Page 2 of 2

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 20 Jan 2021, 00:04
by artuncs
THY4274 wrote:Yeni LUA dosyası ile aerosoft ışıkları tamamen çözülmüş fakat bugün iki uçuşta da reverse'leri 60 kt üzerinde kapamama rağmen ceza yedim. FDR'da throttle seviyesini -2 olarak gördüm bir kaç kere ondan olabilir..


80kt altina dusmeden reverse'leri kapamis olun.

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 20 Jan 2021, 04:54
by THY1592
Anıl hocam ellerine saglık, sorunlar cozulmus gibi fakat Mert kaptanın bahsettigi sorunu dun bende yasadım Reverse bir problem var gibi mesala ben dunku ucusta hic reverse acmadıgım halde ceza kesti FDR...
Sevgilerimle

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 20 Jan 2021, 10:00
by THY4100
Verdiğimiz sürekli negatif değer, muhtemelen A330'un gaz kadranı mantığı kafasına esip gerçekten bir anlık 0 olduğunda ortalamada -2'ye neden oluyor. Ben reverse'leri hep reverse tuşunu bıraktıktan sonra HOTAS'ı birazcık ileriye ittirerek kapattığımdan denerken gözümden kaçmış olmalı.

Bir sonraki güncellemede reverse için bir kontrol ekleyebilirim. Hatta şu an LUA kodunda negatif değeri sadece <%4 ile >%0 arasında veren bir fonksiyon mevcut. Fakat A330 gaz kolu konumunu kullanıcı girişinden bağımsız olarak sürekli güncellediğinden, bu fonksiyonun çok sık çalışması LUA'nın FPS'yi düşürmesine neden oldu, ben de inaktif olarak bıraktım.

Zamanım olunca inceleyeceğim. Performansı düşürmeden bir çözüm bulabileceğimize eminim.

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 20 Jan 2021, 12:06
by THY4179
THY4274 wrote:Yeni LUA dosyası ile aerosoft ışıkları tamamen çözülmüş fakat bugün iki uçuşta da reverse'leri 60 kt üzerinde kapamama rağmen ceza yedim. FDR'da throttle seviyesini -2 olarak gördüm bir kaç kere ondan olabilir..


Selamlar ,

Bende öyle bir ceza olmuyor suanda sıkıntısız çalışıyor fakat Aerosoft ta soyle bir sıkıntı var PFD yenileme hızı 12 fps, yani PFD diğer ucaklarada olduğu gibi çok akıcı değil hatta bazen hand fly bu yuzden zor oluyor.

Ben bu nedenle 80 knt görünce PFD de kapıyorum o arada anlık geçikme olabiliyor yenilemeden dolayı. İkinci yolu ile "panel_fallback" klasörü içinde display klasöründe CPT_PFD.xml dosyasını notpad'le açıp <Frequancy>12</frequancy> olan 2 satırda 12 leri 30 yapabilirsiniz fakat bu overall fps'yi düşürebilir biraz.

İyi Uçuşlar

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 20 Jan 2021, 18:43
by THY4100
Gerekli değişiklikleri yaptım, ortalamayı düzenleyen negatif gaz kolu değerleri sadece belirli aralıklarda aktif oluyor ve dinamik olarak değişiyor.

- Algoritma ancak gaz kolu %4 altında ve %0 üzerinde (gerçekte %0 iken, Aerosoft'un verdiği değerler) ise saniyede sadece 2 kere olmak üzere çalışıyor, bunun dışında hiç çalışmıyor, çalıştığında bile FPS'ye bir etkisi yok.
- Ortalamayı güncel gaz kolu değerlerini okuyarak düzenlediği için, gerçekten reverse olmadığı sürece için negatife (reverse) geçmesine izin vermiyor.

Motorlar havada çalışırken %0 değerini her zaman göstermeyebilir, gaz kolu yer yer %4 üzerinde de kalıyor. Fakat yerdeyken %0 gösterdiğini ve reverse sonrası hemen %0 veya daha büyük değerlere dönebildiğini (reverse olmayan) test ettim.

Bu yeni versiyonu (v1.0.2) buradan indirebilirsiniz. Sizlerden gelecek geri bildirimler sonrası, eğer çözüm başarılı bir şekilde sağlanmışsa Erhan hocam ana sayfaya da upload edecektir.

:so_happy:

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 20 Jan 2021, 19:55
by THY4274
THY4100 wrote:Gerekli değişiklikleri yaptım, ortalamayı düzenleyen negatif gaz kolu değerleri sadece belirli aralıklarda aktif oluyor ve dinamik olarak değişiyor.

- Algoritma ancak gaz kolu %4 altında ve %0 üzerinde (gerçekte %0 iken, Aerosoft'un verdiği değerler) ise saniyede sadece 2 kere olmak üzere çalışıyor, bunun dışında hiç çalışmıyor, çalıştığında bile FPS'ye bir etkisi yok.
- Ortalamayı güncel gaz kolu değerlerini okuyarak düzenlediği için, gerçekten reverse olmadığı sürece için negatife (reverse) geçmesine izin vermiyor.

Motorlar havada çalışırken %0 değerini her zaman göstermeyebilir, gaz kolu yer yer %4 üzerinde de kalıyor. Fakat yerdeyken %0 gösterdiğini ve reverse sonrası hemen %0 veya daha büyük değerlere dönebildiğini (reverse olmayan) test ettim.

