LTBA RVAV Yankie (Y) Approach

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.

LTBA RVAV Yankie (Y) Approach

Postby THY65 » 03 Dec 2015, 14:00

Son günlerde LTBA Approach 'da Yankie Approach hakkında konuşmalara ve pazarlıklarına rastlar oldum; Approach Y istiyor, pilot unable diyor vs.

Konuyu merak edip araştırdığımda LTBA terminal chart'larda RNAV Y approach ile ilgi herhangi bir açıklamaya rastlamadım. Şu bağlantıda bazı genel açıklamalar var: http://ww1.jeppesen.com/download/aopa/jan01aopa2.pdf

Bu konuda bilgisi olan var mı? LTBA chart'larda bu konuda bir açıklama varsa nerede geçiyor?
Selam, saygı ve sevgilerimle,
Murat Tologlu
THY65
Senior Member
 
Posts: 329
Joined: 16 Apr 2002, 12:28
Location: Turkey
Name: Murat TOLOGLU
City: Istanbul
PID: 65
Vatsim ID: 839820
Skype: murat.tologlu

Re: LTBA RVAV Yankie (Y) Approach

Postby THY3066 » 03 Dec 2015, 19:36

Kaptan merhaba,bahsettiginiz konu ve diger önemli konular Eurocontrol sitesinde yaziyor buyrun
https://www.eurocontrol.int/airport_corner_public/LTBA

Eger biraz daha fazla incelersek standart Z idir.
Farki iaf yüksekligi veya go around da girdiginiz hold altitude degisik,minima degisikligi,meteorloji yüzünden olabilicek degisiklikler.
Her Havalimanin böyle çeşitli degisiklikleri var.
Yaniliyorsam lütfen düzeltin beni.
Su an aklima gelen bunlar.
Selamlar
User avatar
THY3066
Senior Member
 
Posts: 258
Joined: 17 Jun 2011, 16:33
Location: Germany
Name: Sebahattin PEKEL
City: Karlsruhe
PID: 3066
Vatsim ID: 1194898

Re: LTBA RVAV Yankie (Y) Approach

Postby THY410 » 03 Dec 2015, 21:54

Murat hocam selamlar,
Sebahattin kaptan değinmiş zaten konunun ne olduğuna, ben de İstanbulda ki olayı açıklayayım dilim döndüğünce. İstanbulda Y yaklaşması ILS 23 pisti için mevcuttur. Sebebi ise Aktif pist kullanımı 17 kalkış, 23 iniş olarak kullanıldığı zamanlarda daha fazla trafiği indirip kaldırmak için, pas geçiş prosedürünü 17 pistinin uzantısı ile kesişmeyecek şekilde soldan dönüşle IST 90 radyale oturulacak biçimde değiştirilmesidir. Bu sebepten Minimumlarda yükseltilmiştir. Böylece bir uçak iniş yaptığı anda ondan bağımsız bir şekilde başka uçağa kalkış izni verilebilmektedir. Tabi ki bu pas geçiş prosedürünün 17 pist uzantısını geçmeyecek şekilde olması biraz durumu zorlaştırıyor. Çünkü en kötü senaryoda uçak tam teker koyarken pas geçmek istediğinde aynı anda kalkış yapan uçakla kesişmemesi gerekiyor.
İşte bu yüzden bu yaklaşma için pilotlara gerekli eğitimin verilmesi gerekiyor. Eskiden her iki kokpit üyesinin bu eğitimi almış olması gerekirken son notamlarda 2 kişiden birinin almış olması ve yaklaşmayı o kişinin yapıyor olması yeterli deniliyordu. Tabi şirketler kendi içlerinde daha emniyetli sahada kalmak adına bu kuralı daha da daraltabiliyor ve her iki kokpit üyesinin eğitim alıp yaklaşmanın da mutlak suretle Kaptan tarafından yapılmasını isteyebiliyorlar. İşte bu durumlarda eğer bu gibi şartlar sağlanamaz ise pilotlar en geç son yaklaşma anına kadar bu durumu kuleye unable ILS Y diye aktarıyor. Bu durumda da kule kalkış trafiğini bekletiyor ve uçak iniş yaptıktan sonra kalkış müsadesi veriyor.
LTBA chartlarda En ön kısımda, jeppesen için bilmiyorum, Airport operational information kısmında bu konu hakkındaki bilgiler yer almaktadır.

Emniyetli uçuşlar..
Batu Demir
ATPL(Frozen)-B737
User avatar
THY410
Officer
 
Posts: 289
Joined: 18 May 2002, 00:22
Location: Turkey
Name: Batu Demir
City: İzmir
PID: 410
Vatsim ID: 842060
Skype: thy5410

Re: LTBA RVAV Yankie (Y) Approach

Postby THY3990 » 03 Dec 2015, 22:38

Jeppesen da şöyle bir bilgilendirme var bunun dışında bir bilgi göremedim.
Image
Zannedersen bahsettiğiniz yaklaşma prosedürü bu ;
Image
User avatar
THY3990
Average User
 
Posts: 172
Joined: 31 Jul 2009, 14:39
Location: Istanbul
Name: Enis YENIBAYRAK
City: Istanbul
PID: 3990
Vatsim ID: 1118021

Re: LTBA RVAV Yankie (Y) Approach

Postby THY65 » 03 Dec 2015, 22:45

Arkadaşlar cevaplarınız için hepinize tek tek teşekkür ederim. Ben de bu başlığı açtıktan sonra ILS DME Y Rwy 23 olduğunu fark ettim. Verdiğiniz bilgileri de inceliyorum. Tekrar teşekkürler.
Selam, saygı ve sevgilerimle,
Murat Tologlu
THY65
Senior Member
 
Posts: 329
Joined: 16 Apr 2002, 12:28
Location: Turkey
Name: Murat TOLOGLU
City: Istanbul
PID: 65
Vatsim ID: 839820
Skype: murat.tologlu

Re: LTBA RVAV Yankie (Y) Approach

Postby THY4750 » 04 Dec 2015, 19:24

THY3990 wrote:Jeppesen da şöyle bir bilgilendirme var bunun dışında bir bilgi göremedim.
Image
Zannedersen bahsettiğiniz yaklaşma prosedürü bu ;
Image



aynen Eniscim, bayadır uygulanıyor yahu.
Yoke artık :)
User avatar
THY4750
Officer
 
Posts: 189
Joined: 09 Dec 2010, 00:31
Location: Turkey
Name: Nihat OZSENGEZER
City: Manisa
PID: 4750
Vatsim ID: 1172468
Skype: super_nipo

Re: LTBA RVAV Yankie (Y) Approach

Postby THY2100 » 06 Dec 2015, 16:44

05 için işler yolundaydı lakin ne zamandır merak ettiğim konuydu 23 yaklaşmada go around ve missedlarda ne olacağıydı kasım 2015'te resmen açığa kavuşmuş teşekkürler bilgiler için.
Armağan BURCU
Boeing 737-800
User avatar
THY2100
Advanced Member
 
Posts: 649
Joined: 03 Dec 2009, 19:18
Location: Turkey
Name: Armagan BURCU
City: Tekirdağ
PID: 2100
Vatsim ID: 973633

Re: LTBA RVAV Yankie (Y) Approach

Postby THY65 » 09 Dec 2015, 07:57

iFLY AIRAC 1512 (NOV12/DEC09 15) de ILS DME Yankie 23 Approach yok. Diğer airac'larda durum nedir, bilgisi olan var mı?
Selam, saygı ve sevgilerimle,
Murat Tologlu
THY65
Senior Member
 
Posts: 329
Joined: 16 Apr 2002, 12:28
Location: Turkey
Name: Murat TOLOGLU
City: Istanbul
PID: 65
Vatsim ID: 839820
Skype: murat.tologlu


Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 46 guests