Akşam Gazetesinde yayınlanan TALPA raporu

How to improve safety in Virtual Flight? Write your opinions and experiences about Improving the Flight Safety ...

Akşam Gazetesinde yayınlanan TALPA raporu

Postby THY2 » 20 May 2004, 16:41

Türkiye Havayolları Pilotları Derne?i (TALPA)'nin meydanlarımız hakkında yaptı?ı de?erlendirmeler ve talepler:

------------------------------------------------------------------
http://www.aksam.com.tr/arsiv/aksam/200 ... ndem1.html
------------------------------------------------------------------

Pilotların raporuna göre, Türkiye'deki havalimanları cihaz fakiri. Kolay iniş ve kalkışa imkan veren sistemlerin bulunmadı?ı havalimanlarında uçuş güvenli?i tehlikede

Türk Hava Yolları'nın 'Konya' uça?ının ILS eksikli?i nedeniyle sis yüzünden Diyarbakır'da düşmesinden sonra, havalimanlarının güvenli?i ile ilgili tartışmalar, pilotlar tarafından hazırlanan raporla yeni bir boyut kazandı. Türkiye'deki tüm havalimanlarını inceleyip, riskleri belirleyen Türkiye Havayolları Pilotları Derne?i (TALPA) üyesi pilotların raporuna göre, alanlarda cihaz ve araç eksikli?i had safhada. Uçuş güvenli?ini tehlikeye sokan en büyük eksiklik ise kolay iniş ve kalkışa olanak sa?layan sistemlerin bulunmaması. TALPA raporunda il il havalimanlarının bazı eksikleri şöyle sıralandı:



Adana: STAR (Standart aletli geliş yolu), ATYS, Mania haritası yok. 23 pistine herhangi bir yaklaşma planı yok. (Tercihen ILS olmalı)


A?rı: Pist kısa. (6562 ft.) En az 7500 ft. olmalıdır. Ayrıca, pist dar. (30 m.)


Ankara - Esenbo?a: Yo?un trafik nedeniyle frekans tahsisleri yetersiz kalıyor. Pistteki lastik izleri, frenlemeye olan olumsuz etkisinin kaldırılması için temizlenmeli.


Antalya: 18 pistine ILS kurulması. gerekiyor. Pist Centerline ışıkları yok.


Balıkesir: Pist kısa. (6824 ft.) En az 7500 ft. olmalı. Ayrıca pist dar (30 m.) SID ve STAR mevcut degil.

YTFAYYE ARACI TEKEL'DEN


Batman: SID ve STAR mevcut de?il. Ytfaiye aracı Tekel Yaprak Tütün Işletme Müdürlü?ü'nden temin ediliyor, personeli e?itimsiz.


Denizli - Çardak: STAR mevcut de?il. 24 pistinde ILS var, fakat yaklaşma ışıkları 06 pistinde oldu?u için görüş miniması (RVR 1000 m.) yüksek. Mania haritası yok.


Diyarbakır AB: SID ve STAR mevcut de?il. ILS tesis edilmesi uygundur. 16 pistinde yaklaşma ışıkları yok.


Elazı?: Pist çok kısa (5643 ft.) Emniyetli bir operasyon için en az 7500 ft. olmalıdır. Ayrıca pist dar.


Erzincan: SID ve STAR mevcut de?il. TAF raporunu Erzurum veriyor.


Erzurum AB: SID ve STAR mevcut de?il. 08L/26R pisti, üzerine sürülen malzeme nedeniyle ya?ışlı havalarda kaygan hale gelmektedir.


Gazintep: ILS, STAR mevcut de?il. Mania haritası yok.


Isparta: STAR mevcut de?il. ILS mevcut de?il.


Nevşehir: STAR mevcut de?il. TAF raporunu Kayseri veriyor.


Samsun: Mania haritası yok.


Şanlıurfa: STAR mevcut de?il. Pist uzunlu?u kısa(7103 ft.) En az 7500 ft. olmalıdır. Pist dar. (30 m.)


Trabzon: ATC radarı tesisi uygundur. ATIS tesisi uygundur. 29 pistine ILS tesisi uygundur.


Van: Direk yaklaşması olmadı?ı, meydan çevresinin yüksek engebeli arazi ile çevrilmiş olması ve ışıklandırma sistemindeki eksiklikler nedeniyle, gece operasyonu yapılamıyor.

LASTYK YZLERY TEMYZLENMELY


Ystanbul - Atatürk: Yo?un hava trafi?i nedeniyle; yetersiz kalan frekans tahsislerinin ve ilgili ATC Hava Trafik Kontrol teçhizatlarının artırılması zorunlu. Pistteki lastik izleri periyodik olarak temizlenmeli.


Yzmir - Adnan Menderes: 16 pistine ILS tesisi zorunludur.


Kars: STAR mevcut de?il. 24 pistinde VOR alçalması mevcut de?il. Mania haritası yok. TAF raporunu Esenbo?a veriyor.


Kayseri AB: SID ve STAR mevcut de?il. ILS mevcut de?il. Mania haritası yok.


Konya AB: SID ve STAR mevcut de?il. ILS mevcut de?il. Mania haritası yok.


Malatya AB: SID ve STAR mevcut de?il. 03 pistine herhangi bir yaklaşma planı yok. Mania haritası yok.


Mardin: SID ve STAR mevcut de?il. Mania haritası yok. TAF raporunu Gaziantep veriyor.


Muş AB: STAR mevcut de?il. Mania haritası yok. Park sahasındaki işaretlemeler yetersiz. TAF raporunu Van veriyor.

Hangi sistem ne işe yarıyor


ATIS (Automatic Terminal Information Service): Havaalanı hakkında kısa ve gerekli bilgiler içeren bir mesajdır. Kullanılan pist, hava durumu gibi bilgiler içerir. Bu sayede Hava Trafik Kontrolörleri pilotlara aynı bilgileri defalarca tekrarlamaz.


VOR-VHF Imnidirectional Radio Range: VHF frekansı çalışan çok yönlü radyo seyrüsefer istikamet cihazı.


ILS (Instrument Landing System - ILS Aletli Yniş Sistemi): Görüşün kötü oldu?u hava koşullarında, uça?ın piste yaklaşmasını ve piste elektronik cihazlarla emniyetli iniş yapmasını sa?lar.


SID (Standart Instrument Departure): Standart Aletli kalkış sistemi.


STAR (Standart Instrument Arrival Route): Standart aletli geliş yolu sistemi.


Mania Haritası: Engelleri gösteren harita, (yüksek elektrik gerilim hatları, a?aç, tepe, telgraf direkleri v.b)


TAF raporu: 24 saatlik hava tahmini.
User avatar
THY2
VIP Member
 
Posts: 299
Joined: 18 Aug 2001, 18:33
Location: Istanbul
Name: Bülent AKBAY
PID: 2

Postby THY1125 » 20 May 2004, 18:13

yazık yaa [V]

Buğra Oğuzülgen
TK1125
Second Officer
THY1125
Senior Member
 
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 21:23
Location: Turkey
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125

Postby canery » 20 May 2004, 19:30

Türkiye'de pilot olmakta bayağı zormuş yaa:D

Caner Yalçın
TK1106
021987@ttnet.net.tr
canery
Junior Member
 
Posts: 64
Joined: 08 Apr 2004, 18:31
Location: Turkey


Return to Flight Safety

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests