Page 1 of 1

LTBA RVAV Yankie (Y) Approach

PostPosted: 03 Dec 2015, 14:00
by THY65
Son günlerde LTBA Approach 'da Yankie Approach hakkında konuşmalara ve pazarlıklarına rastlar oldum; Approach Y istiyor, pilot unable diyor vs.

Konuyu merak edip araştırdığımda LTBA terminal chart'larda RNAV Y approach ile ilgi herhangi bir açıklamaya rastlamadım. Şu bağlantıda bazı genel açıklamalar var: http://ww1.jeppesen.com/download/aopa/jan01aopa2.pdf

Bu konuda bilgisi olan var mı? LTBA chart'larda bu konuda bir açıklama varsa nerede geçiyor?

Re: LTBA RVAV Yankie (Y) Approach

PostPosted: 03 Dec 2015, 19:36
by THY3066
Kaptan merhaba,bahsettiginiz konu ve diger önemli konular Eurocontrol sitesinde yaziyor buyrun
https://www.eurocontrol.int/airport_corner_public/LTBA

Eger biraz daha fazla incelersek standart Z idir.
Farki iaf yüksekligi veya go around da girdiginiz hold altitude degisik,minima degisikligi,meteorloji yüzünden olabilicek degisiklikler.
Her Havalimanin böyle çeşitli degisiklikleri var.
Yaniliyorsam lütfen düzeltin beni.
Su an aklima gelen bunlar.
Selamlar

Re: LTBA RVAV Yankie (Y) Approach

PostPosted: 03 Dec 2015, 21:54
by THY410
Murat hocam selamlar,
Sebahattin kaptan değinmiş zaten konunun ne olduğuna, ben de İstanbulda ki olayı açıklayayım dilim döndüğünce. İstanbulda Y yaklaşması ILS 23 pisti için mevcuttur. Sebebi ise Aktif pist kullanımı 17 kalkış, 23 iniş olarak kullanıldığı zamanlarda daha fazla trafiği indirip kaldırmak için, pas geçiş prosedürünü 17 pistinin uzantısı ile kesişmeyecek şekilde soldan dönüşle IST 90 radyale oturulacak biçimde değiştirilmesidir. Bu sebepten Minimumlarda yükseltilmiştir. Böylece bir uçak iniş yaptığı anda ondan bağımsız bir şekilde başka uçağa kalkış izni verilebilmektedir. Tabi ki bu pas geçiş prosedürünün 17 pist uzantısını geçmeyecek şekilde olması biraz durumu zorlaştırıyor. Çünkü en kötü senaryoda uçak tam teker koyarken pas geçmek istediğinde aynı anda kalkış yapan uçakla kesişmemesi gerekiyor.
İşte bu yüzden bu yaklaşma için pilotlara gerekli eğitimin verilmesi gerekiyor. Eskiden her iki kokpit üyesinin bu eğitimi almış olması gerekirken son notamlarda 2 kişiden birinin almış olması ve yaklaşmayı o kişinin yapıyor olması yeterli deniliyordu. Tabi şirketler kendi içlerinde daha emniyetli sahada kalmak adına bu kuralı daha da daraltabiliyor ve her iki kokpit üyesinin eğitim alıp yaklaşmanın da mutlak suretle Kaptan tarafından yapılmasını isteyebiliyorlar. İşte bu durumlarda eğer bu gibi şartlar sağlanamaz ise pilotlar en geç son yaklaşma anına kadar bu durumu kuleye unable ILS Y diye aktarıyor. Bu durumda da kule kalkış trafiğini bekletiyor ve uçak iniş yaptıktan sonra kalkış müsadesi veriyor.
LTBA chartlarda En ön kısımda, jeppesen için bilmiyorum, Airport operational information kısmında bu konu hakkındaki bilgiler yer almaktadır.

Emniyetli uçuşlar..

Re: LTBA RVAV Yankie (Y) Approach

PostPosted: 03 Dec 2015, 22:38
by THY3990
Jeppesen da şöyle bir bilgilendirme var bunun dışında bir bilgi göremedim.
Image
Zannedersen bahsettiğiniz yaklaşma prosedürü bu ;
Image

Re: LTBA RVAV Yankie (Y) Approach

PostPosted: 03 Dec 2015, 22:45
by THY65
Arkadaşlar cevaplarınız için hepinize tek tek teşekkür ederim. Ben de bu başlığı açtıktan sonra ILS DME Y Rwy 23 olduğunu fark ettim. Verdiğiniz bilgileri de inceliyorum. Tekrar teşekkürler.

Re: LTBA RVAV Yankie (Y) Approach

PostPosted: 04 Dec 2015, 19:24
by THY4750
THY3990 wrote:Jeppesen da şöyle bir bilgilendirme var bunun dışında bir bilgi göremedim.
Image
Zannedersen bahsettiğiniz yaklaşma prosedürü bu ;
Image



aynen Eniscim, bayadır uygulanıyor yahu.

Re: LTBA RVAV Yankie (Y) Approach

PostPosted: 06 Dec 2015, 16:44
by THY2100
05 için işler yolundaydı lakin ne zamandır merak ettiğim konuydu 23 yaklaşmada go around ve missedlarda ne olacağıydı kasım 2015'te resmen açığa kavuşmuş teşekkürler bilgiler için.

Re: LTBA RVAV Yankie (Y) Approach

PostPosted: 09 Dec 2015, 07:57
by THY65
iFLY AIRAC 1512 (NOV12/DEC09 15) de ILS DME Yankie 23 Approach yok. Diğer airac'larda durum nedir, bilgisi olan var mı?