Page 1 of 2

FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 16 Jan 2021, 23:32
by THY4179
Selamlar,

Uzun bir süreden sonra XPlane'den P3Dv5'e geçiş yaptım. 2 sim'i aynı anda kullanıyorum. Fakat a330 ile ilgili 2 sorunum var. Bunlar;

- FDR ışıkları görmüyor, FDR yükleme paketinden çıkan aerosoft lua dosyasını kopyaladım ve otomatik çalışması için gerekli ini eklemesini yaptım. Fakat yine de FDR görmüyor. FSUIPC üzerinden tuş atadım fakat başka bir çözümü var mıdır ?

- Birde gaz kolu "0"da olmasına rağmen FDR "%4" olarak görüyor ve bu yüzden park brake'i gaz kolları "IDLE" da değilken açtın diyerek ceza veriyor.

Bu iki sorunu yaşayan ve çözüm önerisi olan varsa sevinirim.

İyi Uçuşlar

Şafak Çaylı

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 17 Jan 2021, 11:44
by THY3716
Bence fsuipc'yi versiyon 5'e döndürmekle işe başlayın. Versiyon 6'da sıkıntılar yaşanıyor.

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 17 Jan 2021, 14:53
by THY4179
THY3716 wrote:Bence fsuipc'yi versiyon 5'e döndürmekle işe başlayın. Versiyon 6'da sıkıntılar yaşanıyor.



Tekrar Selamlar,

FSUPIC5'tede sorun aynı tüm ışıkları FDR açık görüyor, tuş atayarak ışık sorunu hal oluyor fakat gaz'ı %4 görmesi düzelmiyor.

bilginize

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 17 Jan 2021, 16:29
by THY3716
Tmm, önce başka p3dv5 ile a330 kullanan var mı.. bir bakalım, ne diyorlar..

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 18 Jan 2021, 06:00
by THY1592
Merhabalar, öncelikle FSUIPc ten bahsedeyim P3Dv 4+ için en stabil versiyon 5.122 dir. Home cockpit ve FS Wide kullanmıyorsanız yeni versiyona geçmeniz size bir şey kazandırmaz...
AS A330 evet light larda sıkıntı var bu sorunu ben tuş atayarak çözdüm..Fakat motor çalıştıktan sonra idle konumunda FDR %5 cıvarında görüyor ve park frenleri çekili olduğundan ceza kesiyor..Bunun çözümünü de buldum ama her defasında yapmayı unutuyorum...Motor çalışırken park frenlerini bırakın frene basın ucak gitmesin diye klavyeden sanırım F2 tusuna basarak gucu %0 indirin FDR den de takip edin..Boyle yaparsanız ceza kesmiyor FDR...Yalnız bu durum ucagın bir bug u degıl...
Image

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 18 Jan 2021, 06:16
by THY4100
Ben indirip denemeleri ve yapabileceğim düzeltmeleri yaptım. Aerosoft A330 Pro v1.0.2.0 (FSUIPC 6.0.9, P3D v5.1.12.26829)

Öncelikle throttle FSUIPC'den bağımsız olarak, Aerosoft'un yaptığı garip bir mantık yüzünden asla %0 olmuyor. Ben FSUIPC ile %0 zorlasam bile hemen %4'e geri atıyor kendini. Bu direkt uçağın iç değerlerinde gözlemlenebiliyor. Throttle değeri birebir FSUIPC'ye yansımıyor, arada yazdıkları mantık var. Örneğin CLB - IDLE konumları arasında motor kapalıyken throttle oynatınca offsetteki değer birden değil yavaşça değişiyor sanki motorun N2 değeri değişiyormuş gibi.

Eğer FDR throttle cezasını "average throttle" değerine bakarak yazıyorsa bunun için vasat bir yöntemle de olsa çalışan bir çözüm buldum. FSUIPC LUA ile uçağın motor sayısını 2'den 4'e çıkardım ve #3 ile #4 motorlara negatif değer atadım. Böylece idle konumunda ortalama %4 yerine %0 oluyor. Eğer ceza, ortalama throttle değeri yerine tek tek motorlara bakıyorsa bu bir işe yaramayacak tabi ki.

LUA olarak bulabileceğimiz başka bir çözüm olduğunu sanmıyorum, bir çok farklı offset denedim ne yaparsam yapayım %4'e atıyor kendini, uçağın iç mantığını değiştirmeleri gerekiyor bunun olmaması için.

Denediğim sürümlerde hiçbir ışık da doğru algılanmıyordu. Işıkların tamamını LUA ile çözdüm.

Yeni LUA Patcher sürümünü Erhan hocama atıyorum, ilk fırsatta siteye yükleyecektir. Sürüm numarası v1.0.1, zip dosyasının isminde yazacaktır.
Eğer throttle çözümü işe yaramazsa hemen yeni bir güncelleme ile bu çözümü kaldırırım veya kullanma kılavuzunda yazdığı gibi sizler de LUA dosyasının son satırlarını silerek kaldırabilirsiniz.

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 18 Jan 2021, 08:01
by THY1592
Merrhabalar, AS A330 gercekten cok iyi simule edilmiş bir Addon garip bir mantık degil gerçeğide böyle bende ilk kurdugumda dikkatimi cekmisti biraz arastırdım hatta bir A330 kaptanı ile konustum motorlar calıstıktan sonra devirler 1.000 oluyor,konustugum kaptan taxi yaparken hic gaz acmayız ucak kendiliginden gider demisti..Engine Displayde dikkat ederseniz beyaz biır yuvarlak vardır A320 321 ve 319 larda bu tamamen sıfırdır.Ama A330 da 1 de durur.....Yani kısacası ucagın ve AS tun bir mantık hatası degıl gercegi ile birebir yapımıdır...
Asagıdaki video nun 19.33 dk dikkatle bakarsanız pushback te motorların durumunu gorursunuz...Hatta 23,38 dk pist basına geliyorlar gaz kollar ıdle motor gostergelerine bakın 1.000 gosteriyor..
Sevgilerimle

https://www.youtube.com/watch?v=p0RGn-aNC1k

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 18 Jan 2021, 08:10
by THY1592
Bu video da daha acık goruluyor...

https://www.youtube.com/watch?v=1msAlfw68io

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 18 Jan 2021, 09:56
by THY4100
Erman hocam merhabalar,

Mantıksal hata motorlar idle konumunda iken itki oluşturmasında değil, bu kısmı doğru, FSLabs A320 vb.. iyi programlanmış eklentilerde de bu böyle.

Hata şu ki Aerosoft bunun mantığını gaz kadranına yazmış, ayrı bir değişkene atayacaklarına. Yani siz kadranı 0'a ayarladığınızda kadranın fiziksel konumu simülatör içindeki değişkenlerde hala 4% gözüküyor. Motor itkisi değil, kokpitteki fiziksel kol en arka konumunda gözükmüyor simülatör değerlerinde.

Gerçekte ne olur, kadran 0'a gider, FADEC veya kadrandan sonraki otorite neyse "throttle 0%" okur, FADEC kendi parametrelerine göre hala motora belirli bir oranda gaz vererek minimum durumda tutar, minimum durumda bile tabi ki jet motorlarından itki oluşur. Aerosoft bu rölanti diyebileceğim durumu fiziksel kadrana bağlamış, kokpitte kadrana bakıyorsunuz 0 konumunda ama bundan okunan değer %0 değil.

Şu açıdan da açıklayayım, motorlar tamamen kapalı konumdayken bile okunan değer %4. Bu değer FSUIPC'nin kadran kolu offsetinde (088C - Engine 1 Throttle lever) yazılı, motorların devri veya itkisi ile ilgili bir değer değil. Sanki bozuk bir joystick takmışız da 0 noktasında durmuyor gibi bir değer olmuş oluyor.

