by hakan737 » 08 Dec 2011, 01:19
Benim düşünceme göre, eğer böyle bir şey için topluca hareket edeceksek, gerçekten "dernek" veya varsa resmi olarak "klüp" olmasında fayda var. Yarın öbürgün bir faaliyet yapılmak istendiğinde resmi makamlara başvurmak, kurumsal olarak bir talepte bulunmak, varsa dernek+eğitim faaliyeti gibi şeylerin getireceği bazı yasal ve vergisel kolaylıklardna faydalanarak ekipman edilnmek hatta gerçek uçuşlar yapmak konusunda bir zemin hazırlamak için "resmi" birşey olması herzaman iyidir.
Dernek olmanın kendi içinde bazı bürokratik mecburiyetleri var haklı olarak. Çoğumuzun bildiği gibi ciddi bir iş.
1-başkan+yönetim kurulu+denetçi+sekreter(şart değil) +üyelerden oluşmak zorunda
2-resmi bir tüzük ve önceden planlanmış bütçe doğrultusunda aidatların makbuz karşılığında toplanması ve resmi kayıtların tutulması.
3-dernek lokali
4-demirbaşlar
şimdi uzun uzadıya yazmıyorum ama derneğin bir miktar daha masrafı var.
Buna ilave olarak bir lokalin şu giderleri var;
1-kira
2-genel giderler1 (varsa aidat,elektrik,su,telefon,internet)
3-genel ve sabit giderler ,sair masraflar (belli olmaz ne olacağı, yeme içmeden,temizlik,güvenlik alarm ücretine kadar değişebilir)
4-demirbaş giderleri (bilgisayarlar,kablolama, ileriye dönük yatırımlar için finansman vb)
buradaki madelerin karşısına kafanızdan bir rakam koyun , üç aşağı beş yukarı finansal tablo ona yakın olur
Bunlar küçük gibi görünen ama sonradan üst üste toplayınca birkaç bin tlyi bulan rakamlar olabilir.Birçok şey bağış yolu ile yerine konabilir.Örneğin ATC servisi vermek isteyenler için eski bilgisayarlar gayet rahat iş görür. DVD vs seyretmek için eski TVler dvd playerlar vs onlar pek problem değil birşekilde çözülür.
Benim bu saatte aklıma geleler bunlar.En önemli konu, "sürdürülebilir" olmak. Yani buna geçici bir heves gözü ile bakmamak gerekiyor.Yapması zor kaybetmesi kolay şeyler bunlar çünkü.
Hakan"737"Güven