FDR Ve Aerosoft A330

Only for Turkish Virtual Pilots!

FDR Ve Aerosoft A330

Postby THY4179 » 16 Jan 2021, 23:32

Selamlar,

Uzun bir süreden sonra XPlane'den P3Dv5'e geçiş yaptım. 2 sim'i aynı anda kullanıyorum. Fakat a330 ile ilgili 2 sorunum var. Bunlar;

- FDR ışıkları görmüyor, FDR yükleme paketinden çıkan aerosoft lua dosyasını kopyaladım ve otomatik çalışması için gerekli ini eklemesini yaptım. Fakat yine de FDR görmüyor. FSUIPC üzerinden tuş atadım fakat başka bir çözümü var mıdır ?

- Birde gaz kolu "0"da olmasına rağmen FDR "%4" olarak görüyor ve bu yüzden park brake'i gaz kolları "IDLE" da değilken açtın diyerek ceza veriyor.

Bu iki sorunu yaşayan ve çözüm önerisi olan varsa sevinirim.

İyi Uçuşlar

Şafak Çaylı
User avatar
THY4179
Junior Member
 
Posts: 54
Joined: 02 Mar 2017, 19:07
Location: Turkey
Name: Safak Cayli
City: Istanbul
PID: 4179
Vatsim ID: 1385051

Re: FDR Ve Aerosoft A330

Postby THY3716 » 17 Jan 2021, 11:44

Bence fsuipc'yi versiyon 5'e döndürmekle işe başlayın. Versiyon 6'da sıkıntılar yaşanıyor.
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY3716
Administrator
 
Posts: 1366
Joined: 25 Apr 2009, 22:33
Location: Turkey
Name: Bahadir ALKES
City: Istanbul
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118

Re: FDR Ve Aerosoft A330

Postby THY4179 » 17 Jan 2021, 14:53

THY3716 wrote:Bence fsuipc'yi versiyon 5'e döndürmekle işe başlayın. Versiyon 6'da sıkıntılar yaşanıyor.



Tekrar Selamlar,

FSUPIC5'tede sorun aynı tüm ışıkları FDR açık görüyor, tuş atayarak ışık sorunu hal oluyor fakat gaz'ı %4 görmesi düzelmiyor.

bilginize
User avatar
THY4179
Junior Member
 
Posts: 54
Joined: 02 Mar 2017, 19:07
Location: Turkey
Name: Safak Cayli
City: Istanbul
PID: 4179
Vatsim ID: 1385051

Re: FDR Ve Aerosoft A330

Postby THY3716 » 17 Jan 2021, 16:29

Tmm, önce başka p3dv5 ile a330 kullanan var mı.. bir bakalım, ne diyorlar..
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY3716
Administrator
 
Posts: 1366
Joined: 25 Apr 2009, 22:33
Location: Turkey
Name: Bahadir ALKES
City: Istanbul
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118

Re: FDR Ve Aerosoft A330

Postby THY1592 » 18 Jan 2021, 06:00

Merhabalar, öncelikle FSUIPc ten bahsedeyim P3Dv 4+ için en stabil versiyon 5.122 dir. Home cockpit ve FS Wide kullanmıyorsanız yeni versiyona geçmeniz size bir şey kazandırmaz...
AS A330 evet light larda sıkıntı var bu sorunu ben tuş atayarak çözdüm..Fakat motor çalıştıktan sonra idle konumunda FDR %5 cıvarında görüyor ve park frenleri çekili olduğundan ceza kesiyor..Bunun çözümünü de buldum ama her defasında yapmayı unutuyorum...Motor çalışırken park frenlerini bırakın frene basın ucak gitmesin diye klavyeden sanırım F2 tusuna basarak gucu %0 indirin FDR den de takip edin..Boyle yaparsanız ceza kesmiyor FDR...Yalnız bu durum ucagın bir bug u degıl...
Image
Image
User avatar
THY1592
Officer
 
Posts: 421
Joined: 29 May 2006, 12:52
Location: Turkey
Name: Erman PILICOGLU
City: Ankara
PID: 1592
Vatsim ID: 965504
Skype: ermanpi

