by hakan737 » 01 Jun 2007, 16:09
%99'unda bir sorun yaşamazsınız. Sorun yaşayacağınız meydanları tespit etmek son derece zor, zira;
gerçek hayatta JEppesen Updateleri anında yapılır. Her ülkede yapılan yeni bir düzenleme ile ilgili olarak ileri tarihli bir notam yayınlanır ve bu tarihde de jeppesen updateleri zaten abonelerinin eline geçmiş olur. bu hizmet içinde hayli yüklü miktarda bir bedel ödenir.
sanal uçuşlarda, her türlü düzenleme, update vs kişisel gayret veya bazı ticari şirketlerce para karşılığıda yapılır. dolayısı ile updateler günlük yaşamdaki ile paralelliklerini zaman zaman kaybedebilirler yada sizin her yeni düzenlemeyi bulacak kadar vaktinizi fs'e ayırmanız demektir. Bir yanlış alamayı arada düzeltelim, AIRAC cycle'lar artık paralı olarak NAVDATA tarafından verilmesine karşın bu data'lar sadece desteklediği payware addon'lar için geçerlidir. Bu dataları kullanacak bir uçağınız yoksa her türlü default panel ve uçak FS2004'ün kendi datalarını kullanacağından tüm scenery bazlı navigasyon güncellemelerini takip etmediğiniz sürece elinizdeki yeni tarhili jeppesenler ile uyuşması mümkün olmayacaktır.
TRVACC'deki ve benzer sitelerdeki Chartlar olabildiğince FS ile uyumludur ama yukarıda anlattığım sebepten ötürü AIRAC CYCLE versiyonları ile uyuşmayan zamanlar olacaktır.
bu yüzden bir tercih yapmak veya şansınıza ne çıkarsa onu kullanmak yada çift chart seti (eski ve yeni) kullanmak çözüm olabilir.
kendi adıma, herzaman jeppesen chart setleri kullanıyorum ama sadece %40'u son 2 yıl tarihli, kalanı 2000'li yıllar. ?u ana kadar ölümcül bir problem yaşamadım, belki bir kaç kez demek daha doğru.
Elimdeki chart scenery ile uyuşmuyorsa ve o an payware bir uçak ile uçuyorsam FMC'den doğru frekansı zaten görüyorum. Elbette minimumları gösteren bir diagram yok ama nihayetinde bu da bir "oyun" ve her şartta inebiliyoruz!
Hakan737Guven