Feature Discovery Series Episode 3: Aerodynamics

This forum is for discussions of the recently announced Flight Simulator by Microsoft.

Feature Discovery Series Episode 3: Aerodynamics

Postby THY4100 » 24 Nov 2019, 04:20



- Katı etkileşim modeli geliştirilmiş. Tekerleklerde daha gerçekçi sürtünme, kayma ve titreşim simüle edilmiş. Eğimli pistler ve buna uygun fren tepkisi gelmiş. Yerle daha gerçekçi etkileşim hedef alınmış.

- Adaptif hesaplama döngüsü gelmiş. Monitörün yenileme hızına bağlı olarak simülasyon (sanırım animasyon kısmı) da değişim gösterebiliyor. Sistem simülasyonu grafik simülasyonundan ayrı bir şekilde daha yüksek yenileme hızlarında kalıyor. Düşük FPS'li durumlarda bile gerçekçilik ve uçakların tepkisi düzgün kalıyor. Burada teknik anlamda ne yapmışlar tam olarak anlamadım. Görüntü ile sistem simülasyonunu tamamen ayırmış olabilirler, sistem simülasyonu görüntü simülasyonunun tam katlarında çalışıyor olabilir, sistem simülasyonu frame hazır oldukça ekrana iletiyor ve grafik işlenmesini beklemiyor olabilir... İleride göreceğiz fakat hedefledikleri grafik performansından uçuş modeli ve sistemleri ayırmak.

- Uçaklar raylar üzerinde hareket ediyor gibi hissettirmeyecek. Sistem uçuş sırasındaki değişimlere direnç göstermeyecek. Uçağın ağırlık ve eylemsizliği daha uygun şekilde modellenmiş.

- Turn coordinator daha gerçekçi hareket ediyor. Asimetrik uçuş daha uygun gözüküyor.

- Yakıt modeli daha gerçekçi. Uçuş yüksekliği yakıt tüketimine etkide bulunuyor ve modelledikleri uçaklar ile uyuşmuş.

- Flaps, iniş takımları ve diğer dış eklentiler (ek yakıt deposu gibi) düzgün olarak aerodinamik modellemeye dahil.

- Gerçekçi buzlanma simülasyonu eklenmiş. Dileyen bunu kapatarak eski modeli kullanabilecek.

- Gerçek pilotlar tarafından, programlanan uçaklar ve uçuş dinamikleri test ediliyormuş.

- Ayrı yüzeyler için ayrı aerodinamik ve fizik simülasyonu. Her biri hava şartlarından ve diğer yüzeylerden etkileniyor. Daha gerçekçi stall koşulları ve manevralar mümkün olmuş.

- Hava şartları için 3D akışkan simülasyonu gelmiş. Hava basıncı aerodinamik simülasyona direkt bağlı. Hava için partikül bazında simülasyon mevcut. Gerçekçi şekilde hem hava / hava etkileşimleri hem de yer ile hava etkileşimleri modellenmiş.

- Microsoft'un elinde bulunan gerçek zamanlı hava verisi simülasyona beslenecek ve tüm bu etkileşimler bu veri üzerinden simüle edilecek.

Fikret Anıl Haksever
THY4100
İstanbul
TVSD, TVLP, TVDS, FSTS, VatSkies
User avatar
THY4100
Officer
 
Posts: 34
Joined: 10 Jun 2015, 19:31
Location: Turkey
Name: Fikret Anıl Haksever
City: Istanbul
PID: 4100
Vatsim ID: 1211470
Skype: anilhaksever

Re: Feature Discovery Series Episode 3: Aerodynamics

Postby artuncs » 24 Nov 2019, 13:03

Çok güzel bilgiler Fikret, eline sağlık.

Geçen bir yerde okudum, microsoft sırf MS2020 de kullanabilmek için bu ayın 15'inde steam de bulunan Fsx için yeni bir beta edition yayınlamış ve bu edition üzerinde yapacakları geliştirmelerden elde edicekleri telemetry datalarını MS2020 üzerinde kullanacaklarmış.
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1936
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc


Return to Microsoft Flight Simulator (2020)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests