Failure scenarios from check captains

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.

Failure scenarios from check captains

Postby THY4065 » 23 Aug 2015, 14:00

Değerli arkadaşlar merhaba,

Bugün yapmış olduğum uçuşta check kaptanlarımız tarafından failure bombardımanına tutuldum. Önce altimeter, sonra rudder, sonra aileron, derken engine 1, bir de baktım elevator bozulunca ben neye uğradığımı şaşırdım :D Hiç beklemiyordum henüz böyle bir şeyin gelmesini dolayısıyla failure durumunda neler yapılması gerektiği konusunda hiç bir fikrim yoktu. Tüm iyi niyetli çabalarıma rağmen sonum çakılmak oldu. :)

Failure durumlarında neler yapılması gerektiğini nereden ve nasıl öğrenebiliriz, PMDG 738 için.

Kıymetli katkılarınız için şimdiden teşekkürler :)
User avatar
THY4065
Junior Member
 
Posts: 52
Joined: 06 Jan 2015, 08:36
Location: Turkey
Name: Faruk Ugranli
City: Izmir
PID: 4065
Vatsim ID: 1302155

Re: Failure scenaios from checkcaptains

Postby artuncs » 23 Aug 2015, 16:48

Gecmis olsun Faruk kaptan.

Zaman zaman c.captain'lar tarafindan pilot'larimizin ucaklarina verilen failure'larin, eksik kaldigimiz noktalardaki bilgilerin giderilmesi konusunda fayda sagladigi Faruk kaptanin bu yazisindan anlasiliyor :) Eminim bu almis oldugu arizalar nedeni ile Faruk kaptanimiz eksik kaldigini dusundugu kisimlari giderecektir :)

Ben madem boyle bir topic acildi, burada verilen failure'lar konusunda kucuk bir hatirlatma ve bilgilendirme yapmak istiyorum.

Verilen failure'lar sadece c.captain lar tarafindan verilmekte olup, verilme nedeni pilot'un cesitli arizalar nedeni ile ucaklarinda olusan hassasiyet ve tepkiler karsisinda ne derece basarili olduklarini olcmekle birlikte bu arizalar karsisinda pilot'un ucagini ne dereceye kadar kontrol altinda tutabildigini gormek amaclidir.

Eger c.captain tarafindan bir pilota ariza verilecek ise, genelde kalkistan sonra pilotumuza FDR msg kismindan aralikli olarak uc defa '' Dear ...., Please prepare your self, you may receive some failures by one of our Check Captain while approaching to your destination !!'' msg gonderilmekte olup, pilot'un hazirlikli olmasina yonelik bir on uyari yapilmaktadir. Yani habersiz ani arizalar verilmemektedir.

Genelde arizalar alcalmaya mutakiben FL17.000 leri gectikten sonra ilk ariza verilmekte olup, motor arizasi disindaki arizalardan uc ariza arka arkaya verilebilmektedir. Ucus sirasinda verilmis olan bu arizalar normale dondurulerek ardindan diger baska arizalarda verilebilmektedir. Son yaklasmaya yakin (genelde son 14nm kala ve sonraki yaklasma) bir motor kapama ve bir ariza verilmekte olup bu surecten sonra pilotun en cok bu iki ariza ile inisini basarmasi beklenmektedir.

Atc'in acik oldugu meydanlarda arizalar ancak Atc'ler ile is birligi yapilmak sureti ile verilmekte olup, bunun disinda Atc'lerin haberi olmadan her hangi bir pilot'umuza ariza verilmemektedir. Gene Long Haul yada dort saati gecen ucuslarda bulunan pilot'larimiza failure verilmemektedir.

Failure verilmis pilot'un basarili bir sekilde ucagini indirmesi ve FDR raporunu gondermesi sonrasi almis oldugu muhtemel cezalar silinerek ve eger arti puanlari var ise bunlar da korunup, konu ile ilgli pilot'umuza c.captain tarafindan bir email yollanarak, almis oldugu bu arizalar nedeni ile bilgi verilmektedir.

Arizasiz keyifli ucuslariniz olsun :)
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1927
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: Failure scenaios from checkcaptains

Postby THY2100 » 23 Aug 2015, 17:14

Merhabalar,yazıyı okuyunca aklıma captain checkride uçuşum geldi,erzincan meydan gece yaklaşması ve one engine fail go-around proceducre,flap inop.hocam okumak gerekiyor FCOM'ları bilginiz olması açısından kurduğunuz uçakların klasörlerine bakınız örnek verecek olursam PMDG NGX için FCOM1 ve FCOM2,introduction and tutorial documentation klasörü

C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\PMDG\PMDG 737 NGX\Flight Manuals
bir göz gezdirin mutlaka faydasını göreceksiniz. :clap:
Armağan BURCU
Boeing 737-800
User avatar
THY2100
Advanced Member
 
Posts: 649
Joined: 03 Dec 2009, 19:18
Location: Turkey
Name: Armagan BURCU
City: Tekirdağ
PID: 2100
Vatsim ID: 973633

Re: Failure scenarios from check captains

Postby THY3061 » 24 Aug 2015, 07:32

THY4065 wrote:Değerli arkadaşlar merhaba,

Bugün yapmış olduğum uçuşta check kaptanlarımız tarafından failure bombardımanına tutuldum. Önce altimeter, sonra rudder, sonra aileron, derken engine 1, bir de baktım elevator bozulunca ben neye uğradığımı şaşırdım :D Hiç beklemiyordum henüz böyle bir şeyin gelmesini dolayısıyla failure durumunda neler yapılması gerektiği konusunda hiç bir fikrim yoktu. Tüm iyi niyetli çabalarıma rağmen sonum çakılmak oldu. :)

Failure durumlarında neler yapılması gerektiğini nereden ve nasıl öğrenebiliriz, PMDG 738 için.

Kıymetli katkılarınız için şimdiden teşekkürler :)


PMDG NGX ile birlikte gelen QRH (quick reference handbook) derdinize derman olacaktır, arıza durumunda takip edilmesi gereken checklistler burada mevcut. Ayrıca FCTM'i de incelerseniz faydasını görürsünüz, özellikle "Non-Normal Operations" bölümü.
Fatih SERPEN
ATPL(A) Frozen
B-737NG
User avatar
THY3061
Average User
 
Posts: 202
Joined: 05 Jun 2011, 20:20
Location: Kocaeli
Name: Fatih SERPEN
City: Kocaeli
PID: 3061
Vatsim ID: 1194888
Skype: fatihserpen

Re: Failure scenarios from check captains

Postby THY4065 » 24 Aug 2015, 10:47

Değerli arkadaşlar,

Verdiğiniz bilgiler için çok sağolun. Dün FCOM ve QRH dökümanlarını incelemeye başladım, biraz karışık olmakla birlikte baya bir çalışmam gerekiyor anlaşılan. :)

Zaten Erhan Hocam'ın söylediklerine bir ek olarak; bu grupta sürekli olarak bir şeyler öğrenmeye çalışırken kendimi buluyorum. Benim açımdan galiba bu ortamı eğlenceli ve heyecanlı kılan da bu olsa gerek.

Herkese iyi bir hafta ve iyi uçuşlar dilerim,
User avatar
THY4065
Junior Member
 
Posts: 52
Joined: 06 Jan 2015, 08:36
Location: Turkey
Name: Faruk Ugranli
City: Izmir
PID: 4065
Vatsim ID: 1302155

Re: Failure scenaios from checkcaptains

Postby THY4127 » 02 Feb 2016, 20:31

THY2100 wrote:Merhabalar,yazıyı okuyunca aklıma captain checkride uçuşum geldi,erzincan meydan gece yaklaşması ve one engine fail go-around proceducre,flap inop.hocam okumak gerekiyor FCOM'ları bilginiz olması açısından kurduğunuz uçakların klasörlerine bakınız örnek verecek olursam PMDG NGX için FCOM1 ve FCOM2,introduction and tutorial documentation klasörü

C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\PMDG\PMDG 737 NGX\Flight Manuals
bir göz gezdirin mutlaka faydasını göreceksiniz. :clap:




Armi o dediklerini ben bile daha okumadim :))))))
User avatar
THY4127
Newbie
 
Posts: 14
Joined: 04 Jun 2011, 08:35
Location: Istanbul
Name: Can CINUCEN
City: Istanbul
PID: 4127
Vatsim ID: 987235
Skype: cinucen

Re: Failure scenarios from check captains

Postby THY4149 » 05 Sep 2016, 11:01

Herkese merhaba. Geçtiğimiz gün bende bir kaptanımız tarafından arıza yağmuruna tutuldum. Uçuşumun detayına girmeyeceğim zira facebook sayfasında bu konuşuldu. Ancak nacizhane bir öneri/tavsiyede bulunmak isterim.

Tek başınıza uçtuğunuz uçakta tüm sistemler arıza halinde iken uçağı o sırada manuel kontrol etmek dışında yapılabilecek başka birşey yok. Hoş benim uçuşumda sanırım iki defa rahat bırakıldım diye hatırlıyorum. Neyse uzatmayayım. Bence uçucu personelin uçağa nekadar hakim ve farkındalığının nekadar iyi olduğunun tespiti en iyi ''skype veya benzeri'' programlarda ekran paylaşımı ile olur diye düşünüyorum.

Siz uçağa arıza verirsiniz ve pilotta uçağı uçurur ve işlem biter tamam ama gerçekte bu adama ekran paylaştırıp baştan sona uçuşunu izleyip, hatta inişler için VOR-RNAV-CICRLE TO LAND yaklaşmalar yaptırarak uçağına nekadar hakim veya değil daha iyi anlaşılır diye düşünüyorum. Atc nin yönergelerini izleyip ils ile herkes yaklaşıyor, ancak ils gibi sistemlerin olmadığı meydanlarda pilotlar chart ları ne derece okuyabiliyor? Okuduğunu uçağa kumanda edebiliyormu?

Son olarak; online havacılığa 1 yıl önce başladığımda Air Anatolia da şu teste tabi tutuldum. Kısaca anlatayım.

Skype tan ekran paylaşarak İstanbul - Eskişehir uçuşu yaptık. Uçuşun cold dark bölümünden gate e gidene kadar her anı iki deneyimli kişi tarafından izlendi. Eskişehire vor yaklaşıp ardından circle to land yaparak uçuşumuzu tamamladık. O gün check uçuşumu geçtim. Demek istediğim şu; bence böyle checkler çok daha iyi sonuçlar verir kanaatindeyim.
747 UÇAK GERİSİ OYUNCAK


Image
User avatar
THY4149
Newbie
 
Posts: 18
Joined: 30 Aug 2016, 14:38
Location: Turkey
Name: Can İlknur
City: Kocaeli
PID: 4149
Vatsim ID: 1292670

Re: Failure scenarios from check captains

Postby artuncs » 06 Sep 2016, 13:58

THY4149 wrote:Herkese merhaba. Geçtiğimiz gün bende bir kaptanımız tarafından arıza yağmuruna tutuldum. Uçuşumun detayına girmeyeceğim zira facebook sayfasında bu konuşuldu. Ancak nacizhane bir öneri/tavsiyede bulunmak isterim.

Tek başınıza uçtuğunuz uçakta tüm sistemler arıza halinde iken uçağı o sırada manuel kontrol etmek dışında yapılabilecek başka birşey yok. Hoş benim uçuşumda sanırım iki defa rahat bırakıldım diye hatırlıyorum. Neyse uzatmayayım. Bence uçucu personelin uçağa nekadar hakim ve farkındalığının nekadar iyi olduğunun tespiti en iyi ''skype veya benzeri'' programlarda ekran paylaşımı ile olur diye düşünüyorum.

Siz uçağa arıza verirsiniz ve pilotta uçağı uçurur ve işlem biter tamam ama gerçekte bu adama ekran paylaştırıp baştan sona uçuşunu izleyip, hatta inişler için VOR-RNAV-CICRLE TO LAND yaklaşmalar yaptırarak uçağına nekadar hakim veya değil daha iyi anlaşılır diye düşünüyorum. Atc nin yönergelerini izleyip ils ile herkes yaklaşıyor, ancak ils gibi sistemlerin olmadığı meydanlarda pilotlar chart ları ne derece okuyabiliyor? Okuduğunu uçağa kumanda edebiliyormu?

Son olarak; online havacılığa 1 yıl önce başladığımda Air Anatolia da şu teste tabi tutuldum. Kısaca anlatayım.

Skype tan ekran paylaşarak İstanbul - Eskişehir uçuşu yaptık. Uçuşun cold dark bölümünden gate e gidene kadar her anı iki deneyimli kişi tarafından izlendi. Eskişehire vor yaklaşıp ardından circle to land yaparak uçuşumuzu tamamladık. O gün check uçuşumu geçtim. Demek istediğim şu; bence böyle checkler çok daha iyi sonuçlar verir kanaatindeyim.


Selamlar Can kaptan,

Benim yazmis oldugunuz yazidan cikarttigim, anladigim, Turkish Virtual'in bir cok uygulamalarindan ve bu uygulamalarin islerliginden habersiz olusunuz. Ama daha yeni bir pilotumuz oldugunuz icin uzulmeyin bu gayet normal :) Ilerleyen gunler de rutbe atlama zamaniniz geldigin de bunu uygulamali olarak yasayip daha iyi anlayacaksiniz.

Cok fazla uzatmadan degindiginiz bir kac konuda aciklama getirmek istiyorum.

Oncelikle zaman zaman normal ucuslariniz esnasinda check captain'lar tarafindan verilen arizalarin Turkish Virtual kariyerinize etki edecek bir tarafi bulunmamakta. Bu tip arizalar herkese verilebilir olmakla beraber ozellikle aramiza yeni katilan pilotlarimiza, captain checkride esnasinda bire bir yuz yuze kalacaklari bu arizalar nedeni ile de bir on alistirma niteligi tasimakta olup en azindan bir kere captain checkride oncesi bunu anlamalarini ve yasamalarini saglamak adinadir.

Bunun disinda gene bu arizalarin kime hangi sebeple verilecegi kanaati check captain'lara aittir. Arizalarin hangi kosullarda verilecegi ise sabit olup gene forumumuz da detaylica aciklandi.

Bu duruma gore sizin almis oldugunuz bu arizalar gene yukarida bahsettigim uzere on bir alistirma olup, ilerleyen zaman icinde gireceginiz checkride da bu arizalar verildigin de en azindan ucaginizin hangi arizalara karsi hangi tepkileri verdigi yonunde az cok fikir sahibi olmanizi saglamak adinadir. Eger bir check captain size ucusunuz esnasinda ariza verecekse ki bunu gecen gun almis oldugunuz arizalarda yasadiginiz uzere, kalkisiniza mutakip FDR uzerinden uc kere olmak uzere her bes dakika da bir hem de email yolu ile bunu size bildirmektedir. Yani soyle dusunurseniz gercek bir pilot ucus esnasinda ucaginda yasayabilecegi olasi ariza yada arizalar, nasil ani bir sekilde meydana gelip, bu arizalara gore gene nasil cabucak gerekli prosudurleri uyguluyorsa, sizde verilen arizalara gore bu prosudurleri takip etmeniz gerekmektedir. Hos sizin sansiniz size hangi zaman hangi ucusunuzda bu arizalari alacaginiz onceden bildiriliyor ve ona gore onceden tedbirlerinizi alacak zamaniniz oluyor. Sonucta bu bir checkride degil.

Benim anladigim kadari ile siz check captain'in tabiri caizse gelisi guzel hic bir izleme yapmadan size havada iken bu arizalari oylesine verdigini sanmaktasiniz. eger yaniliyorsam duzeltin. Ama hayir, check captain sizin butun hareketlerinizi ucusunuzun basindan sonuna kadar izlemekte. Bulundugunuz noktadan, irtifaniza, hizinizdan, o anki heading'nize, Nav/Com bilgilerinizden, kalan yakit miktariniza, yaklasma esnasinda chart'lari dogru uygulayip uygulamadiginiz ile hangi yaklasma usulunu uyguladiginiza kadar butun hareketlerinizi takip edip gorebilmektedir taaki ucusunuzu sonlandirip raporunuzu gonderene kadar. En son arizalar nedeni ile almis oldugunuz kotu puanlar silinerek gene check captain tarafindan bir bilgilendirme emaili tarafiniza gonderilmektedir. Butun bunlar sadece normal ucuslariniz sirasinda kisiye verilen arizalar sirasinda yasanmakta olup ayrica bize onceden pilotlarimiz tarafindan yapacaklari ucuslarda ariza verilmesini talep eden pilotlarimiza da gene istekleri dogrultusunda bu arizalar verilmektedir.

Yani dedigim gibi bu arizalar nedeni ile ilgili kariyeriniz de hic bir degisiklik yapilmamaktadir. Sadece c.captain kendi notlarini almaktadir. Siz de pilot olarak bu arizalarin o anki ucusnuza bir katki ve heyacan getirdigini dusunup, zor durumlarda uygulamaniz gereken prosudurler ile ucaginizi ve yolcularinizi gitmekte oldugunuz yada divert etmek zorunda kaldiginiz meydana emniyetli bir sekilde nasil indirebileceginizin guzel bir egitimini kendinizce yapmis oluyorsunuz. Aslinda iyiki yapmis oluyorsunuz cunki bu yada buna benzer sorunlarin ustesinden ilerki donemde gireceginiz checkride'larda gelmeniz gerekebilir.

Bir diger baska Va'da nasil bir uygulama icerisine alindiginizdan da bahsetmissiniz. Turkish Virtual'da yillardan beri belirli zamanlar da checkride'lar uygulanmaktadir ve bu pilotlarin rutbe atlamasi icin katilmalari gereken zorunlu uygulamalardir. Checkride'lar sirasinda bir cok gercek pilot, check captain ve gozlemciler gorev almaktadir. Her bir pilot kendi check captain'i tarafindan checkride oncesi tek tek yada bir arada sozlu sinava tabii tutulmakta ve daha sonra aday pilot, sorumlu c.captain'inin ve diger gozlemcilerin onunde ucuslarina baslamakta olup, Atc ler ile yapacagi muhaberattan izledigi Sid, Rota, Chart, yaklasma usulleri gibi daha bir cok konuda bire bir izlenmekte ve degerlendirme notlari verilmektedir.

Ornek olarak;

F/O adaylarindan beklenecekler :
a.Sözel Kisim :
(1) Uçulacak meydana ait chart okuma (Website'miz da bulunan chartlar kullanilmalidir)
(2) METAR bilgisi
(3) Rota ve yakit planlama
(4) Genel havacilik bilgisi

b. Uygulama Kismi :
(1) Sesli muhabere yapip yapmama
(2) Sesli muhabere usulleri
(3) FDR raporu

8. Captain adaylarindan beklenecekler :
a. Sözel Kisim :
(1) Uçulacak meydana ait chart okuma (Websitemiz de bulunan chartlar kullanilmalidir)
(2) METAR bilgisi
(3) Rota ve yakit planlama
(4) Genel havacilik bilgisi

b. Uygulama Kismi :
(1) Sesli muhabere yapip yapmama
(2) Sesli muhabere usulleri
(3) FDR raporu
(4) Çesitli arizalara karsi hareket tarzlari


2001 yilindan bu yana bu tur uygulamalar ile Turkish Virtual herkese bir okul ve basamak olmustur. Ama oyle ama boyle etrafiniz da goreceginiz herkes bir sekilde bu okuldan gecmis yada Turkish Virtual basamaklarini kullanip nimetlerinden faydalanmistir. Bir cok diger VA'lar tarafindan uygulamalarimiz alinarak ayni sekilde kullanilmaya calisilmistir. Bugun bile her gelistirdigimiz uygulamalar birebir taklit edilmeye calisilmaktadir. O yuzden size Baska VA larda neler bizde neler var gibi bir tutum icerisine girmeden size tavsiyem, forumlarimizi biraz daha fazla gezin ve checkride uygulamalarimiz ve diger konular hakkinda paylasimlari ve bilgilendirmeleri okuyun. Eksik kaldiginizi hissettiginiz her turlu bilgiyi forumlarimiz da bulacaksiniz. Bulamadiklariniz yada aydinlanamadiklarinizi da bize yazin, sorun aciklayalim, bilgilendirelim, ayni simdi yukarida yapmis oldugunuz gibi ki bence cok guzel yapmissiniz.

Onunuzdeki ilk F/O checkride gercek bir pilot tarafindan alindiginizda eminim bu yukarida yazdiklarimin ne demek oldugunu ve farki daha iyi anlayacaksiniz :) Turkish Virtual'da olmasi gerekli dediginiz konularin da zaten yillardir teknik olarak bizim uygulamalarimiz olup, bahsettiklerinizin daha fazlasi mevcut olup, her zaman daha da gelistirip uyguladigimiz konusuna da umut ederim bir aciklik getirebilmisimdir. Yine yukarida belirttiginiz ekran paylasimi soylemi eger belirli application'lar uzerinden karsi tarafa canli izletme ise, bunun icin ekran uzerinden kokpitte olmamiza gerek yok. Kimsenin de saatlerce evindeki ozel hayatinin icinde olmamizin mantigida yok, her pilotun kabul edebilecegi bir sey degil. Sonucta bu bir hobi ve biz checkride'larimizi yaparken bunu bir eglence icinde yapip, hem bilgilenip hemde bilgilendiriyoruz. Belirttigim gibi zaten ucaginiz da yaptiginiz her hareketi fazlasiyla takip edebiliyoruz, bu kadarina gerek yok.

Fakat madem yeri gelmisken soyleyeyim, ileriki donem icinde FDR'e katacaklarimiz arasinda Bahadir ALKES hocanin arzu ettigi cockpit share uygulamasi da var ve ozellikle checkride'lar da bu tur bir uygulama icerisinde olmamiz ile alakali bir calisma icinde olacagiz. Boylece hobimizi yaparken her ne kadar sizin soylediginiz gibi cesitli apps'lar uzerinden sizin ev ici misafirliginizden ziyadesiyle mutlu olacak olsakta, sanirim FS'lerimiz uzerinden paylasacagimiz kokpitlerimiz daha espiriter ve bize yakisani olacaktir :)

Sevgiler
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1927
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc


Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 55 guests