Neden böyle yapmışlar bilmiyorum ama rölantiyi ayrı bir mantıkla sağlayacaklarına direkt %4 joystick konumu zorlaması ile sağlamış olabilirler. Bana
user input -> throttle lever -> logic -> engine yerine
user input -> logic -> throttle lever -> engine şeklinde programlama yapmışlar gibi geldi. (Buradaki throttle lever simülatörün içerisindeki değer, kokpitteki 3D model değil.)

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 18 Jan 2021, 12:06
by THY3716
Anıl hocamla tamamen aynı fikirdeyiz. Fdr gaz kolu pozisyonunu okur. Gaz kolu tam geride olduğu halde %4 göstermesi normal değil.

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 18 Jan 2021, 14:18
by THY446
Öncelikle "belki tesadüftür" diyerek bir not düşmek isterim.

Uçağı kapıya park ettikten sonra FMC ile tekrar "Cold and Dark" modunu seçersem ve pushback işlemini de yine FMC üzerinden yaparasam (AS Pushback) throttle seviyesi önce % %2 sonra da değişken aralıklarla % %7 seviyesine kadar yükselebilmekte. Bu yöntemi de Aerosoft forumunda bir yönetici önermişti ve uçağın FADEC sisteminin kusursuz çalıştığına dem vurduğu bir açıklaması üzerine ben de son uçuşumda bu şekilde kullanmıştım ve throttle cezası yememiştim. Öte yandan ışıklar konusu var ki Saitek Panel Switch ve SpadNext yazılımı sayesinde bu sorun sorun olmaktan çıktı.

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 18 Jan 2021, 18:27
by THY4179
THY4100 wrote:Ben indirip denemeleri ve yapabileceğim düzeltmeleri yaptım. Aerosoft A330 Pro v1.0.2.0 (FSUIPC 6.0.9, P3D v5.1.12.26829)

Öncelikle throttle FSUIPC'den bağımsız olarak, Aerosoft'un yaptığı garip bir mantık yüzünden asla %0 olmuyor. Ben FSUIPC ile %0 zorlasam bile hemen %4'e geri atıyor kendini. Bu direkt uçağın iç değerlerinde gözlemlenebiliyor. Throttle değeri birebir FSUIPC'ye yansımıyor, arada yazdıkları mantık var. Örneğin CLB - IDLE konumları arasında motor kapalıyken throttle oynatınca offsetteki değer birden değil yavaşça değişiyor sanki motorun N2 değeri değişiyormuş gibi.

Eğer FDR throttle cezasını "average throttle" değerine bakarak yazıyorsa bunun için vasat bir yöntemle de olsa çalışan bir çözüm buldum. FSUIPC LUA ile uçağın motor sayısını 2'den 4'e çıkardım ve #3 ile #4 motorlara negatif değer atadım. Böylece idle konumunda ortalama %4 yerine %0 oluyor. Eğer ceza, ortalama throttle değeri yerine tek tek motorlara bakıyorsa bu bir işe yaramayacak tabi ki.

LUA olarak bulabileceğimiz başka bir çözüm olduğunu sanmıyorum, bir çok farklı offset denedim ne yaparsam yapayım %4'e atıyor kendini, uçağın iç mantığını değiştirmeleri gerekiyor bunun olmaması için.

Denediğim sürümlerde hiçbir ışık da doğru algılanmıyordu. Işıkların tamamını LUA ile çözdüm.

Yeni LUA Patcher sürümünü Erhan hocama atıyorum, ilk fırsatta siteye yükleyecektir. Sürüm numarası v1.0.1, zip dosyasının isminde yazacaktır.
Eğer throttle çözümü işe yaramazsa hemen yeni bir güncelleme ile bu çözümü kaldırırım veya kullanma kılavuzunda yazdığı gibi sizler de LUA dosyasının son satırlarını silerek kaldırabilirsiniz.


Selamlar ,

Dosya siteye yüklendi mi acaba ? Deneme yapmak için soruyorum.

Ayrıca gaz sorunu için aerosoft'un kendi pushback aracınıda deneyeceğim.

teşekkürler,

Şafak ÇAYLI

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 18 Jan 2021, 19:25
by artuncs
THY4179 wrote:
THY4100 wrote:Ben indirip denemeleri ve yapabileceğim düzeltmeleri yaptım. Aerosoft A330 Pro v1.0.2.0 (FSUIPC 6.0.9, P3D v5.1.12.26829)

Öncelikle throttle FSUIPC'den bağımsız olarak, Aerosoft'un yaptığı garip bir mantık yüzünden asla %0 olmuyor. Ben FSUIPC ile %0 zorlasam bile hemen %4'e geri atıyor kendini. Bu direkt uçağın iç değerlerinde gözlemlenebiliyor. Throttle değeri birebir FSUIPC'ye yansımıyor, arada yazdıkları mantık var. Örneğin CLB - IDLE konumları arasında motor kapalıyken throttle oynatınca offsetteki değer birden değil yavaşça değişiyor sanki motorun N2 değeri değişiyormuş gibi.

Eğer FDR throttle cezasını "average throttle" değerine bakarak yazıyorsa bunun için vasat bir yöntemle de olsa çalışan bir çözüm buldum. FSUIPC LUA ile uçağın motor sayısını 2'den 4'e çıkardım ve #3 ile #4 motorlara negatif değer atadım. Böylece idle konumunda ortalama %4 yerine %0 oluyor. Eğer ceza, ortalama throttle değeri yerine tek tek motorlara bakıyorsa bu bir işe yaramayacak tabi ki.

LUA olarak bulabileceğimiz başka bir çözüm olduğunu sanmıyorum, bir çok farklı offset denedim ne yaparsam yapayım %4'e atıyor kendini, uçağın iç mantığını değiştirmeleri gerekiyor bunun olmaması için.

Denediğim sürümlerde hiçbir ışık da doğru algılanmıyordu. Işıkların tamamını LUA ile çözdüm.

Yeni LUA Patcher sürümünü Erhan hocama atıyorum, ilk fırsatta siteye yükleyecektir. Sürüm numarası v1.0.1, zip dosyasının isminde yazacaktır.
Eğer throttle çözümü işe yaramazsa hemen yeni bir güncelleme ile bu çözümü kaldırırım veya kullanma kılavuzunda yazdığı gibi sizler de LUA dosyasının son satırlarını silerek kaldırabilirsiniz.


Selamlar ,

Dosya siteye yüklendi mi acaba ? Deneme yapmak için soruyorum.

Ayrıca gaz sorunu için aerosoft'un kendi pushback aracınıda deneyeceğim.

teşekkürler,

Şafak ÇAYLI


Evet dosyayi siteye iki saat kadar once yukledim. Buyrun, test edebilirsiniz.

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 18 Jan 2021, 20:03
by THY4179
Teşekkürler,

Çok hızlı bir deneme sonucu ile;
- Tüm ışıklar düzgün çalışıyor,
- Baro STD ve değerleri düzgün okuyor,
- Gaz kolu "0" görünüyor.

Sadece yükledikten sonra sanırım "aircraft.cfg"de değişiklik oldu bu nedenle livery'i yeniden yükledim.

Birazdan bir uçuş ile tam anlamı ile test edeceğim.

Elinize sağlık, teşekkürler.

Şafak Çaylı

Re: FDR Ve Aerosoft A330

PostPosted: 19 Jan 2021, 21:55
by THY4274
Yeni LUA dosyası ile aerosoft ışıkları tamamen çözülmüş fakat bugün iki uçuşta da reverse'leri 60 kt üzerinde kapamama rağmen ceza yedim. FDR'da throttle seviyesini -2 olarak gördüm bir kaç kere ondan olabilir..