yüksek bir hız ile VAV Speed descend'e geçin.

Varış meydanına 50 mil kala meydan+10000 feet seviyesinde olun, fmc crosscheck..

ATC'den erken alçalma geldiğinde DES NOW kullanmayın. DES NOW VNAV Descend stage'i aktive ettiğinden TOD hesaplaması bir daha yapılmayacaktır. DES NOW yerine önce yeni irtifayı MCP'de set edip sonra CDU ( FMC ) yi açın. MCP'ye girdiğiniz irtifanın CDU scratchpad'e kopyalandığını göreceksiniz. VNAV CRZ sayfasına girip scratchpad deki datayı CRZ satırına kopyalayın. FMC gerekli hesaplamayı yapıp aynen DES NOW'daki gibi yeni irtifaya alçalacak/yükselecek ve TOD yeniden hesaplanacaktır.

ATC Shortcut sebebi ile yüksek kaldığınızda VNAV speed intervention'a geçip daha yüksek bir hız ve speed brake ile normal alçalma paş'ini yakalamaya çalışın. VNAV DES page de ne kadar yüksek/alçak kaldığınız gibi bilgiler mevcut.

Sevgiler,

Bozhan Özsoy.
Bozhan Özsoy
Average User
 
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 02:09
Location: Turkey


Return to Boeing Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests

cron