Page 1 of 2

Kaza raporları

PostPosted: 26 Feb 2007, 19:53
by cenkcagdas
arkadaşlar,

n'olur kızmayın ama bu başlı?ı açmam lazımdı. Son zamanlarda crashed olmuş arkadaşların screen shot larını biriktiriyorum.(nedenini bilmeden) . O kadar çok birikti ki. Aralarında tecrübeli pilot arkadaşlar da var. Ben şu anda senior captain mertebesinde bir arkadaşımızı görüyorum; kaptan Mevlüt ?irvanlı boeing 737-800 uça?ı ile Ankara-Stuttgart uçuşunun son safhalarında inişe 2 nm kala kaza yapmış görünüyor; kendisi ve yolcuları için başsa?lı?ı diliyorum ( aman Allah korusun :))

Kendisinden ricam kazanın nedenini/nedenlerini açıklaması.Tabii ki cevaplamak zorunlu de?il ama bu mertebede nasıl olabiliyor böyle bir kaza merak ettim.

Bu başlık altında dileyenler kaza raporlarını yayınlasın. En azından benim gibi yeni başlayanlar bu açıklamalar sayesinde hata yapmamayı ö?renir. Gerçek hayatta da böyle raporlar yazılıyor kaza sonrasında.

PostPosted: 26 Feb 2007, 20:24
by THY808
Olmaz diye bir şey yok .Nedenini hemen açıklıyım.Gayet basit ve benden kaynaklanan bir hata sonucu kazayı yaptım.ILS yaklaşması için EDDS 25 pistine planımızı yaptık.Herşey normaldi ama ıls hattına oturamadım o sırada biraz alçak kalmıştım.Pas geçmek istemedim.Visual yaklaşmaya geçip devam etmek istedim.Ancak alçak olduğum içinde piste 2nm kala uçağı çaktık.Durum bundan ibaret

ps:Ayrıca screenshotlarınıza iyi bakarsanız sevinirim.Benim uçuşum LTBA(İstanbul)-EDDS(Stuttgart) uçuşuydu....

Mevlüt ?İRVANLI

PostPosted: 26 Feb 2007, 20:30
by cenkcagdas
cevap için teşekkür ederim kaptan. dikkat ettim , genelde inişlerde oluyor kazalar.

PostPosted: 26 Feb 2007, 22:47
by Murat Kandemir
AYRICA EN İYİ KAPTANLAR KAZA YAPMAZ DİYE BİR KURAL YOK O ANKİ DİKKATSİZLİKLE HEPİMİZ YAPABİLİYORUZ
ANCAK BU MEVLÜT KAPTANIN TÜM CRASH LARININ AÇIK OLDU?UNU GÖSTERİR
O KADAR ÇOK KAPALI ARKADA?IMIZ VAR Kİ BU BİR USTALIK GÖSTERGESİ BANA GÖREDE...
ÇÜNKÜ BAZEN UZAY MEKİ?İ GİBİ GELENLER ALANA SORUNSUZ İNEBİLİYOR NASILSA :)

PostPosted: 27 Feb 2007, 00:00
by THY656
Cenk Bey'in bu sorusunun içtenliğine tamamen katılmakla beraber sanal uçuş camiasında iniş esnasında oluşan kazaların tamamına yakınının (o an eğer fiziki bir dikkatsizlik yoksa) "ISRAR"dan kaynaklanmakta olduğuna inanıyorum.Neden aramaya gerek yok.
Yaşamımızda sadece havacılıkta değil ;diğer tüm mesleki hataların çoğu ifa edilen görevin bitirilme arzusu ile sonlandırılmasındaki ısrardır.Mesleki tecrübem bana bunu öğretmiştir.
O nedenle tüm arkadaşlara önerim şu:
Vertikal veya Lateral düzlemde pisti kaçırdınız veya pist başı ile görsel kontak kuramadınız; pas geçin arkadaşlar.İlk şık ise prosedure göre tekrar deneyin.İkinci şık ise o zaman alternatif meydana yönlenin.
Rahat rahat iniş keyfini tekrar yaşayın.Zaten bu hobinin keyfi de inişte:)

TK656
Selim Bilgin

Image

PostPosted: 27 Feb 2007, 07:22
by 1137
Bazen yok yere crash olabiliyorsunuz. FsPassengers'la ucarken basima birkac kere geldi. Gate'de butun hazirliklari yaptiktan sonra FsPassenegers'i baslatinca biranda crash olurverdim. Yanlis hatirlamiyorsam LTBS'de ucagin durdugu yer ile terminal binasi arasinda bir orantisizlik nedeni ile oluyor ama siz anasayfada crashed olarak gorunuyorsunuz.
Erdem Kaya

Image

PostPosted: 27 Feb 2007, 09:03
by Serden
FSpassenger'da "TERROR" yazip ucagin havada daha ne oldugunu anlamadan patlamasina ne dersiniz:)bende artik nasil bir passenger varsa 2 ucustan 1inde mutlaka bi problem cikariyordu.en son bi ton hazirliktan sonra kotu bir hava sartinda van-istanbul yapacaktim.o kadar hazirlandik (active sky,ground environment pro,fs ayarlari,online'a gecis,ucak hazirliklari bayaa bir zaman aliyor yinede) kalkisi takip 15 saniye sonra sol motor sustu,o kadar ani oldu ki ne oldugunu anlayamadan yerdeydim
sonuc: artik passenger kullanmiyorum,hosteslerimle bas basa ucuyorum:)

Serden NAYIN
THY2168

PostPosted: 27 Feb 2007, 12:31
by Baran
Kabin anonsları için ise bunun başka yolları da var :)

Image
Baran Karaca

THY2230
THY7230

PostPosted: 27 Feb 2007, 14:25
by bbugday
Aslında çok güzel FSP gerçekcilik katıyor. Uçağa 3-4G çektirip yolcuların çığlık atmasından inanılmaz zevk duyan tanıdıklarım var:D çok absurd şeyler yaşadım FSP'de ama terror hiç yaşamadım. Bir kere zannedersem EBBR yaklaşırken ateş açıldı uçağıma. Bas baya uçak savar ateşi :D Crash benim genellikle açık ama benim gibi crash açık olan arkadaşların en büyük derdi herhalde üstlerinde başka bir uçağın online olması sonucu yaşanan crashler. Adamı çileden çıkarıyor. O kadar hazırlan et sonra bir hiç uğruna crash ol!! [xx(]

Burak Buğday
Fly THY Captain

PostPosted: 27 Feb 2007, 15:00
by Baran
Burak kaptanım,

Dün gece de benim başıma geldi. Ltba'ya son yaklaşmada bi bi baktım adamın biri üstümde online oldu. Pmdg 737-400 müş, benimki de 800 olduğu için benim uçak dövdü tabiki [:X]

Image
Baran Karaca

THY2230
THY7230

PostPosted: 27 Feb 2007, 16:16
by cenkcagdas
Kabin anonsları olması hoş olur; hangi eklentiyi öneriyorsunuz ? terör vs istemem ama..

PostPosted: 27 Feb 2007, 18:28
by bbugday
quote:
Originally posted by cenkcagdas

Kabin anonsları olması hoş olur; hangi eklentiyi öneriyorsunuz ? terör vs istemem ama..

Image



FS passenger kullanıyoruz genellikle başka varmı o tarz program bilmiyorum ama yok galiba. FS passengerda seçme lüksünüz yok [:p] herşey olabiliyor ama bana terror saldırısı olmadı hiç şimdiye kadar sanırım seçtiğiniz zorluk derecesine göre değişiyor. Kabin anonsları için sevgili BOZO'nun yaptığı THY 100.uçak ( TC-JGU) boyamasında THY'nin yeni kabin anonsları mevcut onları ekledim ama tabi önce wav formatına falan çevirmeniz gerekli o anosları fs passenger da kullanmak için. İlginç bir kaç özellik arızalar dışında mesela yolcu hostesi taciz ediyor bana bir kere hostes gelip ''şat bastard tried to touch me'' dedi :D , içki servisini fazla yaparsanız yolcular sarhoş oluyor, Yolcu rahatsızlanabiliyor böyle bir durumda en kısa sürede inmeniz gerekiyor falan. Uzun uçuşlarda mesela yemek servisini iyi ayarlamanız lazım çünkü sadece 3 kere sıcak yemek servisi yapma hakkınız var.

Burak Buğday
Fly THY Captain

PostPosted: 27 Feb 2007, 18:32
by bbugday
quote:
Originally posted by Baran

Burak kaptanım,

Dün gece de benim başıma geldi. Ltba'ya son yaklaşmada bi bi baktım adamın biri üstümde online oldu. Pmdg 737-400 müş, benimki de 800 olduğu için benim uçak dövdü tabiki [:X]

Image
Baran Karaca

THY2230
THY7230



Ya bende genellikle IFDG airbuslarla yapışıyorum değişik bişey. Geçenlerde LTBA 36dan kalktım FENERE e döndüm bir baktım önümde bir uçağın kokpiti görüyorumm o sırada benden başka online olan tek uçak bir MNG A320iydi ve IFDG di ama nasıl crash olmadım şaştım[?] Bir kere Antalya inişinde tanık oldum böyle birşeye. Bizden bir A320 ve IFDG inişte yine bir MNGye yapıştı sanki kol uçuyorlar gibi [:p]

Burak Buğday
Fly THY Captain

PostPosted: 27 Feb 2007, 22:53
by Umut Besler
Online ucusta sadece 1 defa kaza yaptim. (Umarim bir daha olmaz)
Van'a iniste piste cok az kala nedenini halen cozemedigim bir sekilde ucak kafayi asagi egip yere dogru yoneldi. Artik piste gelmistim hatta. Piste ucagin onu cakildi. Otomatik pilot kapaliydi, hizim normaldi, anormal bir durum yoktu. Sanki trimi asagi cekmisim gibi birden ucagin burnu direk yere dondu ve pas gecmeye calissam da kurtaramadim cunku cok yakindim.

Umut Besler

PostPosted: 28 Feb 2007, 01:11
by Serden
bence recorder crash'lari da register etse iyi olur.ucus orda bitip,kayitlara crash olarak gecse ve crash'lari otomatik olarak kaydetse.gerci cost of flight $75milyon cikar ama cana gelecegine mala gelsin:)

Serden NAYIN
THY2168