Page 1 of 1

Sky Airlines yanlis limana inmis

PostPosted: 16 Aug 2006, 23:52
by murat_tiryakioglu
http://www.airliners.net/discussions/ge ... n/2940991/

"This is now happening. Local media in my hometown Poznan announce şat Turkish Sky Airlines 737 (flight no. SHY 335 from Antalya) landed by mistake on şe military airfield Poznan Krzesiny (EPKS) instead of Poznan Lawica airport (EPPO). As far as we know şere was no oşer reason of şat şan pilot's mistake. "


Murat Tiryakioglu

PostPosted: 17 Aug 2006, 10:01
by hakan737
neyseki yazının devamındaki örneklere bakılınca tek yanlış yapan pilotlar onlar değilmiş[:p]

Hakan737Guven

PostPosted: 17 Aug 2006, 16:09
by THY656
Bana bu tip haberler gerçekten garip geliyor
bizler SANAL olarak sırf havacılık sevgimizi yaşamak için dahi
1-Gideceğimiz meydanı varsa chartını yoksa Fscharts.com dan araştırarak onceden okuyoruz
2-Gideceğimiz meydanın yakınlarında başka meydanlar var mı varsa onlar ne kadar uzaklıktadır ; pist başları nerdedir? bakıyoruz
3-Hava durumuna göre destination meydanın inilicek pist başının bilgilerini FMC'ye giriyoruz.
4-Diyelim hiç bir hazırlık yapmadık. Uçuş raporuna göre ATC seni doğru meydana yaklaştırıyor.
Yani şimdi bu uçuş ekibi FMC de önceden verilen iniş meydanı yerine bambaşka bir meydana hem de local ATC uyarılarına rağmen YANLI?LIKLA iniyor.Bunun yanlışlıkla olabilmesi için uçuş ekibinin yukardaki merhaleleri başarıyla gerçekleştirmesi lazım ki bu takdirle karşılanmalı.

TK656
Selim Bilgin

Image

PostPosted: 17 Aug 2006, 17:03
by Erdem Eskio?lu
SKY Havayolları Yönetim Başkan Yardımcısı Yalım Tilev, SKY uçağının Polonyada yanlış piste inmesi ile ilgili Airport Habere açıklamalarda bulundu. Tilev, Polonya Havalimanı kule görevlilerini suçladı.

Detaylı Bilgi: http://www.airporşaber.com/hb/detay.php?id=8087

Image

PostPosted: 17 Aug 2006, 18:06
by tk1550
selamlar

gerçektende hayret verici bir haber.kaptanlar gerçekten selim kaptanın yukarıda belirttiği hazırlıkları yapmış olsa böyle bir olay nasıl yaşanabilir?

kaldı ki hatanın büyük kısmı hava trafik kont.ünde bence..sen bu uçağı radar ekranından takip etmek yükümlülüğünde isen eğer adam bir yanlışlık yapıp başka piste yöneldiğinde --huoopp arkadaşım nereye dersin!!!

ancak her durumda asıl olan yazılan çizilen değil, gerçek olan ve soruşturma sonucu netleşecek olan resmi raporda belli olur.burda böyle ahkam kesmiyimde hakan hocam tepelemesin beni:D:D:D

saygılar[8D]

tk1550-VoLKaNN

Image

PostPosted: 17 Aug 2006, 18:27
by hakan737
Yalım Tilev biraz şirketi kurtarmak adına konuşmuş. raporları ve açıklamaları beklemek lazım ama kimden? böyle bir mekanizma olmadığı için sağlıklı bir bilgi almamız çok zor.

ancak;
kimse isteyerek ve bilerek yanlış meydana inmez. YAlım Tilev'in kontrolörler ve prosedürler hakkında biraz fazla abartılı konuştuğunu düşünüyorum. görmesi lazım, öyle izin vermesi lazım vs. Bu kada rşart değil illede görmesini gerektirecek bir durum yok. önceki uçak terk etmişse ve pilot özel bir durum deklare etmemişse istediği noktadan cleared to land komutunu verebilir. bunun için ile kaptanın gözünü göreceksin diye bir kural yok.
APP'un başka konularda da konuştuğumuz gibi radar servisi olmayabilir. burası çok sık kullanılan bir meydan değil.
Uçuşun saatini bilmiyorum ama gece oldu olay herhalde.
Google'dan baktığınızda hakikaten askeri meydan inilecek asıl meydan ile aynı hizada gibi. O anda pilotlar neyi düşünüyor yada ne ile ilgileniyorlardı şartlar ne idi, kontrolör ne dedi biz bilmiyoruz.Fakat paralel havalaanlarının ve pistlerin gece yaklaşmalarında pilotları yanıltığıda bilinen bir durum. Belki fakettiler ama pas geçmek belki o an mümkün olmadı.

bu olayın nedenini şu anda oradaki pilotlardan başka bilen yok. Pilotlada kendilerini kurtarmak için hikaye yazarlarmı acaba? onuda bilemem.

