by alicamat » 18 Dec 2001, 17:32
Selamlar,
Bende cevap olarak birşeyler ekliyeyim:
Öncelikle pas geçme kararını nerede verdiğin önemlidir. Genelde bu karar kötü hava ve görüş şartlarından dolayı minimalara indiğinde hala pisti göremeyip pas geçme kararını vermiş olabilirsin. Bu noktada uçak artık oldukça yavaş, kirli (yani tekerlek ve flaplar iniş konumunda - landing flaps - ) ve belli bir vario ile alçalmada (muhtemelen 550-750 feet per minute). Bu noktada yapılacak en önemli iş alçalmayı durdurup tırmanmaya geçebilmek :
1- Genelde Gaz kolu üzerinde bulunan Go Around düğmesine bas.
2- Gaz kolları ileri.
3- Uçağın burunu (uçağına göre) 10 derece yukarı.
4- Flaplar Landing (30 derece) konumundan 20 derece konumuna.
5- Positive rate iniş takımları yukarı.
6- Sürate göre flapları topla.
7- Ama muhtemelen yer + 3000 feet gibi bir yerde bekletip tekrar vektör verecekler. Dolayısı ile çok sürratli gitmeyede gerek yok. Flapları 10-15derecede bırakıp, gaz kollarını bir miktar (55% N1) geri alıp, 180-200 knot süratle seyir edip missed approach prosedürünü uygulayabilirsin.
8- Otopilot için son yaklaşmaya giriğinde pas geçme irtifasını önceden girersin. Yine MCP'ye pas geçme uçuş başını Heading olarak seçersin. Pas geçmeye başladığında Go/Around düğmesi ve Heading Mode, Flight Level Change düğmeleri gerek işleri otopilota yaptırır.
Eyer pas geçmeye daha ILS'e yeni oturuğunda karar verirsen ( ya hava şartları birden kötüleşmiş olabilir, rüzgar değişmiş olabilir, vs ...)
1- önce ATC ye bildirmen lazım.
2- Eyer ATC başka talimat vermediyse missed approach noktasına kadar yaklaşma hattında devam etmen gerekir.
3- Yine ATC başka talimat vermediyse yine alçalma hattında en az outer marker, muhtemelen middle marker veya Localizer Only minimasına kadar yinede alçalman gerekir (meydan üzeri başka trafik olabilir).
4- Flapları pas geçmeye hazırlık olarak toplayabilirsin.
5- İniş takımlarını pas geçme noktasına gelip yükselmeye başladığında toplamak daha doğru.
Aradığın cevaplar bunlarmıydı ?
Sevgiler,
Ali Camat