Uçağın camından giren leylek, pilotu s&#

How to improve safety in Virtual Flight? Write your opinions and experiences about Improving the Flight Safety ...

Uçağın camından giren leylek, pilotu s&#

Postby THY2 » 02 Apr 2004, 13:48

Bugün Hürriyet Gazetesindeki haber.


Uça?ın camından giren leylek, pilotu sıyırdı

Ystanbul Atatürk Havalimanından kalkan Gaziantep uça?ı, leylek sürüsünün içine girince tehlikeli anlar yaşandı. Bir leylek uça?ın kokpit camına çarparak kırdı ve kokpiti kan gölüne çevirdi.

Adanaya gitmek üzere geçti?imiz salı günü saat 14.45de 61 yolcusuyla Atatürk Havalimanından kalkan TC-ŞE kuyruk tescilli RJ-100 tipi Gaziantep uça?ı, tırmanışa geçti?i sırada leylek sürüsünün içine girdi. Uça?ın çeşitli bölgelerine şiddetle çarpan leylekler, önce sol taraftaki bir numaralı motoru devre dışı bıraktı, kokpit camına çarpan bir leylek ise menteşeleri patlatarak içeri girdi. Yardımcı pilot Tolga Sancarlının başını sıyırıp şapkasını uçuran leylek, kokpiti de kan gölüne çevirdi. Kaptan pilot Aslan Özkan, bir motoru devre dışı kalan uça?ı Atatürk Havalimanına döndürdü. 18 yıllık deneyimi olan kaptan pilot Özkan, olayı şöyle anlattı:

Kalkıştan sonra yaklaşık, 2 bin 500 feet yükseklikte, görebildi?im kadarıyla 20 ya da daha fazla kuş uça?a çarpmaya başladı. Bir tanesi benim bulundu?um taraftaki sol ön cama, biri sa? yan cama, birkaç tanesi sol kanada çarptı. Yaklaşık 8-10 tanesi de motora girmiş. Bir numaralı motorun iç tarafı tamamen parçalandı ve aşırı sarsıntı oldu. Bu sırada, sa? yan tarafa çarpan kuş, çarpmanın etkisiyle camın menteşesinin arasından kokpite girdi. Kuşun parçaları üzerimize geldi, kokpit kanlar içinde kaldı.

KANAT GÖÇTÜ

Kuş sürülerinin çarpmasıyla uça?ın sol kanadında hafif göçme yaşandı?ını anlatan Özkan, camın menteşesinin hava kaçışına neden oldu?unu, geri dönüş için Atatürk Havalimanı Kontrol Kulesiyle irtibata geçtiklerini söyledi. Acil iniş için kuleyle konuştuklarını belirten Aslan Özkan, Kuleye bilgi verdik. Acil iniş işlemlerini yaptık ve radarla limana yaklaştırıldık. Bir motor durmuş vaziyette inişimizi yaptık dedi.

Mart ve nisan ayları pilotların kabusu

Uça?ın motorunun durması halinde neler yapılması gerekti?i konusunda sürekli e?itim aldıklarını ve kuş çarpması anında da hiçbir panik yaşamadı?ını vurgulayan slan Özkan, şunları söyledi:

Mart ve nisan ayları kuşların göç mevsimi oldu?u için pilotlara büyük tehlike oluşturuyor. Ancak biz her duruma karşı gerekli e?itimlerimizi alıyoruz. Çarpma anında sadece uça?ı nasıl sa?lıklı bir biçimde yere indirebilece?imi düşündüm. Çarpma sonrası yolcular arasında biraz panik yaşandı ama daha sonra yaptı?ım anonsun ardından herkes sakinleşti.

Göçmen kuş sürüleri Uçak da düşürüyor

Kuş sürüleri birçok ölümlü ve yaralanmalı uçak kazalarına neden olmuştu. Bunlardan bazıları şöyle:

Ekim 1960da Boston-Miami seferini yapan uça?ın dört motorundan üçüne sı?ırcık sürüsü girmesi sonucu Boston Limanına düşen uçakta bulunan 72 yolcu hayatını kaybetmişti.

Temmuz 1962de de DC-8 tipi uçak, Lahor semalarında uçarken kokpitin camına çarparak içeri giren bir kartal, ikinci pilotun ölümüne neden olmuştu.

Nisan 1988de ABDde uça?ın kokpit camını delerek içeri giren 5.5 kilogram a?ırlı?ındaki bir kuş ikinci pilotun ölümüne, kaptan pilotun da yaralanmasına yol açmıştı.

Uzman görüşü

Kokpitin camı 6 cm

Uça?ın kritik hızla uçtu?u iniş veya kalkışlarda, kuş çarpması, uçuş emniyeti açısından büyük tehlike oluşturuyor. Kuş çarpmaları genellikle 0-200 metre yükseklikler arasında meydana geliyor. Havacılık tarihinde en yüksek kuş çarpma olayı 10 bin metrede tespit edildi. En tehlikeli kuş türü arasında martı, leylek ve kanada kazı gibi büyük kuşlar yer alıyor. Uçak gövdeleri ve motorlar kuş çarpmalarına dayanıklı olarak tasarlanıyor. Pilotların görev yaptı?ı kokpitin ön camının kalındı?ı, yolcu uçaklarında 6 santimetreyi buluyor.
User avatar
THY2
VIP Member
 
Posts: 299
Joined: 18 Aug 2001, 18:33
Location: Istanbul
Name: Bülent AKBAY
PID: 2

Postby EmirhanKöksalTHY » 02 Apr 2004, 21:43

Meksika Devlet Başkanının Uçağına Yıldırım Çarpmış.Boeing 757 tipi uçağın Knadına Büyük bir gürültüyle yıldırım Çartı.Güvenli iniş yapan uçakta yaralanan olmadı.

Image

TK192 A310 and Check Captain Emirhan Köksal
EmirhanKöksalTHY
 

Postby Ybrahim KAYA » 29 Mar 2005, 12:20

.
Ybrahim KAYA
Newbie
 
Posts: 12
Joined: 12 Feb 2005, 15:18
Location: Canada

Postby THY7 » 29 Mar 2005, 17:05

quote:
Originally posted by İbrahim KAYA

Süper bi haber yav :) Valla görmek isterdim menteşenin arasından leylek girmiş :D vıcıkvıcık

Leylek eti güzelmidir acaba[?]

Image



Espirilerinizi heyecanla takip ediyoruz İbrahim bey ...
Leylek etinin güzel olup olmadığını tadarak öğrenebilirsiniz,deneyimlerinizi bekliyoruz.

Berhan Dönmez
TRVACC11-FLYTHY~7~
User avatar
THY7
Officer
 
Posts: 685
Joined: 19 Aug 2001, 03:52
Location: Turkey
Name: Berhan DONMEZ
City: Istanbul
PID: 7
Vatsim ID: 813296
Skype: totik82

Postby Hayrettin » 29 Mar 2005, 22:26

quote:
Originally posted by TC-BHN

quote:
Originally posted by İbrahim KAYA

Süper bi haber yav :) Valla görmek isterdim menteşenin arasından leylek girmiş :D vıcıkvıcık

Leylek eti güzelmidir acaba[?]

Image



Espirilerinizi heyecanla takip ediyoruz İbrahim bey ...
Leylek etinin güzel olup olmadığını tadarak öğrenebilirsiniz,deneyimlerinizi bekliyoruz.

Berhan Dönmez
TRVACC11-FLYTHY~7~




:D

Hayrettin Gurkok
TK795 - Captain
...Flying LTCG-LTAC-LTBI...
Hayrettin
Newbie
 
Posts: 9
Joined: 08 Feb 2003, 15:32
Location: Turkey

Postby Ybrahim KAYA » 30 Mar 2005, 10:20

.
Ybrahim KAYA
Newbie
 
Posts: 12
Joined: 12 Feb 2005, 15:18
Location: Canada

Postby THY7 » 30 Mar 2005, 14:20

quote:
Originally posted by İbrahim KAYA

Berhan kardeşim , Benim amacım öyle espiri yapmak felan değildi vallahi , Öyle sadece haber e yorum yazdım , allah korusun kötü bişi ama , yani komik geldi , yazdım öyle bişi , ayrıca gel ben sana leylek eti yediririm :)

Image


Her kuşun eti yenmez,dikkatli olun ... Boğazınızda kalır mazallah!

Berhan Dönmez
TRVACC11-FLYTHY~7~
User avatar
THY7
Officer
 
Posts: 685
Joined: 19 Aug 2001, 03:52
Location: Turkey
Name: Berhan DONMEZ
City: Istanbul
PID: 7
Vatsim ID: 813296
Skype: totik82

Postby Ybrahim KAYA » 30 Mar 2005, 15:26

Berhan Kaptan
Ben bu aralar hiç iyi değilim , kafam çok dolu. Yukarıda yazdıklarımı sildim , hiç hoş şey yazmamışım , umarım beni anlarsınız. sevgiler saygılar.
Ybrahim KAYA
Newbie
 
Posts: 12
Joined: 12 Feb 2005, 15:18
Location: Canada

Postby THY7 » 31 Mar 2005, 01:33

Sğl kaptan ...

Berhan Dönmez
TRVACC11-FLYTHY~7~
User avatar
THY7
Officer
 
Posts: 685
Joined: 19 Aug 2001, 03:52
Location: Turkey
Name: Berhan DONMEZ
City: Istanbul
PID: 7
Vatsim ID: 813296
Skype: totik82


Return to Flight Safety

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests

cron