Re: FDR Ve Aerosoft A330

Postby THY4100 » 18 Jan 2021, 06:16

Ben indirip denemeleri ve yapabileceğim düzeltmeleri yaptım. Aerosoft A330 Pro v1.0.2.0 (FSUIPC 6.0.9, P3D v5.1.12.26829)

Öncelikle throttle FSUIPC'den bağımsız olarak, Aerosoft'un yaptığı garip bir mantık yüzünden asla %0 olmuyor. Ben FSUIPC ile %0 zorlasam bile hemen %4'e geri atıyor kendini. Bu direkt uçağın iç değerlerinde gözlemlenebiliyor. Throttle değeri birebir FSUIPC'ye yansımıyor, arada yazdıkları mantık var. Örneğin CLB - IDLE konumları arasında motor kapalıyken throttle oynatınca offsetteki değer birden değil yavaşça değişiyor sanki motorun N2 değeri değişiyormuş gibi.

Eğer FDR throttle cezasını "average throttle" değerine bakarak yazıyorsa bunun için vasat bir yöntemle de olsa çalışan bir çözüm buldum. FSUIPC LUA ile uçağın motor sayısını 2'den 4'e çıkardım ve #3 ile #4 motorlara negatif değer atadım. Böylece idle konumunda ortalama %4 yerine %0 oluyor. Eğer ceza, ortalama throttle değeri yerine tek tek motorlara bakıyorsa bu bir işe yaramayacak tabi ki.

LUA olarak bulabileceğimiz başka bir çözüm olduğunu sanmıyorum, bir çok farklı offset denedim ne yaparsam yapayım %4'e atıyor kendini, uçağın iç mantığını değiştirmeleri gerekiyor bunun olmaması için.

Denediğim sürümlerde hiçbir ışık da doğru algılanmıyordu. Işıkların tamamını LUA ile çözdüm.

Yeni LUA Patcher sürümünü Erhan hocama atıyorum, ilk fırsatta siteye yükleyecektir. Sürüm numarası v1.0.1, zip dosyasının isminde yazacaktır.
Eğer throttle çözümü işe yaramazsa hemen yeni bir güncelleme ile bu çözümü kaldırırım veya kullanma kılavuzunda yazdığı gibi sizler de LUA dosyasının son satırlarını silerek kaldırabilirsiniz.

Fikret Anıl Haksever
THY4100
İstanbul
TVSD, TVLP, TVDS, FSTS, VatSkies
User avatar
THY4100
Officer
 
Posts: 34
Joined: 10 Jun 2015, 19:31
Location: Turkey
Name: Fikret Anıl Haksever
City: Istanbul
PID: 4100
Vatsim ID: 1211470
Skype: anilhaksever

Re: FDR Ve Aerosoft A330

Postby THY1592 » 18 Jan 2021, 08:01

Merrhabalar, AS A330 gercekten cok iyi simule edilmiş bir Addon garip bir mantık degil gerçeğide böyle bende ilk kurdugumda dikkatimi cekmisti biraz arastırdım hatta bir A330 kaptanı ile konustum motorlar calıstıktan sonra devirler 1.000 oluyor,konustugum kaptan taxi yaparken hic gaz acmayız ucak kendiliginden gider demisti..Engine Displayde dikkat ederseniz beyaz biır yuvarlak vardır A320 321 ve 319 larda bu tamamen sıfırdır.Ama A330 da 1 de durur.....Yani kısacası ucagın ve AS tun bir mantık hatası degıl gercegi ile birebir yapımıdır...
Asagıdaki video nun 19.33 dk dikkatle bakarsanız pushback te motorların durumunu gorursunuz...Hatta 23,38 dk pist basına geliyorlar gaz kollar ıdle motor gostergelerine bakın 1.000 gosteriyor..
Sevgilerimle

https://www.youtube.com/watch?v=p0RGn-aNC1k
Last edited by THY1592 on 18 Jan 2021, 08:12, edited 1 time in total.
Image
User avatar
THY1592
Officer
 
