EDDH - LTBA seferi, MD82 ile havada korku dolu anlar :)
Posted: 24 Jul 2010, 19:39
Selam Dostlar, kısa bir tatilin ardından çok özlediğim MD82 im ve ben EDDH-LTBA seferiyle kaldığımız yerden başlıyoruz. Yolda Armağan kaptanımla keyifli bir sohbet başlıyor. Yaklaşık 1 saat 20 dk kadar sorunsuz uçuyoruz. Her zaman yaptığım gibi 30 dk.da bir yakıt ortalaması kontrolü dahil gerçekçilik adına her şeyi sürekli kontrol ediyorum. Birden uçuş güvertesinde ikaz sesleri ve uyarı lambaları harekete geçiyor.
PFD, ND, IAS, altimetre, varyometre hepsi gitmiş, hatta transponder bile INOP. ATC yok, TCAS de çalışmıyordur muhtemelen, ya da en azından benimki algılasa bile karşıdan gelenler beni görmeyecek, boşver, kabul edilebilir bir risk, şimdi uçağı tek parça olarak havada tutma zamanı. Şaşırmakla birlikte hemen harekete geçiyorum, hızlı bir durum değerlendirmesi; A/P kapanmış, A/T kapanmış, motorlar faal, sadece EPR-1 göstermiyor, VOR needle faal. Hah tamam, Rfinder’dan hemen EDDH-LTBA rotası çıkarıyorum VOR frekanslarının bir ikisini deneyerek rota üzerinde kabaca nerede olduğumu buluyorum. Burada da ilginç bir durum var, sol VOR göstergesi sadece NAV2 yi (yani F/O nun frekansını) gösteriyor. Bu kez sesli altitude uyarısı alıyorum. Demek ki uçak MCP de yazan FL330 dan ya alçalmaya ya yükselmeye başlamış. Yol boyunca ara ara alçalmış kendiliğinden durumu her seferinde düzeltmişti, demek ki alçalıyorum. Camdan sola bakıyorum hava açık, yer görünüyor, güzel, nirengi noktası var, bırak alçalsın, iyi de varyo ne? Ya overspeed olursak? Gaz kessem mi? Birgen Air ‘in 757 si gibi olmayalım sonra? Nirengi ne kadar alçaldığımı anlatamayacak kadar uzak henüz. Terlemeye başlıyorum. Bir yandan Armağan Kaptan MD82 lerin pilot paraşütünün nereye konduğunu tarif ediyor , diğer yandan acil inişe davet ediyor, inelim de nereye? Bu manasız VOR isimleri şehir ismi vermiyor ki bana? Enroute chart da yok . Gerçekçilik açısından hiç servinfo da kullanmadım bugüne kadar. Telefon çalıyor, kim olduğuna bile bakmadan sessiz çalmaya geçiriyorum. Öbür taraftan arıyorlar herhalde, yolcu sayısını sorup ona göre yer ayıracaklar muhtemelen . Birden aklıma bir şey geliyor. Tabii ya, bu Maddog un F/O koltuğu da var, hemen oraya geçiyorum
O da ne? Her şey faal ! Ulan F/O, söylesene be! 2 saattir buram buram terliyoruz, bizim F/O nun umurunda değil, derhal kendisini camdan atıyorum. Halbuki az önce de geçmiştim, NAV2 yi set etmek için bu tarafa geçmiştim. Pes valla bakar kör olmuşuz, nasıl da görememişim? F/O ya yazık oldu ! A/P yi F/O konumuna getiriyorum, derin bir ohhh çekiyorum Armağan Kaptan’a. FMC bile faal burada. Hemen durumu düzeltiyorum, rotadan hafif sapmışız, ayrıca az önce alçalma değil yükselme yaşamışız. Vertigo olmuşuz yani. Sorun yok, her şey kontrol altında, kalan sürede umarım bir şey olmaz diye dua ederek LTBA ya doğru yol almaya devam ediyorum. Neden divert yapmıyorum? Şirket çıkarları söz konusu, yakıt ateş pahası, basına yansıyacak falan filan. Hiç F/O olarak indirmemiştim bu kuşu, bu ilk olacak, hadi hayırlısı. Bu arada ne olmuş olabilir? Sol Pitot tüpüne mi bir şey oldu? IAS, varyo, altimetre bununla açıklanabilir, de, EPR niye göstermiyor? PFD, ND ? Neyse ne, biz işimize bakalım. Ohh, 122.80 de NTL çağrı adlı pilotun LTBA ya yaklaşma uyarılarını okuyorum, 112.5 de 180 nm vermeye başladı çok şükür, inelim toprağı (ekranı) öpeceğim. Bu yazıyı yazarken bir yandan da alçalma devam ediyor, Haydaa, SADIK’a inbound olduk ama bizim FlyTHY den bir arkadaş daha inbound oldugunu bildiriyor, anlayış gösterir mi acaba?
LTBA Trfc, PAN PAN PAN, some systems INOP on board, 10 nm to SADIK, passing 5000 ft raporu çekiyorum. Galiba ondan önce ineceğim, mesele yok.