Hakan737Guven

PostPosted: 17 Aug 2006, 23:02
by byuksel
Yazilanlara bakilacak olursa Sky Hava Yollarinin ucusunda F/O olarak gorev yapan T.C uyruklu bayan pilot telsiz gorusmelerindeki hatasindan sonucu meydana gelmis.

PostPosted: 18 Aug 2006, 10:26
by THY656
Ben de tamamen pilotaj hatası olduğuna inanıyorum.Ve hala anlamakta zorluk çekiyorum.Haşa pilotlarla tartışabilecek bir bilgiye sahip değilim ama allahaşkına ineceğin meydanın chart'ıda elinde değil diyelim; e peki Antalya'dan kalkarken FMC'ne destination olarak o meydanı vermedin mi?O meydanın VOR veya varsa ILS frekanslarını girmedin mi?Bunları girdiysen senin son yaklaşmada FMC'in kapalı mıydı?
O zaman sen koca uçağı VFR şartlarda yaklaştırdın ve indirdin.
Valla başka açıklama bulamıyorum

TK656
Selim Bilgin

Image

PostPosted: 18 Aug 2006, 23:47
by tridrop
Herşeyden once 2 pistin pist başı farklı.Ekipten biri olmasa digeri farketmeliydi.meydan yaklasma yardımcıları set edilmisse bile check edilmemis sanırım.Anlam veremiyorum.Ama yine de Allah kimsenin başına vermesin.Pilotların işi zor.

Gökhan.

PostPosted: 20 Aug 2006, 10:36
by Erdem Eskio?lu
Olayda Kule suçlu çıkmış:
Kara kutuyu inceleyen SKY Havayolları, Polonyada yanlış havaalanına inen uçakta, hatanın İngilizce bilmediği iddia edilen yardımcı pilot Burçin Açıkgözde değil, kulede olduğunu açıkladı.

Detaylı Bilgi: http://www.airporşaber.com/hb/detay.php?id=8120

Image

PostPosted: 20 Aug 2006, 11:18
by hakan737
haberin detayı çıkana kadar yorum yapmamayı tercih etmiştim. şimdi resim biraz daha netleşiyor ama airport haberdeki kara kutu deşifresi bana biraz gayriciddi geldi. terminolojiye uymayan bir üslubu var.

Ama burada ATC'nin hatasının ne olduğunu hala anlamış değilim. Sonuçta ILS'e serbest bırakıldıktan sonra eğer yoğun bir trafik bpiste giriş çıkışlar yoksa Kule'nin uçağı görüp 4nm'de iniş serbest demesine de gerek yok. Eğer bu bir hata ise ve kabul edilmesi gerekiyorsa buradaki hata payının büyük çoğunluğunu pilotlar üstlenmek zorunda.

Havaalanının chartında kocaman 7.4 nm önceki askeri meydanla karıştırmayın yazıyor. Daha önce söylendiği gibi uçağın elektronik uçuş sistemleri yeterli. ILS'e establish olunduysa yada olunmak üzereyse yanlış yere yapılan alçalmayı gözterecek 3 ana unsur gözden nasıl oluyorsa kaçabiliyor?
1- localizer barı gözle görülür şekilde sağda kalacaktır
2- glidepaş tutmayacaktır
3- OM ikazı alınmamış olacaktır-ki chart'a göre bu ikazın pistten 4nm önce alınmış olması gerekir (LOM noktası piste 4nm)

buradan çıkardığım sonuç, birilerinin çıkıp delikanlı gibi, "gece uçuşu yapıyorduk, son yaklaşmaya döndüğümüzde aletlere bakarak değil, görerek yaklaşmayı seçtik, önümüze gelen piste de indik" demesi lazım.yani Kulenin hatası uçağı görmeden iniş izni versiyse-ki bana göre burada %10'luk bir paya sahiptir kalan %90 ise uçuş aletlerini doğru takip etmeyen cockpit ekibine aittir.

Yazılanlardan anladığım ile yapabileceğim yorum bu. airport haberdeki "karakutu" yada VCR deşifresinin (onlaırn verdiği bilgiye göre) sonucunda bana göre ATC'yi suçlayacak bariz bir hata göremiyorum. Olsa bile pilotun inişi reddetme hakkı var.

Hakan737Guven