Posts: 421
Joined: 29 May 2006, 12:52
Location: Turkey
Name: Erman PILICOGLU
City: Ankara
PID: 1592
Vatsim ID: 965504
Skype: ermanpi

Re: FDR Ve Aerosoft A330

Postby THY1592 » 18 Jan 2021, 08:10

Bu video da daha acık goruluyor...

https://www.youtube.com/watch?v=1msAlfw68io
Image
User avatar
THY1592
Officer
 
Posts: 421
Joined: 29 May 2006, 12:52
Location: Turkey
Name: Erman PILICOGLU
City: Ankara
PID: 1592
Vatsim ID: 965504
Skype: ermanpi

Re: FDR Ve Aerosoft A330

Postby THY4100 » 18 Jan 2021, 09:56

Erman hocam merhabalar,

Mantıksal hata motorlar idle konumunda iken itki oluşturmasında değil, bu kısmı doğru, FSLabs A320 vb.. iyi programlanmış eklentilerde de bu böyle.

Hata şu ki Aerosoft bunun mantığını gaz kadranına yazmış, ayrı bir değişkene atayacaklarına. Yani siz kadranı 0'a ayarladığınızda kadranın fiziksel konumu simülatör içindeki değişkenlerde hala 4% gözüküyor. Motor itkisi değil, kokpitteki fiziksel kol en arka konumunda gözükmüyor simülatör değerlerinde.

Gerçekte ne olur, kadran 0'a gider, FADEC veya kadrandan sonraki otorite neyse "throttle 0%" okur, FADEC kendi parametrelerine göre hala motora belirli bir oranda gaz vererek minimum durumda tutar, minimum durumda bile tabi ki jet motorlarından itki oluşur. Aerosoft bu rölanti diyebileceğim durumu fiziksel kadrana bağlamış, kokpitte kadrana bakıyorsunuz 0 konumunda ama bundan okunan değer %0 değil.

Şu açıdan da açıklayayım, motorlar tamamen kapalı konumdayken bile okunan değer %4. Bu değer FSUIPC'nin kadran kolu offsetinde (088C - Engine 1 Throttle lever) yazılı, motorların devri veya itkisi ile ilgili bir değer değil. Sanki bozuk bir joystick takmışız da 0 noktasında durmuyor gibi bir değer olmuş oluyor.

Neden böyle yapmışlar bilmiyorum ama rölantiyi ayrı bir mantıkla sağlayacaklarına direkt %4 joystick konumu zorlaması ile sağlamış olabilirler. Bana
user input -> throttle lever -> logic -> engine yerine
user input -> logic -> throttle lever -> engine şeklinde programlama yapmışlar gibi geldi. (Buradaki throttle lever simülatörün içerisindeki değer, kokpitteki 3D model değil.)

Fikret Anıl Haksever
THY4100
İstanbul
TVSD, TVLP, TVDS, FSTS, VatSkies
User avatar
THY4100
Officer
 
Posts: 34
Joined: 10 Jun 2015, 19:31
Location: Turkey
Name: Fikret Anıl Haksever
City: Istanbul
PID: 4100
Vatsim ID: 1211470
Skype: anilhaksever

Re: FDR Ve Aerosoft A330

Postby THY3716 » 18 Jan 2021, 12:06

Anıl hocamla tamamen aynı fikirdeyiz. Fdr gaz kolu pozisyonunu okur. Gaz kolu tam geride olduğu halde %4 göstermesi normal değil.
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY3716
Administrator
 
Posts: 1366
Joined: 25 Apr 2009, 22:33
Location: Turkey
Name: Bahadir ALKES
City: Istanbul
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118

Re: FDR Ve Aerosoft A330

Postby THY446 » 18 Jan 2021, 14:18

Öncelikle "belki tesadüftür" diyerek bir not düşmek isterim.

Uçağı kapıya park ettikten sonra FMC ile tekrar "Cold and Dark" modunu seçersem ve pushback işlemini de yine FMC üzerinden yaparasam (AS Pushback) throttle seviyesi önce % %2 sonra da değişken aralıklarla % %7 seviyesine kadar yükselebilmekte. Bu yöntemi de Aerosoft forumunda bir yönetici önermişti ve uçağın FADEC sisteminin kusursuz çalıştığına dem vurduğu bir açıklaması üzerine ben de son uçuşumda bu şekilde kullanmıştım ve throttle cezası yememiştim. Öte yandan ışıklar konusu var ki Saitek Panel Switch ve SpadNext yazılımı sayesinde bu sorun sorun olmaktan çıktı.
Okhan Uçar
İzmir
THY477
User avatar
THY446
Junior Member
 
Posts: 93
Joined: 17 Jun 2002, 00:12
Location: Turkey
Name: Okhan Ucar
City: Izmir
PID: 477
Vatsim ID: 843798

Re: FDR Ve Aerosoft A330

Postby THY4179 » 18 Jan 2021, 18:27

THY4100 wrote:Ben indirip denemeleri ve yapabileceğim düzeltmeleri yaptım. Aerosoft A330 Pro v1.0.2.0 (FSUIPC 6.0.9, P3D v5.1.12.26829)

Öncelikle throttle FSUIPC'den bağımsız olarak, Aerosoft'un yaptığı garip bir mantık yüzünden asla %0 olmuyor. Ben FSUIPC ile %0 zorlasam bile hemen %4'e geri atıyor kendini. Bu direkt uçağın iç değerlerinde gözlemlenebiliyor. Throttle değeri birebir FSUIPC'ye yansımıyor, arada yazdıkları mantık var. Örneğin CLB - IDLE konumları arasında motor kapalıyken throttle oynatınca offsetteki değer birden değil yavaşça değişiyor sanki motorun N2 değeri değişiyormuş gibi.

Eğer FDR throttle cezasını "average throttle" değerine bakarak yazıyorsa bunun için vasat bir yöntemle de olsa çalışan bir çözüm buldum. FSUIPC LUA ile uçağın motor sayısını 2'den 4'e çıkardım ve #3 ile #4 motorlara negatif değer atadım. Böylece idle konumunda ortalama %4 yerine %0 oluyor. Eğer ceza, ortalama throttle değeri yerine tek tek motorlara bakıyorsa bu bir işe yaramayacak tabi ki.

LUA olarak bulabileceğimiz başka bir çözüm olduğunu sanmıyorum, bir çok farklı offset denedim ne yaparsam yapayım %4'e atıyor kendini, uçağın iç mantığını değiştirmeleri gerekiyor bunun olmaması için.

Denediğim sürümlerde hiçbir ışık da doğru algılanmıyordu. Işıkların tamamını LUA ile çözdüm.

Yeni LUA Patcher sürümünü Erhan hocama atıyorum, ilk fırsatta siteye yükleyecektir. Sürüm numarası v1.0.1, zip dosyasının isminde yazacaktır.
Eğer throttle çözümü işe yaramazsa hemen yeni bir güncelleme ile bu çözümü kaldırırım veya kullanma kılavuzunda yazdığı gibi sizler de LUA dosyasının son satırlarını silerek kaldırabilirsiniz.


Selamlar ,

Dosya siteye yüklendi mi acaba ? Deneme yapmak için soruyorum.

Ayrıca gaz sorunu için aerosoft'un kendi pushback aracınıda deneyeceğim.

teşekkürler,

Şafak ÇAYLI
User avatar
THY4179
Junior Member
 
Posts: 54
Joined: 02 Mar 2017, 19:07
Location: Turkey
Name: Safak Cayli
City: Istanbul
PID: 4179
Vatsim ID: 1385051

Re: FDR Ve Aerosoft A330

Postby artuncs » 18 Jan 2021, 19:25

THY4179 wrote:
THY4100 wrote:Ben indirip denemeleri ve yapabileceğim düzeltmeleri yaptım. Aerosoft A330 Pro v1.0.2.0 (FSUIPC 6.0.9, P3D v5.1.12.26829)

Öncelikle throttle FSUIPC'den bağımsız olarak, Aerosoft'un yaptığı garip bir mantık yüzünden asla %0 olmuyor. Ben FSUIPC ile %0 zorlasam bile hemen %4'e geri atıyor kendini. Bu direkt uçağın iç değerlerinde gözlemlenebiliyor. Throttle değeri birebir FSUIPC'ye yansımıyor, arada yazdıkları mantık var. Örneğin CLB - IDLE konumları arasında motor kapalıyken throttle oynatınca offsetteki değer birden değil yavaşça değişiyor sanki motorun N2 değeri değişiyormuş gibi.

Eğer FDR throttle cezasını "average throttle" değerine bakarak yazıyorsa bunun için vasat bir yöntemle de olsa çalışan bir çözüm buldum. FSUIPC LUA ile uçağın motor sayısını 2'den 4'e çıkardım ve #3 ile #4 motorlara negatif değer atadım. Böylece idle konumunda ortalama %4 yerine %0 oluyor. Eğer ceza, ortalama throttle değeri yerine tek tek motorlara bakıyorsa bu bir işe yaramayacak tabi ki.

LUA olarak bulabileceğimiz başka bir çözüm olduğunu sanmıyorum, bir çok farklı offset denedim ne yaparsam yapayım %4'e atıyor kendini, uçağın iç mantığını değiştirmeleri gerekiyor bunun olmaması için.

Denediğim sürümlerde hiçbir ışık da doğru algılanmıyordu. Işıkların tamamını LUA ile çözdüm.

Yeni LUA Patcher sürümünü Erhan hocama atıyorum, ilk fırsatta siteye yükleyecektir. Sürüm numarası v1.0.1, zip dosyasının isminde yazacaktır.
Eğer throttle çözümü işe yaramazsa hemen yeni bir güncelleme ile bu çözümü kaldırırım veya kullanma kılavuzunda yazdığı gibi sizler de LUA dosyasının son satırlarını silerek kaldırabilirsiniz.


Selamlar ,

Dosya siteye yüklendi mi acaba ? Deneme yapmak için soruyorum.

Ayrıca gaz sorunu için aerosoft'un kendi pushback aracınıda deneyeceğim.

teşekkürler,

Şafak ÇAYLI


Evet dosyayi siteye iki saat kadar once yukledim. Buyrun, test edebilirsiniz.
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1927
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: FDR Ve Aerosoft A330

Postby THY4179 » 18 Jan 2021, 20:03

Teşekkürler,

Çok hızlı bir deneme sonucu ile;
- Tüm ışıklar düzgün çalışıyor,
- Baro STD ve değerleri düzgün okuyor,
- Gaz kolu "0" görünüyor.

Sadece yükledikten sonra sanırım "aircraft.cfg"de değişiklik oldu bu nedenle livery'i yeniden yükledim.

Birazdan bir uçuş ile tam anlamı ile test edeceğim.

Elinize sağlık, teşekkürler.

Şafak Çaylı
User avatar
THY4179
Junior Member
 
Posts: 54
Joined: 02 Mar 2017, 19:07
Location: Turkey
Name: Safak Cayli
City: Istanbul
PID: 4179
Vatsim ID: 1385051

Re: FDR Ve Aerosoft A330

Postby THY4274 » 19 Jan 2021, 21:55

Yeni LUA dosyası ile aerosoft ışıkları tamamen çözülmüş fakat bugün iki uçuşta da reverse'leri 60 kt üzerinde kapamama rağmen ceza yedim. FDR'da throttle seviyesini -2 olarak gördüm bir kaç kere ondan olabilir..
User avatar
THY4274
Newbie
 
Posts: 14
Joined: 28 Oct 2018, 10:11
Location: Turkey
Name: Mert Aydin
City: Istanbul
PID: 4274
Vatsim ID: 1387977

Next

Return to Turkish Virtual FDRv5.19 (X-Plane-P3Dv4) LUA Solutions Documentation

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests