vPILOT & vATCO İlişkisi Hakkında

General discussion room for virtual pilots.

vPILOT & vATCO İlişkisi Hakkında

Postby THY1592 » 05 Jun 2015, 11:15

Değerli Kaptanlarımız ve vATCO larımız;

Konu başlığından da anlaşılacağı gibi; yaptığımız bu hobi çerçevesinde Sanal Havasahasında birbirinden ayrılmaz iki unsur vardır; vPilot & vATCO bu iki unsurunda görevleri, iş yükleri, kendi içinde zorlukları v.s olduklarını çok iyi bilmemiz gerektiğini düşünüyorum.Buna göre her iki tarafın birbirine davranışlarında bu keyifin bir hobi olduğunun tek başına olmadığımız bir ortamda diğer hobidaşların keyiflerine ve hobilerine önce saygı daha sonra hoşgörü ve anlayış ile yaklaşmamız gerektiğini düşünüyorum.
Bu ortamda kimse profesyonel (gerçek) Pilot veya ATCO değil; vPilotlar kendi uçakların sorumludur ve iş yükleri ona göredir,vATCO lar hava havasahasında ne kadar trafik varsa onların güvenliğinde sorumludurlar iş yükleri pilotlara göre daha fazladır karşılıklı iletişimimizi bunları gözönüne bulundurarak kurmamızda yara vardır..
Değerli Kaptanlarımız; hoş görünüze sığınarak 10 seneyi aşkın tecrübelerime dayanak naçizane birkaç önerimi sizler ile paylaşmak isterim…

** Ground (ilk temas uçuşa başlarken)
TURVACC nin yeni uygulaması olan PDC (Pre-Departure Clearance ) mutlaka aşağıda verdiğim link ten okunmalı ve uygulanmalı..
Kalkış yapılacak hava limanın chartları, hava durumu ve yayınlanan ATIS iyice okunmalı, vATCO kanalına geçildiğinde 1 dk kanal dinlenmeli boşluk olduğunda irtibata geçilmeli gereksiz uzatmalardan kaçınmalı kısa ve net biçimde niyet belirtilmeli. Aldığımız clerans göre verilen SID nin doğru olarak FMC ye girildiğini charttan bakarak kontrol edelim.
PDC link: http://www.turvacc.org/forum/index.php? ... %C4%B1.10/

**Takeoff (kalkış )
vATCO talimatlarını çok iyi takip edin talimat almadıkça piste giriş yapmayın bir üst sector varsa COM1 de stby a mutlaka üst sectörün frekansını girelim.. Kalkış esnasında vATCO rüzgar bilgisini size tam okuma yapar geri okumada rüzgarı tekrar geri okumaya gerek yoktur (rüzgar alındı veya Wind copie ) demeniz kafidir.

**CLIMB (tırmanış)
Cleransmız da verilen SID göre tırmanış yaparken vATCO SID iptal edip vector veya direkt bir nokta verebilir buna hazır olmalıyız. Clerans aldığınızda ilk seviye diye bir irtifa verilmiştir,bu seviyeyi geçmemeye dikkat etmemiz gerekir vATCO size o seviye yaklaştığınızda ikinci bir seviye verecektir iş yükünden dolayı bunda bir gecikme olduğunda vATCO ya bulunduğunuz seviyeyi tekrar okuyunuz.

**ENROUTE ( düz uçuş)
Final irtifanıza ulaştığınızda artık vATCO ile iş yükünüz bir derece azalmıştır,kokpiti terk ederseniz bunu mutlaka vATCO ya bildiriniz izin alınız dönünce de bilgi veriniz. Uzun uçuşlarda ülke FIR ları geçmek durumundasınız rotanızdaki FIR girişlerini ve çıkışları not alın, FIR girişlerinde çıkış kontrolü yoksa UNICOM dan giriş yapacaksanız giriş noktasına 10nm kala vATCO ile iletişime geçin VATSIM kuralına göre vATCO size çağrı yapma zorunluluğu yoktur siz ona bağlanırsınız. Bu neden ile vATCO online durumunu uçuş boyunca kontrol ediniz ve geçeğiniz FIR frekanslarını not alıp COM 1 stby da mutlaka diğer FIR frekansı girilmiş olduğu kontrol edin.Alçalma noktanıza dikkat edin kaçırmayın trafik durunu takip edin yoğun ise 10-15 nm önceden alçalma isteyin..vATCO trafik durumuna göre size erken de alçaltabilir hazılıklı olun.

DESCENT & APPROACH ( Alçalma ve Yaklaşma)
Alçalırken varsa hız limitlerine uyunuz bir sorununuz varsa mutlaka vATCO ya bilgi veriniz..İneceğiniz meydanın yayınlanmış ATIS ini mutlaka alın hazırlıklarınızı ona göre yapın vATCO bağlandığınızda yayınlanmış ATIS i bildiğinizi belirtin ( İnfo A Copie veya İnfo A )..10.000feet altı 250 knt standart havacılık kuralı olup vATCO planınına göre trafik durumuna göre yüksek hız 250 knt üzeri yaklaşma verebilir..Turkish Virtual olarak şirket prosedürümüz (FDR) 10.000 feet altı 250 knt alışmaması yönündedir.vATCO ya durumu iletip buna göre planlamasını yapmasını sağlayabilirsiniz böylece 250 knt an daha yüksel hızda alçalmamış olursunuz.
ILS ile iniş yapacaksanız course ve frekanslarını kontrol ediniz.(uçuşa geçmeden önce Simülatör den iniş meydanınızın frekansları ile yayınlanmış frekansın aynı olduğunu kontrol edin) Yaklaşma ya bağlandıktan sonra artık FMC den çıkın vATCO size planınızda olmayan bir nokta veya dönüşler verebilir onun için hazırlıklı olun aksi bir hız kısıtlaması olmadığında ILS hattına giriş süratiniz 200 -180 knt olmalıdır.Yüksek sürat ile yaklaşır iseniz hattı kaçırabilirsiniz.Her handi bir aksi durumda vATCO ya bilgi verin.

LANDING (iniş)
vATCO dan iniş izni almadan kesinlikle piste inmeyiniz.Alanın pas geçme prosedürlerini bilin ve her inişte hazırlıklı olun.vATCO yaklaşma sırasında hız tahtidi verebilir uçağınızın performasına göre min. iniş süratinizin altına düşmeyin; vATCO size trafik durumuna göre geç iniş cleransı verebilir bunu size bildirir; aksi durumlarda inişe 2nm kala herhangi bir clerans almadıysanız PAS GEÇİN ASLA İNMEYİN.. İnişin ardından seri biçimde pisti terkedin ve raporlayın Transponderinizi MODE C den Stand by alın.

** Uçuşa başlamadan önce ses sisteminizi kontrol edin..Text ile uçuyor iseniz vATCO nun kullandığı prg itibarı ile text mesajları kısıtlı bir bölge gördüğü için sizin mesajınızı görmeyebilir herhangi bir geri dönüş olmadığı zamanda 1dk bekleyip tekrar yollayın gene irtibat olmaz ise özel mesajdan uyarınız.

**Uçuş esnasında internet bağlantınızsa sorun yaşar ve kopma olursa tekrar bağlanırsanız en son verilen talimat doğrultusunda devam edip vATCO ya bilgi veriniz.vATCO değiştirir iken iletişim sıkıntısı yaşarsanız sizi devir eden Sectöre geri dönüp bilgi veriniz asla kendi başınıza hareket etmeyiniz.Her iki vATCO ile iletişiminiz kesilmiş ise ve düzeltme şansınız yoksa Transponder e önce 7700 1dk sonra da 7600 codunu girerek vATCO ya radyo arızası yaşadığınızı bildirip bunun prosedürlerini uygulamaya girebilirsiniz.

**Hepimiz insanız iyi kötü anlarımız olabilir; bu hobimizi yaparken asla ve asla kişilere hakaret,saygısızlık, kişilik haklarını zedeleyecek tartışmalara girme nedeni olmamalı; yine de bu gibi durumlarda yazışma metinlerinin bir resmini alıp vpilot ise bağlı bulunduğu havayolu yöneticilerine ve TURVACC ın gerekli birimlerine göndermeleri gerekir.

Tüm vPilotlarımıza ve vATCO larımıza keyifli uçuşlar,keyifli görevler dilerim..

Sevgilerimle…
Image
User avatar
THY1592
Officer
 
Posts: 421
Joined: 29 May 2006, 12:52
Location: Turkey
Name: Erman PILICOGLU
City: Ankara
PID: 1592
Vatsim ID: 965504
Skype: ermanpi

Re: vPILOT & vATCO İlişkisi Hakkında

Postby THY3716 » 05 Jun 2015, 23:11

Of of, Erman hocam sağolun. Arkadaşlar, güzel bir eğitim ve bilgilendirme olmuş. Yeni arkadaşlarımızın mutlaka okumasını tavsiye ederim.
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY3716
Administrator
 
Posts: 1366
Joined: 25 Apr 2009, 22:33
Location: Turkey
Name: Bahadir ALKES
City: Istanbul
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118


Return to Cockpit

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 33 guests