Cruise

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...

Cruise

Postby muratokay » 25 Feb 2006, 02:03

1)Cruise esnasında engine ve wing anti-ice kullanıyor musunuz? Okudu?um bir PMDG tutorial dökümanında buzlanma durumuna göre cruise esnasında anti-ice kullanılaca?ını yazıyor

2)Cruise sırasında karşılaşaca?ımız rüzgarları ve tahmini OAT'ı nereden edinebiliriz?

TK1571
Murat Okay
muratokay
Junior Member
 
Posts: 89
Joined: 05 Sep 2005, 00:53
Location: Turkey
Name: Murat Okay
PID: 1571

Postby THY166 » 25 Feb 2006, 07:25

1. Sorunun cevabını vermişsiniz zaten Murat Kaptan ;) İhtiyaç olursa açılır tabii ki anti-ice ( bizzat açıldığına da şahit oldum bir uçuşta )

2. Soru ise normalde hava durumu raporları ve uçaktaki Hava durumu radarı ile görülebilir . Simulatörde uçakta WR yok ama aynı görevi yerine getiren ek programlar var ( Active Sky 6 ile birlikte gelen Active Radar gibi ) . OAT ise zaten uçağın içinde panelde gösteriliyor eşzamanlı olarak ...

Sevgiler


B. Fatih Koz

[url="http://virtual.planepictures.net/search.cgi?Fatih$Koz"]VPP Screenshots[/url]

"İnsanlara Akılları Ölçüsünde Söz Söyleyiniz." Hz. Muhammed (SAV)
User avatar
THY166
VIP Member
 
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 19:00
Location: Antalya , Turkey
Name: Fatih KOZ
City: Antalya
PID: 166
Vatsim ID: 832838
Skype: fatih.koz

Postby ntuncel » 25 Feb 2006, 09:08

Peki anti-ice'in gerekli oldugunu nasil anlayacagiz?

PMDG bu durumu simule edip anti-ice'in acilmasi gerektigini herhangi bir sekilde bildiriyor mu bize? Kastettigim herhangi bir ikaz sistemi degilde, ilgili bir sistemin tam calismamasi, göstergelerde anormallik gibi?

Tesekkürler

Nuri Tuncel
THY 1416
ntuncel
Junior Member
 
Posts: 67
Joined: 28 Apr 2005, 17:32
Location: Turkey

Postby muratokay » 25 Feb 2006, 15:45

Teşekkürler Fatih hocam
Nuri kaptanın sorusunu ben de merak ediyorum. Cruise esnasında OAT hep (-) derecelerde olur. Bu nedenle tahmin ediyorum ki buzlanma olasılığı OAT'dan başka faktörlere bağlı. Atıyorum belki yüksek irtifadaki dewpoint gibi birşey.
Buzlanma ihtimali olup olmadığını bahsettiğiniz ek programlarla öğrenebiliyor muyuz?
Teşekkürler


TK1571
Murat Okay
muratokay
Junior Member
 
Posts: 89
Joined: 05 Sep 2005, 00:53
Location: Turkey
Name: Murat Okay
PID: 1571

Postby hakan737 » 25 Feb 2006, 16:47

bildiğim kadarıyla FS'de buzlanma modellenmiş değil ama pitot heat modellenmiş. Yani antiice'i açmazsanız birşey olmuyor ama pitoşeat sorun yaratiyor. ASV veya benzeri ilave programlar, wake turbulance konusnda olduğu gibi bir şekilde bazı hava olaylarını uçğaın üzerinde etkisi olacak şekilde simule edebilyor ama buzlanma için bir opsiyonları olup olmadığını bilmiyorum.

kendi adıma buzlanma sistemlerini uçuşta hiç kullanmıyorum. sadece aklıma gelirse sıkılmamak için kurcalıyorum. sadece bazı uçaklarda chekclist'e bir şekilde dahil edilmişlerse , sistem gereği aslında simul edilmemesine karşın edilmiş gibi işlem yapılmasını gerektiren durumlar olabilir.(bazı addonlar için ama PSS ve PMDG'de yok)

Hakan737Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Postby THY166 » 25 Feb 2006, 17:30

Active Sky serisinde ve FsUipc'de uzun zamandır buzlanma var , eğer Fs'de modellenmemiş ise niye koymuşlar diye düşünmeye başladım .

Bir araştıralım bunu , ben modellendiğini düşünerek eğer buzlanma ihtimali varsa açıyorum ilgili sistemleri kuralına göre .

Örnein 737'de Wing Anti-ice sistemi uçuşta birer dakikalık devreler ile çalıştırılıyor gerçeğinde bildiğim kadarıyla , bende buna dikkat edip bir dakikadan fazla bir süre kanatlardaki anti buz sistemini çalıştırmıyorum . Eğer Fs'de buzlanma olmuyorsa ciddi ciddi güleceğim kendime delice saniye tutup "aman terslik olmasın" diye uğraştığım için :)

Kayda değer ciddi bir açıklama bulursam buradan linkini (ve/veya tercümesini) gönderirim bilahare .

Sevgiler


B. Fatih Koz

[url="http://virtual.planepictures.net/search.cgi?Fatih$Koz"]VPP Screenshots[/url]

"İnsanlara Akılları Ölçüsünde Söz Söyleyiniz." Hz. Muhammed (SAV)
User avatar
THY166
VIP Member
 
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 19:00
Location: Antalya , Turkey
Name: Fatih KOZ
City: Antalya
PID: 166
Vatsim ID: 832838
Skype: fatih.koz

Postby THY166 » 25 Feb 2006, 17:45

Bulabildiklerim ;

quote:

Andrew Herd (30 June 2003)

There is endless fun to be had experimenting wiş atmospheric conditions and by turning şe rate of change to extreme I managed to create a şunderstorm over Diego Garcia şat grew so fast şat şe Lear couldn't outclimb it - somewhere around FL430 I called it quits. For what it is worş, you won't get any icing effects on performance of eişer şe props, şe carb or şe wings unless you are using şe highest realism settings and have şe weaşer dialog configured appropriately; and don't forget şat airframe icing only occurs in a relatively narrow band of temperature, so don't go setting şe outside temperature too cold, or you won't get any ice at all! Visible icing will have to wait until a later version of FS.

Kaynak : http://www.flightsim.com/cgi/kds?$=main ... 2004-1.htm



quote:

ActiveSky WxRe Program Tanıtımı

But Wake Turbulence isn't şe only new realism feature! In fact, dozens of realistic weaşer concerns are modeled and represented including icing (wiş FSUIPC), turbulence, wind elements, şunderstorms, precipitation and fog. For şe first time ever in FS, you will now have to seriously evaluate şe weaşer and adjust your flight plans accordingly in order to prevent disaster. In şe real world, weaşer is one of şe most challenging aspects of our flight environment. ActiveSky wxRE brings şis challenge and risk of consequence to your simulated flights!

kaynak : http://www.hifisim.com/activeskywxre.htm



quote:

Avsim Fs2004 Pre Review

... rain is more dense and droplets move across your windscreen. Finally, aircraft behavior responds to icing effects as şese arise.

Kaynak : http://www.avsim.com/pages/0203/century ... eview.html



Bulduklarım ve okuduklarımdan anladığım kadarı ile Fs2004'te buzlanma görsel olarak modellenmemiş lakin işlevsel olarak mevcut .

Camda buz göremeyiz ama buzlanmadan ötürü uçağımızda sistemlerde aksamalar meydana gelebilir ;)

Sevgiler


B. Fatih Koz

[url="http://virtual.planepictures.net/search.cgi?Fatih$Koz"]VPP Screenshots[/url]

"İnsanlara Akılları Ölçüsünde Söz Söyleyiniz." Hz. Muhammed (SAV)
User avatar
THY166
VIP Member
 
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 19:00
Location: Antalya , Turkey
Name: Fatih KOZ
City: Antalya
PID: 166
Vatsim ID: 832838
Skype: fatih.koz

Postby hakan737 » 25 Feb 2006, 19:08

o zaman bendemi bir sorun var?:Dgenelde 250nm uzerindeki tum ucuslarimi FL300 uzerinde yaparim dolayısı ile en az -25-30C de uçuyorum. br kere FL360'da -40'i görüdm ama hiçbirşey olmadı! yani ne motorlarda ne başka bir şeyde. bana öre eğer uçağın modellemesinde bir özellik yoksa buda bir şeye etki etmiyor demektir. hatırlarsanız pitoşeat 10000ftün üzerinde OFF olursa aninda speed indicator gidiyor. yani parametrik bir düzen olması lazım atiyorum, -40'd uçarken eğer antiice acik degilse stall olmali gibi. yanlışmı?

Hakan737Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Postby THY166 » 25 Feb 2006, 19:41

Ağabey mantık olarak doğru , mutlaka bir yerlerde bir sorun olmalı eğer buzlanma varsa .

Söylediğin gibi bu uçağın FDE yada modeliylede ilgili olabilir .

Ha bir ihtimalde Ms'in buzlanma var demesi ama bu buzlanmanın doğru dürüst çalışmaması ;) Gerçi böyle bir durum olsa mutlaka bildik sitelerde bununla ilgili komplimanlara rastlardık .

?u Xp'yi kurmayı bitireyim Fs'de kurarım akabinde ve aşırı buzlanma yapıp bir uçuş denemesi yaparım .

Bakalım birşey olacak mı ;)

Sevgiler


B. Fatih Koz

[url="http://virtual.planepictures.net/search.cgi?Fatih$Koz"]VPP Screenshots[/url]

"İnsanlara Akılları Ölçüsünde Söz Söyleyiniz." Hz. Muhammed (SAV)
User avatar
THY166
VIP Member
 
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 19:00
Location: Antalya , Turkey
Name: Fatih KOZ
City: Antalya
PID: 166
Vatsim ID: 832838
Skype: fatih.koz

Postby ntuncel » 25 Feb 2006, 21:25

Valla daha hic rastlamadim ucaga bir sey oldugunu. Mantik olarak dediginiz gibi pitot nasil bir ariza veriyorsa, icing icinde bir sorun cikmali ama ben tecrübe edemedim henüz.

Birde sunuda eklemek istiyorum, Fatih hocam normalde 1 dakikalik sürelerle acildigini belirtti, PMDG'de actigim zaman anti-ice'i yanlis hatirlamiyorsam motor anti-ice'dı, kendisi bir süre sonra kapatiyor. Gidip tekrar acmaniz gerekiyor. Oyle laf ola beri gele acislarimda görmüstüm bu özelligini :)

Cok iyi oldu bu konu, uzun amandir merak ediyordum, sormaya firsat olmamisti.

Cok tesekkürler

Nuri Tuncel
THY 1416
ntuncel
Junior Member
 
Posts: 67
Joined: 28 Apr 2005, 17:32
Location: Turkey

Postby THY166 » 25 Feb 2006, 22:15

Engine Anti-Ice için max açık kalma süresi ayda otomatik kapanma özelliğine ilişkin bir not okumadım ama Wing Anti-Ice'ın uçuşta tek seferde max. 1 dakika açık tutulduğunu , bu süreç içinde bile birtakım etkileri olduğunu fazla açık tutulmasının sorun yaptığını okudum internette 737 eğitimsel dokümanları olan bir sitede .

Uzun süreli açmak gerektiğinde bir dakika aç , iki dakika bekle tekrar aç döngüsüne ilişkin birde pilot notu vardı ama detayları tam hatırlamıyorum .

Evde linki yok sitenin , isterseniz işyerine gidince paylaşırım linki .

Sevgiler


B. Fatih Koz

[url="http://virtual.planepictures.net/search.cgi?Fatih$Koz"]VPP Screenshots[/url]

"İnsanlara Akılları Ölçüsünde Söz Söyleyiniz." Hz. Muhammed (SAV)
User avatar
THY166
VIP Member
 
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 19:00
Location: Antalya , Turkey
Name: Fatih KOZ
City: Antalya
PID: 166
Vatsim ID: 832838
Skype: fatih.koz


Return to Boeing Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 54 guests