by artuncs » 26 Aug 2014, 15:14
Sevgili kaptanlarim soylediklerinize tamamen hak veriyorum.
Su an yaptigimiz bu calisma THY den elde ettigimiz gercek zamanli Ist, Ankara ve Sabiha cikisli ic ve dis hat ucuslarin tum ucus noktalarina birebir gidis ve donuslerini gosteren listelerinden yaptigimiz incelemeler ile olusturuldu. Tabi burada gordukki ve sizinde belirttiginiz gibi THY duruma gore, yolcu coklugu yada azligina gore, gerek ucak tiplerinde gerek ise ucus kodlarinda o an icin degiiklige gidebiliyor.
Fakat bu degisiklikler hic bir zaman daha onceden belirlenmis olan ve meydanlara uculan asil ucak tipleri ve kodlamalari ortadan kaldirmiyor, yok etmiyor. Bizde su anki sistemimizin kodlamasindan kaynaklanan imkanlar dahilinde veritabanimizda yer alan bu eski bilgileri tamamen silerek ve yaptigimiz bu yeni calismadaki bilgiler ile guncelleyerek gercekciligi arttirmaya calistik.
Su an yaptigimiz bu calisma ile gerek ic, gerek ise dis hatlar olmak uzere THY'in gercek hayatta uctugu ama bugune kadar FDR de schedule ucuslarda yer almayan 68 yeni meydani belirleyerek ekledik ve bu meydanlara da diger tum meydanlarda oldugu gibi uculan ucak tipleri ve ucus kodlarinida atadik.
Ayrica daha onceki guncellemede belirtilen ucus sureleri blok time olarak hesaplanmisti ve sisteme o sekilde grilmisti. Bu calismada THY'den edindigimiz ve ic ve dis meydanlarin tamamini gosteren ucus sureleri sayesinde blok time yerine trip time surelerini esas alarak sisteme o sekilde bilgileri girdik. Bildiginiz gibi FDR, ucus suresini taxinin baslamasi ile baslatmaktadir ve teker koydugunuz ana kadar olan sureyi ucus saati olarak saymaktadir. Trip time ucagin yerden teker kestigi ile teker koydugu sureyi kapsadigindan, FDR'in ucacaginiz meydana verecegi sure THY'in gercek trip time olmasi sebebiyle ucuslarinizda bu sureyi tuturmaya calismaniz acisindan da daha keyifli bir hal alacagini umuyoruz.
Yapilan calismanin sonunda veritabaninda daha onceden bulunan bu bilgiler 750 records civarindayken bu sayi bu calismanin ardindan 1405 record a cikmistirki bu da yapilan duzenlemeler ile ne kadar cok bilginin yenilendigi ve yeni bilgilerin eklendiginin isaretidir.
Tabi yukarda soylediklerinize genel olarak bakacak olur isek, ucak tiplerinin seciminin serbest birakilmasi ile ilgili olarak bu tamamen isin teknik ve kodlama kismiyla ilgiliki bu asamadan sonra konunun hakimi sevgili Ilker DEGIRMENCIOGLU'dur ki, zaten Ilker kaptanimizin diger konularda oldugu gibi schedule ucuslara yonelikte cok guzel fikirleri var. Ilker kaptanimizin fikirlerin icinde sizinde belirttiginiz gibi ucaklarin sizin secimine birakilmasida var.
Bunlari insallah hepimiz bir ucundan tutup Ilker kaptanimiza destegimizi gosterip yavas yavas hayata gecmesinde hep birlikte rol oynayacagiz. Malum biliyorsunuz Ilker kaptanimizin ve degerli esinin guzel bir evlatlari oldu kisa bir sure once ve biz bir sure kendisini rahatsiz etmem karari aldik. Fakat Ilker kaptanimiz gerek bu durumdan gerek ise kendi is hayatindaki yogunluklardan arta kalan zamanini zaten FDR'in gelismesi icin harciyor ve bize bu konudaki destegini her zaman surduruyor ve surdureceginide soyluyor. Bu konuda kimsenin suphesi olmasin.
Iste biz mevcut su an database'in bize sundugu yeterlilikler cercevesinde bu duzenlemeleri yaptik ve hayata gecirdik. Acikcasi bu kadar bilginin toplanip bir araya gertirilmesi kolay olmadi ama su haliyle pek cok yeni meydan ve bunlarin bilgileri FDR'e eklenmis oldu.
Yukarda soylediklerinizin hepsinin hatta daha fazlasinin ilerleyen zaman icinde tek tek gerceklestigini insallah hepimiz birlikte gorecegiz.
Ayrica AnadoluJet ucuslari bildiginiz gibi eskiden vardi. Bunun yeniden eklenmesini bende cok istiyorum. Bu konuyu da Ilker hocamizdan talep edecegiz, eger yeniden bu ucuslari geri getirme imknimiz var ise cok guzel olacagindan eminim Can hocam.
Ali caner hocam sizede tesekkurler, eger gerek gorur isek ilerki donem icin size de kontak kuracagimizdan emin olabilirsiniz.
Erhan M. Artuc