Bu yeni versiyonu (v1.0.2) buradan indirebilirsiniz. Sizlerden gelecek geri bildirimler sonrası, eğer çözüm başarılı bir şekilde sağlanmışsa Erhan hocam ana sayfaya da upload edecektir.

:so_happy:


Charter LTFM - LTBA uçuşu ile test ettim ceza almadım.

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 23 Jan 2021, 09:50
by THY3990
Aerosoft A330 dan alakasız olarak, yeni luadan sonra fslabs kapı algılamada sorun çıkıyor.Önceden sorunsuz çalışıyordu. Bilginize.

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 23 Jan 2021, 10:20
by THY4100
FSLabs kapı algılama fonksiyonu v0.1.3-temporary'den beri kapalı. FSLabs'ın o zamanki güncel sürümü daha önce olan bir mantık hatasını geri getirdiğinden dolayı kapatıldı. Gerekli bildiriyi yapmıştım burada, ayrıca kapatma nedenimizin tam detaylı açıklaması FSLabs forumlarında.

Maalesef FSLabs'dan bu konuda cevap bile alamadım.

Düzeltmişlerse, FSUIPC\Turkish Virtual Lua\fslabs3.lua dosyasını metin düzenleyici ile açıp;
Code: Select all
-- ! Temporarily disabled.
-- event.Lvar("L:FSLA320_pax_door1", pollrate, "writeDoor1")
burada 2.satırdaki "-- " kısmını kaldırırsanız, sim bir dahaki açılışta yeniden devreye alır kapı kontrolünü. Ben de sonraki sürümde yeniden varsayılan olarak aktif hale getiririm.
Code: Select all
-- ! Temporarily disabled.
event.Lvar("L:FSLA320_pax_door1", pollrate, "writeDoor1")

Düzeltmemişlerse ben yapabileceğim tüm lobiyi yaptım bu konuda. Adminlere mesaj attım, FSLabs forumlarındaki açıklamayı yazdım. Hiç birine cevap alamadım. Bu ürüne sahip olan arkadaşlar da FSLabs forumlarında destek vererek lobi yapabilirler, belki hiç değilse cevap alırız, bunun dışında yapılabilecek bir şey yok.

FSLabs bu tür şeylerde, "beğenmiyorsanız kullanmayın kardeşim" gibi bir tutum izleyen bir şirket. Offsetler için SDK yayınlayacağız deyip, sonra kokpit arayüz cihazlarına özel sürücüye çevirip bundan para alan; offsetleri gizlemek için ellerinden geleni yapan, bu tür ihtiyaçlara omzu silken, kısacası P3D ürün segmentindeki tekelinden şımarıklık çıkaran bir şirket. Bu A320'nin betasından beri cebelleşiyoruz bu arkadaşlar ile, LUA'lar içinde de en büyük cambazlıkları bunlar için yapmak zorunda kaldım. LUA ile sıfırdan barometre referans sistemi yazdım, bu başka hiçbir eklentide gerek olmayan bir şey.

Umarım MSFS için olan FBW A32NX bunlar A320'nin MSFS versiyonunu çıkaramadan payware seviyesine yetişir de, bu şımarıklıkları boğazlarına dizilir. Buraya da içimi dökmüş olayım böylece.

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 23 Jan 2021, 10:34
by THY3990
Fikret Hocam selamlar,
Ben güncelleme yapmadan önceki kullandığım lua dosyası sürümünü bilmiyorum fakat bu eski sürüm, FsLabsin son sürümünde sorunsuz olarak kapıyı algılıyordu.
Ben güncelledikten sonra sanırım belirttiğiniz kısım aktif olmadığı için algılamadı.
Birazdan dediğinizi uygulayıp test edeceğim. Verdiğiniz emekler için ne kadar teşekkür etsek az hocam. Ellerinize sağlık.
Umarım dedikleriniz olur ve MSFS uçulabilecek zamana geldiğinde yine bunların eline kalmayız.

İyi haftasonları.

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 23 Jan 2021, 11:13
by THY3716
Çözüm.. Xplane :)

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 23 Jan 2021, 11:55
by THY3990
THY4100 wrote:
Düzeltmişlerse, FSUIPC\Turkish Virtual Lua\fslabs3.lua dosyasını metin düzenleyici ile açıp;
Code: Select all
-- ! Temporarily disabled.
-- event.Lvar("L:FSLA320_pax_door1", pollrate, "writeDoor1")
burada 2.satırdaki "-- " kısmını kaldırırsanız, sim bir dahaki açılışta yeniden devreye alır kapı kontrolünü. Ben de sonraki sürümde yeniden varsayılan olarak aktif hale getiririm.
Code: Select all
-- ! Temporarily disabled.
event.Lvar("L:FSLA320_pax_door1", pollrate, "writeDoor1")

Düzeltmemişlerse ben yapabileceğim tüm lobiyi yaptım bu konuda. Adminlere mesaj attım, FSLabs forumlarındaki açıklamayı yazdım. Hiç birine cevap alamadım. Bu ürüne sahip olan arkadaşlar da FSLabs forumlarında destek vererek lobi yapabilirler, belki hiç değilse cevap alırız, bunun dışında yapılabilecek bir şey yok.



Anıl hocam dediğiniz şekilde yaptım normal algıladı. Teşekkür ederim.

Bahadır abi çözüm MSFS uçulabilir hale gelene kadar Prepar3d ye dayanmak :D