THY4248 wrote:Selamlar,
Hazır assignment uçuşlar hakkında konuşuluyorken bende farklı bir başlık açmadan sorayım istedim ;
Her ay için 1 assignment az değil mi? Kendi adıma genel olarak "random assignment" kullanıyorum sürekli.
1 bacaktan fazla olabilir sanırım. Bilmiyorum diğer kaptanlarımız ne düşünür.
İyi haftalar şimdiden.
Cok derin bir yaraya parmak bastigin icin, bende biraz ayrintiya girerek bu soruna cevap vermek istiyorum. Maalesef assignment ucuslar bizim bu iste en cok kafa patlattigimiz ve bir duzene sokabilmek icin devamli gelistirmek zorunda kaldigimiz uygulamalarin basi olmustur.
Cok eski yillardan bu yana gorev ucuslari hep gidis ve donus olmak uzere iki bacak olarak verilmistir. Hatta bir ara bu bacak sayisini her ay 4'e cikarttigimiz bir donemde oldu. Ama ne yazik ki bu gorev ucuslari bir cok pilotumuz tarafindan hep zoraki yada istenmeden uculmasi ve biriktirilmesi nedeni ile daha sonra yeniden 2'e dusurduk. Baktik gene uculmuyorlar ve gorev ucuslari dururken baska istenilen meydanlara uculmaya devam ediliyor, bu sefer mecburi olarak kisitlama getirdik. Bu simdi bilindigi gibi toplamda 6 gorev ucusu (3 ay icinde) uculmadiginda schedule ve charter ucuslar duruyor ve sistem sadece gorev ucuslarinin uculmasina izin veriyor. Eger bu gorev ucuslari sonra ki 3 ay icinde de uculmazsa bu sefer sistem Assignment Takeover dedigimiz havuza dusuruyor bu ucuslari ve isteyen diger baska pilotlar tarafindan alinarak uculuyor ve uculana arti seniority veriliyor. Tabi bu seniority'ler ucusu ucmayan kisiden aliniyor ve ucan kisiye transfer ediliyor. Tabi burada insiyatif de gelistirildi ve ucusu alan pilot isterse ucusu ucmayan pilotun seniority'sini almak istemiyebilir. Arkadasi olabilir yada gorev ucuslarina yardim etmek isteyebilir. O yuzden kisiye biraktik. Ama bu sistem devreye girdikten sonraki aylar icinde yuzlerce gorev ucusu ucularak en aza indirildi.
Tabi bir de isin su tarafi var. Bir cok kisi butun hafta boyunca calisiyor ve sadece hafta sonlari yada aksamlari, o da vakit bulurlarsa ucabiliyorlar ve bazen de sadece kisa ucuslar ile bitiriyorlar. Bu durumda olan kisileri de dusunmemiz gerekiyordu. Bu sebeple gelen gorev ucuslarinin ne sekilde gelmesini de secilebilir hale getirdik. Isteyenler sadece yurt ici yada yurt disi belirli mesafelere kadar gorev talep edebiliyorlar. Bunlarin hepsi sirf gorev ucuslari uculsun, tamamlansin diye yapildi.
Tabi her ne kadar gorev ucuslarini sevmeyen pilotlarimiz varsa da
Bir diger tarafta da senin gibi her ay bir cok gorev ucusu ucmak isteyen pilotlarimiz icin de iste seninde kullandigin Random Assignments ve gene yukarida bahsettigim Assignment Takeover sistemlerini gelistirdik. Random assignement'in caisma sistemi her ay yonetimden gelen gorev ucuslari ile birebirdir. Yani biz her ay icin size oturup gorev ucuslari yazmiyor ve sistem otomatik olarak bir cok etkeni nasil degerlendirip gonderiyor ise. Random assignmentlar da ayni sekilde otomatik ve sinirsiz olarak olusturuluyor. Yani yonetimden gelenler daha tatli geliyor diye dusunmeyin
Ama bana kontak kurup abi bana bir kac gorev ucusu yaz meydanlar supriz olsun diyen pilot arkadaslarimiz var. Onlara da keyifle manual olarak yazip gonderiyorum
Ayrica duzenli olarak her ayin daha ilk gunlerinden hemen assignment ucuslarini icra eden pilotlarimiz da cok. Sagolsunlar. Bak mesela simdi dikkat et yarin yeni ayin ilk gunu olusu nedeni ile ilk gunler de ucuslarin neredeyse %70, gorev ucuslarini ucan pilotlarimiz ile dolu olacak
Isin sonuna gelirsek, ahan iste bir sorup bin ah isitmek diye de buna denir
Sordugun soruya cevap verebilmisimdir umarim.
Iyi bir hafta sonu dilerim.