Yeter be kardeşim, ILS de gitti. Biraz yamuk olsa da manuel yaklaşıyorum.
Çok şükür indik, bundan sonrası artık Technic’in işi… Ne kadar da bağlanmışız şu FS ortamına. Uzun zamandır forumlara yazma fırsatı bulamamıştım, yazmayı da, uçmayı da, sizleri de özlemişim, iyi tatiller…
PFD, ND, IAS, altimetre, varyometre hepsi gitmiş, hatta transponder bile INOP. ATC yok, TCAS de çalışmıyordur muhtemelen, ya da en azından benimki algılasa bile karşıdan gelenler beni görmeyecek, boşver, kabul edilebilir bir risk, şimdi uçağı tek parça olarak havada tutma zamanı. Şaşırmakla birlikte hemen harekete geçiyorum, hızlı bir durum değerlendirmesi; A/P kapanmış, A/T kapanmış, motorlar faal, sadece EPR-1 göstermiyor, VOR needle faal. Hah tamam, Rfinder’dan hemen EDDH-LTBA rotası çıkarıyorum VOR frekanslarının bir ikisini deneyerek rota üzerinde kabaca nerede olduğumu buluyorum. Burada da ilginç bir durum var, sol VOR göstergesi sadece NAV2 yi (yani F/O nun frekansını) gösteriyor. Bu kez sesli altitude uyarısı alıyorum. Demek ki uçak MCP de yazan FL330 dan ya alçalmaya ya yükselmeye başlamış. Yol boyunca ara ara alçalmış kendiliğinden durumu her seferinde düzeltmişti, demek ki alçalıyorum. Camdan sola bakıyorum hava açık, yer görünüyor, güzel, nirengi noktası var, bırak alçalsın, iyi de varyo ne? Ya overspeed olursak? Gaz kessem mi? Birgen Air ‘in 757 si gibi olmayalım sonra? Nirengi ne kadar alçaldığımı anlatamayacak kadar uzak henüz. Terlemeye başlıyorum. Bir yandan Armağan Kaptan MD82 lerin pilot paraşütünün nereye konduğunu tarif ediyor , diğer yandan acil inişe davet ediyor, inelim de nereye? Bu manasız VOR isimleri şehir ismi vermiyor ki bana? Enroute chart da yok . Gerçekçilik açısından hiç servinfo da kullanmadım bugüne kadar. Telefon çalıyor, kim olduğuna bile bakmadan sessiz çalmaya geçiriyorum. Öbür taraftan arıyorlar herhalde, yolcu sayısını sorup ona göre yer ayıracaklar muhtemelen . Birden aklıma bir şey geliyor. Tabii ya, bu Maddog un F/O koltuğu da var, hemen oraya geçiyorum
O da ne? Her şey faal ! Ulan F/O, söylesene be! 2 saattir buram buram terliyoruz, bizim F/O nun umurunda değil, derhal kendisini camdan atıyorum. Halbuki az önce de geçmiştim, NAV2 yi set etmek için bu tarafa geçmiştim. Pes valla bakar kör olmuşuz, nasıl da görememişim? F/O ya yazık oldu ! A/P yi F/O konumuna getiriyorum, derin bir ohhh çekiyorum Armağan Kaptan’a. FMC bile faal burada. Hemen durumu düzeltiyorum, rotadan hafif sapmışız, ayrıca az önce alçalma değil yükselme yaşamışız. Vertigo olmuşuz yani. Sorun yok, her şey kontrol altında, kalan sürede umarım bir şey olmaz diye dua ederek LTBA ya doğru yol almaya devam ediyorum. Neden divert yapmıyorum? Şirket çıkarları söz konusu, yakıt ateş pahası, basına yansıyacak falan filan. Hiç F/O olarak indirmemiştim bu kuşu, bu ilk olacak, hadi hayırlısı. Bu arada ne olmuş olabilir? Sol Pitot tüpüne mi bir şey oldu? IAS, varyo, altimetre bununla açıklanabilir, de, EPR niye göstermiyor? PFD, ND ? Neyse ne, biz işimize bakalım. Ohh, 122.80 de NTL çağrı adlı pilotun LTBA ya yaklaşma uyarılarını okuyorum, 112.5 de 180 nm vermeye başladı çok şükür, inelim toprağı (ekranı) öpeceğim. Bu yazıyı yazarken bir yandan da alçalma devam ediyor, Haydaa, SADIK’a inbound olduk ama bizim FlyTHY den bir arkadaş daha inbound oldugunu bildiriyor, anlayış gösterir mi acaba?
LTBA Trfc, PAN PAN PAN, some systems INOP on board, 10 nm to SADIK, passing 5000 ft raporu çekiyorum. Galiba ondan önce ineceğim, mesele yok.
Yeter be kardeşim, ILS de gitti. Biraz yamuk olsa da manuel yaklaşıyorum.
Çok şükür indik, bundan sonrası artık Technic’in işi… Ne kadar da bağlanmışız şu FS ortamına. Uzun zamandır forumlara yazma fırsatı bulamamıştım, yazmayı da, uçmayı da, sizleri de özlemişim, iyi tatiller…