Merhabalar. Sorulariniza kendi bilgilerim dairesinde cevap vermeye calisacagim.
1. Ben ATC online oldugunda hep LEvel Change-le alcalirim. Cunki ATC-nin ne zaman inme izni verecegi belli olmuyor. Ama Azerbeycan Havayollarinin bi pilotuyla konusmamda, o bana, genelde rotada tum leveller ve yuksekliklerin yazdigini ve onlarinda o yukseklikleri takip ettiklerini sogledi. Yani VNAV. Ama tabi yinede ATC izni ve onayi gerekiyor. Tabi ucagin modelide cok onemli. Mesela Bombardier Dash-8 ucaginda ve Boeing 737-200 ucaginda VNAV olsada, kullanmasi zor ve guveninirliyi cok az. Ama mesela Boeing 777 veya Airbus 340-ta muthis.
Yani benim anladigima ve bildigime gore, onceden belirlenmis bir kural yok. Zamanina, olayina gore degisir hangi pilotun ne kullanacagi...
2 - 3: Bu tur yaklasmalari benimde ogrendigim site:
http://www.altairva-fs.com/training/ava ... dmearc.htm VOR Circling-i anlatan FMC-li video:
https://www.youtube.com/watch?v=rqDjrFq2rPU4: Sorunuzu tam anlamasamda, yeni FMC-lerde, (Boeing 738, 739, 77L, 77W, A321 ve b.) FMC-de Arr/Dep bolumunde, Arrivals-tan mesela VOR 03 sectigimizde, tum programlamayi kendisi yapiyor. Size kalan sadece haritadaki yolu takip etmeniz veya Otopilota birakmaniz.
Hatalarim olsada, ve cevaplarim sizi ne kadar mutlu etmesede, elimden geleni yaptim
Basarilar