24/06/2006 Yerel Saat 17:30 LTCG Kaza Raporu.

How to improve safety in Virtual Flight? Write your opinions and experiences about Improving the Flight Safety ...

Postby Emirhan Izmir » 24 Jun 2006, 17:51

Değerli Evrim Kaptan ile yaptığımız arka arkaya kalkışlı Istanbul Atatürk Havalimanı'ndan Trabzon Havaalanı'na uçuş başlangıcında sık kopmalar nedeniyle Vatsim'den disconnect oldum. Internet ortamına olan bağlantımın testi amacıyla www.vatsim.net'e bağlanıp sorunsuz çalıştığı teyidinden sonra uçuş için gerekli son hazırlıkları yapıp 202 nolu kapıdan Berat Arslan'ın izni ile pushback yaptıktan sonra 36R pistine gelip kalkışımı sorunsuz yaptım. Ankara FIR'ına geçene kadar Berat Arslan'ın kontrolü altında FL290 a kadar yükselip rotama oturdum ve uçuş esnasında herhangi bir teknik problem yaşamadım, sadece kritik noktalarda yerimi ve yüksekliğimi 122.80 kanalında yayınladım.

O sırada Evrim Sutel ile sürekli olarak msn messenger üzerinden yerimizi ve hangi noktalarda olduğumuzu birbirimize söyledik. Neredeyse aynı noktadan sonra (CRM) 1000-1200 varyolar arasında alçalmaya başladık ve aramızda yaklaşık 30 nm uzaklık var idi. Önümde giden Evrim Sutel'in inisini rahatça yapabilmesi ve pistten çıkana kadar vakit kazanabilmem için alçalma sırasında 5000 feete geldiğimde 180-200 knot arasında seyrettim ki aramızda halen 30 nm var iken çok rahat bir şekilde taxi yapıp kapılara kadar yanaşabilmesi için oldukça fazla süresi olacaktı.

Oldukça rüzgarlı ve buna ek olarak görüşün sıfır olduğu, TEMEL1T STAR'ını uygulayarak Trabzon Finale geldiğim zaman pozisyonumu haber vermek amacıyla "LTCG, rnw 11 ILS established full" anonsu yaptım, ve hemen ardından Evrim'den "LTCG, Rwy 11, Vacated, taxi to parking" şeklinde anons geldiği için alçalmaya devam ettim. Tekerlerim yere değmeye çok az bir süre kala, süratim 160-165 knot arasında idi, flaplarım full açılmış idi, karşımdan gelen uçağı teker değdikten sonra ışıklarından farkettim ve tam ters yönde bana geldiğini gördüğüm için ve karşımdaki uçağın pisti terketmek için çıkacağı taxi yoluna daha çok var olduğunu görerek dümeni sağa doğru kırdım, zaten 3 numaralı otomatik fren artı speed brake artı motor freni modunda olmama karşın ben ayrıca brakelere iyice asıldım ve sonuç olarak çok düşük hızım nedeni ile son anda go around yapamayıp, duramayarak benim uçağımın wingletleri hasar görmüş, maddi kaza gerçekleşmiştir.

Olay budur.

Vacated runway xx'in anlamı, pistten çıktım, benden sonraki uçak dilediği gibi kullanır anlamındadır.

Dolayısıyla herhangi bir şekilde tekrar piste girildiği zaman haber verilmelidir, hele ki görüşün sıfır olduğu ortamda haber vermeden tekrar piste girmek büyük bir hatadır.

Önemli olan kazalardan ders almaktır, sadece maddi hasarlı kaza ile kurtulmuş olmamız büyük bir tesellidir.

Kazasız uçuşlar dileğiyle,

THY1279 EmirhanIzmir
Image
Emirhan Izmir
Newbie
 
Posts: 21
Joined: 26 Mar 2006, 23:06
Location: Turkey

Postby hakan737 » 24 Jun 2006, 19:46

benim görüşüm, istikrarsız bir bağlantı söz konusu ile eğer kritik bir anda sistemde gidip gelemelr oluyor buna balı larak uçaklardan biri disconnetc oldu ise, bu şekilde devam edilmeli ve park yernde gerekirse online olunmalıdır.

sebep;

pist içindeki uçak iyi niyetle bağlantısını tekrar yapıp, gelen traifği bilgilendirmeye çalışsa dahi, diğer uçağın bağlantısının kopup kopmadığını bilemeyecektir. bu durumda bu uçağın saatler boyunca gelip gelmeyeceğini bilemeyeceği bir mesaj için beklemesi anlamsız olur.

yerdeki uçak kısmen doğru davranarak mesaj vermeye devam edip pisti bir an önce terketmeye çalışmıssada bu tip istikararsız bağlantı anlarında sistemin sinyal alıp vermesindeki aksaklıkları göz önünde bulundurmak gerektiğinden, offline olarak güvenli bölgeye girip arzu edilirse tekrar online olmak her iki taraf içinde daha emniyetlidir

yanı şey bana göre yaklaşmadaki uçak içinde geçerlidir, devamlı sistemden kopmalar, uçuşun kritik anlarında böyle beklenmeyen bir duruma yol açabilir.

böyle durumlar için önceden öngörülmüş bir hareket planı maalesef yok. biraz yoruma ve keyfiyete bağlı ama ne yazıkki aynı zamanda kullandığımız network ağınında böyle anlarda bazı problemleri olabilir. Messanger'da görüştüğünüz halde bu kaza nasıl oldu ben asıl onu anlamadım!

çok dert etmeyin, kasti bir durum söz konusu değil nasılsa. olur arada bir böyle kazalar. geçmiş olsun.

Hakan737Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602


Return to Flight Safety

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests