www.TurkishVirtual.com - As Real As It Gets, Since 2001
THY3890 wrote:Selamlar. Yıllardır bir kaç kere dile getirdim bazı konuşmalarda ama gece gece esti yine foruma da yazayım dedim. FDR'da 737'ler ile ne zaman FLAP-1 kalkışlar yapmamıza müsaade edilecek? Normal bir prosedürdür, pisti kullanmaya yönelik oldukça da zevkli bir uygulamadır. Son zamanlarda FDR ile her şeyi yapabilme potansiyeline geldik. Eğer mümkünse 737'ler için FLAP-1 Takeoff'lar artık normal kurallar dahilinde olsun isterim.
THY3716 wrote:Sonuçta bir de şöyle düşünün.. Flap nedir? Kanat yüzey genişliğini arttırarak daha düşük süratlerde havada tutunmayı sağlayan bir sistem. Açılmadan kalkış yapılacaksa ne olur? Daha yüksek süratle rotasyon gerektirir. Daha yüksek sürat ne demektir? Daha fazla motor gücü tatbik etmek demektir. Daha fazla yakıt yakmayı gerektirir. Birçok meydanda ses kısıtlama prosedürleri var mı? Var. Aşılınca ceza kesiliyor mu? Evet. Daha hızlı kalkış daha büyük N1 gerektirmez mi? Daha yüksek hararet? Tekerleklerin daha yüksek hızla yere temas etmesi? Lastik patlaması riski? Havayollarının maliyet etkinliğini herşeyin üstünde tutması? Benim piyade mantığım bile bu soruları aklıma getiriyor. Hal böyleyken, flapsız kalkış fdr ye konmalı mı? Taktir sizlerin...
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests